• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3211 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين

رييس‌جمهور خواستار مشاركت همه در انتخابات 94 شد

بايد زمينه حضور تمام باورمندان به قانون اساسي در انتخابات فراهم آيد

گروه سياسي| نتيجه مذاكرات هسته‌اي همه‌چيز را مهياي ديدار نوروزي رييس‌جمهوري با وزيران كابينه كرد. مذاكرات هسته‌اي اصلي‌ترين محور صحبت‌هاي حسن روحاني در ديدار نوروزي با وزرا، معاونان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي را تشكيل مي‌داد. صحبت‌هايي كه از زبان رييس شوراي عالي امنيت ملي مطرح شد همگي حاكي از حفظ حقوق هسته‌اي ملت ايران بود. آنجا كه وي تاكيد مي‌كند در اين مذاكرات، بر حق جمهوري اسلامي ايران براي غني‌سازي در خاك خود، تصريح شده است، نيروگاه آب سنگين اراك با تكنولوژي جديدتر به كار ادامه خواهد داد و تاسيسات فردو و نطنز نيز كه در ابتداي امر طرف مذاكره‌كننده خواهان تعطيلي كامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام حسن روحاني در ديدار نوروزي با جمعي از وزرا، معاونان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي، نامگذاري سال ۹۴ تحت عنوان «دولت، ملت؛ همدلي و همزباني» را بهترين عيدي از سوي مقام معظم رهبري براي دولت و ملت توصيف و تصريح كرد: يكي از نخستين بركات همدلي و همزباني دولت و ملت، توفيقي بود كه در آغاز سال ۹۴ در عرصه هسته‌اي به دست آمد.
رييس‌جمهوري در اين ديدار كه صبح شنبه انجام شد، با بيان اينكه نوروز تلفيقي از آيين‌ها و سنت‌هاي صحيح ايراني با آموزه‌هاي اسلامي است، اظهار داشت: مردم ما همواره سال جديد خود را با دعا و ذكر خدا آغاز مي‌كنند و در ايام نوروز به ديد و بازديد يكديگر مي‌روند كه اين رسوم بسيار پسنديده و نيكو است.
 رييس‌جمهوري در ادامه با اشاره به مذاكرات اخير در لوزان و همچنين حيطه اختيارات دولت در فعاليت‌هاي هسته‌اي و مذاكرات گفت: به لحاظ اهميت فراوان اين مساله همواره از نظرات ديگر مسوولان در قواي مقننه و قضاييه و ساير نهادها استفاده كرديم و ضمن بهره‌مند بودن از حمايت‌هاي بي‌دريغ و مستمر مردم، هدايت‌هاي مقام معظم رهبري نيز، همچون چراغ راه براي پيشبرد مذاكرات بود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي، مذاكره در عرصه بين‌المللي را بسيار پيچيده و سخت عنوان كرد و گفت: موفقيت تيم مذاكره‌كننده كشورمان در برابر نمايندگان شش قدرت جهاني مرهون مهارت مذاكره‌كنندگان و از آن مهم‌تر، همدلي و همزباني همه مردم و مسوولان بود.  روحاني اضافه كرد: در اين مذاكرات، بر حق جمهوري اسلامي ايران براي غني‌سازي در خاك خود، تصريح شده است. نيروگاه آب سنگين اراك با تكنولوژي جديدتر به كار ادامه خواهد داد و تاسيسات فردو و نطنز نيز كه در ابتداي امر طرف مذاكره‌كننده خواهان تعطيلي كامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود. از سوي ديگر اثبات اينكه نمايندگان جمهوري اسلامي مي‌توانند در برابر شش قدرت جهاني بر سر يك ميز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع كنند، دستاورد بزرگي است.
 رييس‌جمهوري با بيان اينكه توفيق به دست آمده در اين مرحله از مذاكرات هسته‌اي، اميدواري به حل كامل مشكلات را افزون كرده است، تصريح كرد: ارتقاي اميد و سرمايه اجتماعي، وحدت و انسجام داخلي به افزايش توان تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در ادامه مسير براي نگارش توافق نهايي خواهد انجاميد. رييس شوراي اقتصاد خاطرنشان كرد: توافق نهايي وضعيت بهتري نيز براي اجراي اقتصاد مقاومتي ايجاد خواهد كرد. حصول اين تفاهم گواه آن است كه قدرت‌هاي جهاني به اين نتيجه رسيده‌اند كه ادامه تحريم‌ها ممكن نيست و پافشاري بر اين حربه نتيجه‌اي نخواهد داشت.
روحاني با تقدير از ايستادگي مردم گفت: بايد با همدلي، عزم عمومي، تلاش و كار پيگير سختي‌هايي را كه مردم به ويژه در سال‌هاي اخير متحمل شدند به نحو شايسته جبران كنيم.
 رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان در سال ۹۴ اشاره كرد و ادامه داد: اميدوارم كه با همدلي و فراهم آوردن زمينه حضور همه كساني كه نظام جمهوري اسلامي ايران و قانون اساسي را قبول دارند، اين انتخابات را به افتخاري ديگر براي ايران اسلامي تبديل كنيم. رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه در حال حاضر كشور با مشكل كم‌آبي و خشكسالي مواجه است، بر ضرورت اصلاح الگوي مصرف آب تاكيد كرد و گفت: وزارت نيرو بايد با تشكيل كارگروه‌هاي ويژه اقدامات لازم را براي اصلاح الگوي مصرف آب خانگي و كشاورزي انجام دهد.
روحاني گام‌هاي دولت براي تصفيه فاضلاب‌هاي شهري را بسيار خوب و مهم توصيف كرد و اظهارداشت: اقدامات انجام شده در اين زمينه بايد هرچه زودتر تكميل شود. رييس‌جمهوري مصرف اصلي آب در كشور را در بخش كشاورزي عنوان كرد و اظهار داشت: دولت با اختصاص ۱۰ ميليارد دلار به بخش آب، كار بسيار بزرگي انجام داد و بايد در سال‌هاي آينده با توسعه كشت گلخانه‌اي، استفاده از آب در كشور را بيش از پيش مديريت كنيم. روحاني با اشاره به طرح احياي۵۵۰ هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان خوزستان، گفت: با اجراي كامل اين طرح، بخش كشاورزي و به تبع آن اشتغال در اين استان، متحول خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون