• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3229 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۶ ارديبهشت

نماينده قزوين از نامه جنجالي مردم براي برخورد با آرايشگاه‌هاي زنانه مي‌گويد

برخورد با آرايشگاه‌هاي زنانه را در كميسيون فرهنگي مطرح مي‌كنم

 

گروه سياسي| روز گذشته در برخي سايت‌هاي خبري ازجمله سايت عصرايران نامه‌اي خطاب به معاون سياسي –امنيتي استانداري قزوين منتشر شد كه در آن جمعي از صاحبان سازمان‌هاي مردم نهاد قزوين و اقشار مختلف مردم خواهان برخورد با برخي آرايشگاه‌هاي زنانه كه خدمات بهداشتي ارايه مي‌دهند شده بودند. اين نامه كه رونوشت آن براي 14 مسوول ديگر شهر قزوين فرستاده شده بود در رسانه‌ها با بعد گسترده‌اي منتشر شده بود. در همين راستا با سيد مرتضي حسيني، نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي گفت‌وگويي كوتاه كرديم تا از صحت انتشار اين نامه باخبر شويم. حسيني نه تنها انتشار اين نامه را تاييد كرد بلكه از طرح برخورد با آرايشگاه‌هاي زنانه در كميسيون فرهنگي مجلس هم خبر داد و گفت كه برخي آرايشگاه‌ها مشغول ترويج فرهنگ غربي با ارايه خدمات بهداشتي هستند. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با حسيني را در ادامه مي‌خوانيد:

  نامه‌اي از طرف «اقشار مختلف مردم قزوين» و «سازمان‌هاي مردم نهاد قزوين» منتشر شده كه در آن خواستار برخورد با برخي از آرايشگاه‌هاي زنانه در اين شهر شده‌اند. اين نامه صحت دارد؟

بله، من هم خبر انتشار اين نامه را شنيده‌ام.

  محور اصلي اين اعتراض چيست؟

در برخي از آرايشگاه‌هاي شهر قزوين مجوز خالكوبي بر بدن زنان و اين‌گونه مسائل داده شده است. كه اين مساله حرام است و در اسلام هم مورد نكوهش قرار گرفته است. اينچنين كارهايي كاملا برخلاف اصول اسلامي ما است. چنين كارهايي چون در ساير كشورهاي جهان صورت مي‌گيرد متاسفانه برخي در داخل كشور ما هم مي‌خواهند كه خود را با جهانيان منطبق كنند. اين در حالي است كه چنين كاري به هيچ عنوان در شان ملت ايران نيست. به هر حال قزوين يك شهر مذهبي است كه گرايشات مذهبي مردمش بسيار زياد است از همين جهت بايد با چنين كارهايي برخورد شود.

  البته ظاهرا محور اصلي اعتراضات اين مردم «خالكوبي» نيست و به برخي مسائل ديگري كه در آرايشگاه‌ها عنوان «بهداشتي» دارند هم ايراد گرفته‌اند. اينطور نيست؟

بله، مسائل متنوعي است اما ما با خالكوبي نيز مخالف هستيم.

  يعني اين مجوزها جديدا به آرايشگاه‌ها داده شده است؟

بله، اخيرا ما متوجه شده‌ايم كه به برخي آرايشگاه‌ها مجوز داده مي‌شود تا برخي كارهاي خاص را انجام بدهند.

  نويسندگان اين نامه جزو گروه خاصي بوده‌اند يا اينكه مردم عادي شهر قزوين هستند؟

نه، نويسندگان نامه مردم مومن و مذهبي قزوين هستند كه با ارايه مجوز به آرايشگاه‌هاي زنانه‌اي كه برخلاف اسلام كار مي‌كنند كاملا مخالف هستند.

  مي‌توانيد بگوييد كه چند درصد مردم قزوين با اين كار مخالف هستند و اين نامه از سوي چند نفر نگارش شده است؟

من نماينده اكثريت مردم قزوين هستم. همان‌طور كه من مخالف رواج چنين كارهايي در شهر مذهبي قزوين هستم بدون شك اكثريت مردم هم با اين كار مخالف هستند.

  يعني شما فكر مي‌كنيد با نوشتن نامه مشكل حل شود؟ يعني اين موضوع جزو اولويت‌هاي مردم قزوين است؟

بله، طبيعي است زماني كه مخالفتي با چنين اقداماتي نشود ممكن است درجه رواج اين كارها بيشتر شود. بسياري براي درآمدزايي در شهر قزوين مشغول گسترش آرايشگاه‌هاي زنانه هستند.

  فكر نمي‌كنيد كه برخي از زناني كه براي اقدامات بهداشتي به اين آرايشگاه‌ها نياز داشته باشند به شهرهاي ديگر بروند؟

شهرهاي ديگر به خودشان مربوط است. مهم براي ما اين است كه در شهر مذهبي قزوين چنين اقدامي صورت نگيرد. اصلا بايد برخورد با آرايشگاه‌هاي زنانه از بالا صورت بگيرد و بدون شك من در كميسيون فرهنگي مجلس اين موضوع را مطرح مي‌كنم تا با آرايشگاه‌هايي كه چنين اقداماتي را انجام مي‌دهند برخورد شود. به هر حال ما به دنبال آن هستيم كه قداست شهر مذهبي قزوين حفظ شود.

  پس خود شما هم پيگير هستيد و از مردمي كه اين نامه را نوشته‌اند حمايت مي‌كنيد؟

بله من 100درصد حامي آن هستم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون