• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4162 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

آمار دستگاه‌هاي پاسخگو و غيرپاسخگو در سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات منتشر شد

دبيرخانه كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات مربوط به پاسخگويي دستگاه‌هاي دولتي را منتشر كرد. بر اساس اين خبر وزارت جهاد كشاورزي پاسخگوترين دستگاه دولتي عضو اين سامانه است. حسين انتظامي دبير كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات پيش از اين از حضور فعال وزارت جهاد كشاورزي در سامانه قدرداني كرده و گفته بود: «از ٤١٧ دستگاه متصل به اين سامانه، وزارت جهاد كشاورزي با 100 درصد پاسخگويي به درخواست‌ها و شكايات به‌نسبت تعداد، پاسخگوترين دستگاه سامانه است.»

انتظامي در نامه‌اي به محمود حجتي وزير جهاد كشاورزي از او و مجموعه تحت مديريتش تشكر كرده بود. انتشار نمودار دستگاه‌هايي كه در كوتاه‌ترين زمان به سوالات مردمي پاسخ داده بودند، مشخص كرد كه بعد از وزارت جهاد كشاورزي دستگاه‌هاي ديگري چون استانداري هرمزگان، وزارت علوم، استانداري فارس، مركزآمار ايران، روزنامه رسمي جمهوري اسلامي، استانداري بوشهر، سازمان ملي استاندارد و استانداري قم در رتبه‌هاي بعدي پاسخگوترين دستگاه‌هاي دولتي قرار گرفته‌اند. اين آمار در مورد دستگاه‌هايي تنظيم شده كه بالاي 10 درخواست پاسخگويي از آنها در سامانه ثبت شده است.

دبيرخانه كميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات نام دستگاه‌هايي كه ميانگين پاسخگويي‌شان در سامانه انتشار دسترسي آزاد به اطلاعات بالاي ۱۰۰ روز است را هم منتشر كرده است. سازمان تبليغات اسلامي با ميانگين 289 روز بدترين وضعيت را دارد. سازمان برنامه و بودجه كشور، جمعيت هلال احمر، صندوق بازنشستگي كشور، سازمان اقتصادي كوثر و مجلس شوراي اسلامي در رتبه‌هاي بعدي داراي بالاترين ميانگين تاخير در پاسخگويي هستند.

از حدود 1000 دستگاه مشمول قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات فقط 417 دستگاه به سامانه پاسخگويي پيوسته‌اند. دستگاه‌ها و نهادهايي چون سازمان صدا و سيما، آستان قدس رضوي با ۵۱ شركت تابعه، بنياد مستضعفان با بيش از ۲۰ شركت و سازمان وابسته، سازمان تامين اجتماعي، دانشگاه آزاد اسلامي و... هنوز به اين سامانه نپيوسته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون