• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4097 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۵ خرداد

حسين كاشفي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مردم بايد بدانند كه شرايط چگونه است

حسين كاشفي، عضو حزب اتحاد ملت ايران در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره هجمه‌ها و مخالفت‌هايي كه نسبت به دولت اعمال مي‌شود، بيان كرد: اين رويكرد از طرف مخالفان از سال گذشته كه آقاي روحاني در انتخابات پيروزي به دست آورد، شروع شد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ادامه با بيان اينكه گروه‌هايي كه به هر دليلي با برنامه‌هاي دولت موافق نيستند و نظر مخالف دارند، اين روش را پيش گرفته‌اند، عنوان كرد: البته مواقعي اين مسائل در حد پيشنهاد و انتقاد است و هر شهروندي اين حق را دارد و طبيعي است، اما مي‌بينيم گروه‌هايي كه در زمان انتخابات در رقابت برنده نشدند اين ماجرا را به گونه‌اي ادامه دادند كه به نارضايتي مردم دامن بزند.

كاشفي گفت: اتفاقي كه در دي ماه روي داد همين بود، برخي از همين مخالفان بودند كه مي‌خواستند از موضوع استفاده كنند و بر آن موج سوار شوند اما داستان به سمت ديگري رفت و عده ديگري موج‌سواري كردند.

عضو حزب اتحاد ملت ايران افزود: باعث تعجب است كه با شرايط ويژه‌اي كه در سطح بين‌المللي و منطقه‌اي داريم و دشمنان از منافق و سلطنت‌طلب و... به شكل‌هاي مختلفي مخالف جمهوري‌اسلامي و در كنار امريكا و عربستان و اسراييل قرار گرفته‌اند و همه متحد حرف از براندازي مي‌زنند؛ چنين واكنش‌هايي در داخل كشور وجود دارد.

او با بيان اينكه اگر بحث منافع ملي و تماميت ارزي مطرح باشد، بايد به گونه‌اي ديگر عمل كرد، توضيح داد: حتي اگر ايراداتي وجود دارد در شرايط خاصي كه قرار گرفته‌ايم بايد انسجام و وحدت خود را حفظ كنيم. نبايد مسائل داخلي خود را تا جايي پيش ببريم كه به شكاف اجتماعي كشيده شود، اين منافع ملي را دچار مشكل مي‌كند.

كاشفي با اشاره به بحث گفت‌وگوي ملي درباره راهكار مقابله با نااميد شدن مردم عنوان كرد: همين موضوعي كه با عنوان گفت‌وگوي ملي مطرح است يكي از مواردي است كه مي‌تواند جلوي تهديدات را بگيرد. كساني كه به حفظ ايران و آينده ايران فكر مي‌كنند در اين زمينه بايد با هم اتفاق‌نظر داشته باشند. نبايد اجازه داد كساني كه به دنبال اين هستند وضعيت را به فازي ببرند كه داستان را به زياده‌خواهي‌هاي افرادي مانند ترامپ بكشانند، موفق شوند.

اين فعال سياسي با بيان اينكه بايد اين گفت‌وگو را در زمينه انسجام و وحدت ملي و با توجه به منافع ملي دنبال كرد، گفت: بخش مهمي از اين اتفاقات به آگاهي‌رساني به مردم بستگي دارد؛ يعني مردم بايد بدانند كه شرايط چگونه است. البته به نظر من اين مسووليت دولت است كه بيشتر با مردم، كارشناسان، احزاب صحبت كند تا بدانيم كه اگر در شرايطي هم مي‌خواهيم انتقاد كنيم، اين انتقاد را كجا مطرح كنيم.

او با اشاره به اينكه برخي در حال تزريق پشيمانيم به مردم هستند، عنوان كرد: اينكه برخي از پشيمانيم سخن مي‌گويند، بايد ديد دليل اين پشيماني آيا توقف تحريم‌ها بود كه نمايندگان ما در كنار كشورهاي بزرگ دنيا توافق كردند؟ آنگاه برخي با پرچم آتش زدن در مجلس اين اتفاق را تا اين اندازه كوچك كنند.

كاشفي در ادامه افزود: برخي بعد از خروج امريكا از معذرت‌خواهي صحبت مي‌كنند در حالي كه اگر امريكا رفت او بدعهدي كرد و به مسائل بين‌المللي و حقوقي و بي‌توجهي كرده است. عضو حزب اتحاد ملت ايران با اشاره به رفتار اروپايي‌ها بيان كرد: الان كشورهاي اروپايي پاي قضيه ايستاده‌اند با ترامپ همراهي نكرده‌اند تا اين برجام حفظ شود و كساني هم كه در كشور هستند اگر واقعا دغدغه ايران و آينده آ‌ن را دارند بايد در اين قضيه همراهي كنند نه كارشكني.

كاشفي تاكيد كرد: به نظر مي‌آيد كه گروهي برجام را بهانه قرار داده‌اند تا مردمي كه با اميدي آمدند و راي دادند را از راي خود نااميد كنند. او درباره تاثيرات نااميدي مردم بر پايگاه راي اصلاح‌طلبان و نااميدي مردم از عملكرد اين جناح سياسي گفت: مردم اگرچه داراي مسائل و مشكلاتي در زمينه‌هاي اقتصادي و معيشتي هستند اما اين را هم در نظر دارند كه اگر بخواهيم كشوري رو به توسعه داشته باشيم، حتما بايد نسبت به مسائل داخلي توجه كنيم. كاشفي تاكيد كرد: زماني كه مردم ببينند آنچه اصلاح‌طلبان گفته‌اند در راستاي منافع ملي آنها بوده و منافع جناحي آنها مورد توجه قرار نگرفته است، آنها هم اگر باز لازم باشد پاي قضيه مي‌آيند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با توجه به انتقادات روحاني نسبت به برخي در دولت عنوان كرد: اينكه مطرح مي‌شود كه برخي وزرا همراه نيستند به هر حال وزير، استاندار و فرمانداري كه همراه نيست دولت بايد سريع‌تر به قضيه بپردازد.

او با تاكيد بر لزوم استفاده از قوميت‌ها و زنان بيان كرد: زماني كه از وحدت ملي صحبت مي‌كنيم به هر حال كشور ما از قوميت‌ها تشكيل شده، قوميت‌هايي كه داراي ظرفيت هستند، زنان از جايگاه اجتماعي برخوردارند و دولت بايد از اين ظرفيت‌ها استفاده كند. دولت بايد يكدست باشد و كارشكني‌ها اطلاع‌رساني شود، نبايد اين‌گونه باشد كه دولت يك حرف بزند و قسمت ديگري حرف ديگري بزند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون