• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3268 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۵ خرداد

كتاب در ماه خرداد

«بي‌شعوري» همچنان در صدر است زينب كاظم‌خواه/ براي اينكه از كتاب‌هاي پرفروش در ايران خبردار شويم چند كانال وجود دارد؛ يكي از آنها اين است كه سراغ مراكز توزيع كتاب برويم به همين منظور سراغ مراكز پخش ققنوس، گسترش، تهران و اتابك رفتيم. كتاب «بي‌شعوري» خاوير كرمنت همچنان از كتاب‌هايي است كه در صدر پرفروش‌ها قرار دارد. اين كتاب طنز‌آميز كه محمود فرجامي آن را ترجمه كرده است مدعي مي‌شود كه بي‌شعوري يك بيماري و اعتياد است و نه نوعي بداخلاقي يا سوءرفتار. بعد در قالب يك پزشك كه شناخت و درمان بي‌شعورها

    زينب كاظم‌خواه/  براي اينكه از كتاب‌هاي پرفروش در ايران خبردار شويم چند كانال وجود دارد؛ يكي از آنها اين است كه سراغ مراكز توزيع كتاب برويم به همين منظور سراغ مراكز پخش ققنوس، گسترش، تهران و اتابك رفتيم. كتاب «بي‌شعوري» خاوير كرمنت همچنان از كتاب‌هايي است كه در صدر پرفروش‌ها قرار دارد. اين كتاب طنز‌آميز كه محمود فرجامي آن را ترجمه كرده است مدعي مي‌شود كه بي‌شعوري يك بيماري و اعتياد است و نه نوعي بداخلاقي يا سوءرفتار. بعد در قالب يك پزشك كه شناخت و درمان بي‌شعورها را كار خود قرار داده و مانند كتاب‌هاي عامه‌پسند روانشناسي، به معرفي بي‌شعوري از زواياي مختلف مي‌پردازد.
مركز پخش ققنوس، گسترش و تهران اين كتاب‌ را جزو يكي از كتاب‌هايي ذكر مي‌كنند كه در خرداد بيشترين پخش را داشته است.
بازي با نوستالژي‌هاي دهه شصتي‌ها همچنان بازار را در دست دارد. متولدين نيمه اول دهه 60 در 30 ‌سال اخير بيشترين جمعيت سني را به خود اختصاص داده‌اند به همين دليل هرچه با هدف‌گيري اين جمعيت سني توليد شود روي زمين نخواهد ماند.
كتاب «يادتونه» نوشته مهدي منتصري خاطرات دهه 60 را مرور مي‌كند. در اين مجموعه كارتون‌ها، فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني، كتب درسي، خوراكي‌ها، بازي‌ها، گفتارها و رفتارهاي همگاني و در كل همه آنچه براي بچه‌هاي دهه 60 و 70 ايران خاطراتي مشترك محسوب مي‌شود، به صورت چكيده ارايه شده تا براي مخاطب يادآور خاطرات مشترك و شخصي در ارتباط با موضوعات مذكور باشد. اين اثر به تنهايي از سوي پخش گسترش در ماه جاري 800 نسخه توزيع شده است.
«آن روزها» داود محمدي‌فر كتاب نوستالژيك ديگري است كه به مرور خاطرات دهه 60 مي‌پردازد. اين كتاب هم جزو كتاب‌هايي بوده كه از سوي پخش گسترش در ماه جاري توزيع خوبي داشته است. اين كتاب گذري دارد بر كتاب‌هاي درسي دهه 60 از پايه اول تا پايه پنجم دبستان با صفحه آرايي سميه نبي‌ئي از سوي نشر چاپار و لنجوان منتشر شده است. در اين كتاب تصاويري منتخب از سه كتاب «فارسي، رياضي و علوم» در پنج پايه تحصيلي انتخاب و با برخي شرح عكس‌ها و تصاويري از لوازم التحرير مورد استفاده دانش‌آموزان در دهه 60 تدوين شده است كه براي نسل جوان امروز كه در آن سال‌ها تحصيل كرده، روزگار شيرين گذشته را تداعي مي‌كند.
از سوي ديگر كتاب «سمفوني مردگان» عباس معروفي كه به چاپ هجدهم رسيده‌ است هنوز از كتاب‌هايي است كه خواننده دارد و دومين اثري است كه از سوي مركز پخش ققنوس در ماه جاري توزيع شده است. ديگر كتاب اين نويسنده يعني «سال بلوا» كه به چاپ يازدهم رسيده نيز همچنان جزو كتاب‌هايي است كه خواهان دارد.
از آنجايي كه در ميان پرفروش‌ها هميشه كتاب‌هايي با موضوع موفقيت جايي دارند كتاب «اثر مركب» نوشته دارن هاردي با ترجمه ميرمحمد خلخالي نيز در ليست كتاب‌هايي است كه به چاپ ششم رسيده و در ليست مركز پخش ققنوس جايگاه سوم توزيع در ماه جاري را داشته است. اين كتاب همچنين هفته‌ها در صدر فروش نيويورك تايمز و وال استريت ژورنال قرار داشت.
رمان «همخونه» مريم رياحي كه به چاپ 55 رسيده نيز كتاب ديگري است كه در ماه جاري از سوي مركز پخش ققنوس پخش زيادي داشته است.
«رموز موفقيت در بازاريابي شبكه‌اي» ريچارد كوئك با ترجمه مصطفي عابديني‌فر و ديگران يكي از كتاب‌هايي است كه در ماه جاري از سوي پخش گسترش دو هزار نسخه توزيع شده است.
«جادوي كار پاره‌وقت» نوشته جيم ران و ترجمه توحيد فريدوني، اميررضا هاشمي، رامين درگاهي در خرداد 1500 نسخه از سوي اين مركز پخش و توزيع شده است.
«قصه‌هاي اميرعلي» نخستين كتاب اميرعلي نبويان است كه شب‌ها در برنامه تلويزيوني «راديو هفت» براي مردم خوانده مي‌شد. اين كتاب جزو كتاب‌هايي است كه در اين ماه از سوي پخش تهران جزو كتاب‌هاي پرفروش بوده است.
علاقه هميشگي به كتاب‌هاي سبك زندگي هم باعث شده كه «آخرين راز شاد زيستن» آندره متيوس ترجمه وحيد افضلي راد جزو كتاب‌هايي باشد كه از سوي اين مركز پخش در خرداد فروش زيادي داشته باشد.
رمان «اتفاق» گلي ترقي نيز از جمله كتاب‌هايي است كه از سوي اين مركز پخش فروش خوبي داشته است. اين رمان درباره يك برادر و خواهر است و ماجرا از كودكي آنها شروع مي‌شود و تا زماني كه به سن 60 سالگي مي‌رسند ادامه دارد. بخشي از رمان در امريكا و بخش ديگري از آن در ايران مي‌گذرد و ماجرا درباره زندگي شيرين و بي‌دغدغه اين برادر و خواهر است كه به خاطر اتفاق‌هايي خارج از كنترل و ناخواسته دستخوش تغييرات مي‌شود.
مركز پخش اتابك هم در ماه جاري دو كتاب «به قول يارو گفتني اتو چرخه ساخته‌ايم» مهدي طباطبايي فر و «مسير باريك به ژرفاي شمال» ريچارد فلانگان با ترجمه فرزام حبيبي بيش از همه فروخته است.
از ميان انبوه كتاب‌هايي كه براي معرفي به روزنامه اعتماد رسيده است ما در اين صفحه گلچيني براي شما تهيه ديده‌ايم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون