• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3475 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند

دعوت تيم اقتصادي كابينه براي شركت در انتخابات

گروه اقتصادي| جمعه بار ديگر صندوق‌هاي راي در انتظار مشاركت مدني مردمي است كه روزگار خوب اقتصادي را سپري نمي‌كنند. اين انتخابات اما از آن‌رو براي دولت و تيم اقتصادي‌اش مهم است كه در نخستين دور مجلس در پسابرجام نيازمند حمايت نماينده‌هاي مردم هستند. دولت، مجلسي هم‌سو و هم‌دل مي‌خواهد؛ مجلسي كه بتواند از راه آن طرح‌هاي جدي و مورد نيازش را پي‌بگيرد. از همين‌رو است كه برخي از اعضاي اقتصادي كابينه مردم را به مشاركت در انتخابات دعوت كرده‌اند. وزراي نفت، ارتباطات و فناوري اطلاعات، جهاد كشاورزي و رييس دفتر رييس‌جمهوري از جمله آنها بوده‌اند.

 

 اگر مي‌خواهيد مجلس محل درگيري نشود، راي دهيد

وزير نفت با تاكيد بر اينكه مردم به فهرست كامل كانديداها راي بدهند، گفت: اگر بخواهيم هر روز مجلس، محل درگيري و دعوا و بدزباني نباشد، بايد مردم در انتخابات حضور داشته باشند. بيژن زنگنه، در آستانه برگزاري انتخابات مجلس و شوراي خبرگان، اظهار كرد: انتخابات براي كشور ما فوق‌العاده مهم و تعيين سرنوشت ما است. به گفته او، انتخابات از دستاوردهاي مهم انقلاب اسلامي و مردم سالاري ديني در كشور است. من از همه مردم خواهش مي‌كنم كه واجد شرايط راي دادن هستند در انتخابات شركت كنند. حداكثر يك ساعت بايد وقت بگذارند، اما سرنوشت كشور خود را تعيين مي‌كنند.
زنگنه تصريح كرد: مردم فكر نكنند كه راي‌شان تاثير ندارد، راي مردم بسيار تاثيرگذار است. او افزود: اگر واقعا ما بخواهيم كشوري داشته باشيم كه به سوي توسعه رود و هر روز مجلس محل درگيري و دعوا و بدزباني نباشد بايد مردم پاي صندوق‌ها حضور داشته باشند و به جهتي بروند كه اميد در دل مردم بيشتر شود و چنين راي‌هايي دهند.
وزير نفت با خواهش براي شركت همگان در انتخابات، عنوان كرد: شركت‌كنندگان به شكل كامل به ليست‌ها راي دهند و ناقص نگذارند و فكر نكنند اگر به ده نفر راي بدهند كفايت مي‌كند. راي‌دهندگان به همه فهرست 30 نفري مجلس و 16 نفري خبرگان، راي دهند، يا در شهرستان‌ها به همه تعداد مورد نياز راي دهند. اين براي آينده و آرامش و توسعه كشور مهم است.
زنگنه همچنين گفت: براي اينكه ما پس از تحقق برجام بتوانيم به اهداف و خواسته‌هايي كه مردم دارند، اشتغالي كه جوانان نياز دارند، كار و توليد و عزت و سربلندي كشور برسيم كه همه اين را مي‌خواهند، اين وقت را بگذارند و راي دهند. وي افزود: يك ساعت وقت زيادي نيست، حداكثر يك ساعت وقت بگذارند و به فهرست كامل راي دهند. وزير نفت ابراز اميدواري كرد كه با حضور مردم در انتخابات برگي در تاريخ كشور ما به سمت توسعه و سرافرازي كشور ورق بخورد.

مشاركت بالا آرزوها را برآورده مي‌كند

دكتر علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از مردم ايران درخواست كرد كه در انتخابات 7‌اسفند شركت كنند.
علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پيامي از مردم خواست تا در انتخابات 7 اسفند شركت كنند.
وي در پيام فوق با اشاره به جايگاه خود به عنوان وزير كار گفت: توصيه‌ام به همه اين است كه همه پاي صندوق‌هاي راي بياييم و به نفع افرادي كه فكر مي‌كنيم براي ساخت آينده بهتر ايران، براي حفظ اسلاميت و جمهوريت نظام و اميد و تلاش و امتداد فعاليت‌هايي كه منجر به گشايش مناسبات بين‌المللي و تاثير آن در زندگي‌مان شده تلاش مي‌كنند، پاي صندوق‌هاي
 راي بياييم.
وزير كار افزود: بر اين اعتقادم آرزوهاي مردم تنها زماني تحقق مي‌يابد كه مردم مشاركت حداكثري در پاي صندوق‌هاي راي داشته باشند. تجربه تاريخي و شخصي‌ام مي‌گويد هر وقت مردم به‌طور گسترده در انتخابات حضور پيدا مي‌كنند، حضور مردم در صحنه كه به مشاركت سياسي و اجتماعي تعبير مي‌شود، باعث شده تغييرات به خير جمعي و نفع ملت ايران نزديك‌تر شود. برآيند انتخابات در سال‌هاي گذشته هم نشان مي‌دهد هر زمان مردم مشاركت بالايي داشته‌اند، توانسته‌اند آرزوهاي اجتماعي خود را محقق سازند.
ربيعي خاطرنشان كرد: دولت تدبير و اميد درصدد رونق اقتصادي، بهبود معيشت مردم، كاستن از رنج جامعه و افزايش مشاركت اقتصادي است و اين مهم تنها با تعامل ميان سه قوه محقق مي‌شود. اجراي برجام و رونق اقتصادي و اجتماعي پيوستار ناگسستني با يكديگر است. دولت يازدهم كه توانست گام ارزشمندي در حوزه روابط بين‌المللي بردارد به‌طور يقين به همراه مجلسي با عقلانيت و كارآمد خواهد توانست جامعه را در مسير توسعه قرار دهد.
با انتخابات، در جهت توسعه و شكوفايي اقتصاد گام‌برداريم

وزير جهاد كشاورزي گفت: اميدوارم همه، فرصت انتخابات را غنيمت شمرده و با حضور در پاي صندوق‌هاي راي بتوانيم در سرنوشت آينده مملكت خود تاثيرگذار باشيم.
محمود حجتي با اشاره به پيش‌رو بودن دو انتخابات مهم در تاريخ هفتم اسفند ماه اظهار كرد: همانطور كه با تكيه و پشتيباني آحاد جامعه، دولت در اين دوره موفق شد مسائل برجام را در سطح جهاني به خوبي مديريت كند و به نتيجه برساند، حضور و مشاركت مردم مي‌تواند در پشتوانه مجلس شوراي اسلامي و خبرگان
موثر باشد.
وي گفت: اميدوارم همه بتوانيم اين فرصت را غنيمت شمرده و با حضور و مشاركت خود روز جمعه (هفتم اسفند) پاي صندوق‌هاي راي، يك بار ديگر بتوانيم حمايت خود را از نظام جمهوري اسلامي اعلام كرده و در سرنوشت آينده مملكت خود تاثيرگذار باشيم. حجتي همچنين ابراز اميدواري كرد مجلسي كه تشكيل مي‌شود با توجه به مقتضيات زمان و آنچه نياز مملكت است، در جهت توسعه، عمران، آبادي و شكوفايي اقتصاد
 قدم بردارد.

مجلس اعتدالي جلوي افراطي‌گري‌ها را مي‌گيرد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان از مردم خواست تا در زمان حضور در پاي صندوق‌هاي راي، تمام ليست خود را پر كنند. محمود واعظي با اشاره به پيش‌رو بودن دو انتخابات مهم در تاريخ هفتم اسفند ماه گفت: اين دو انتخابات مي‌تواند سرنوشت كشور را به‌ويژه در زمينه مسائل اقتصادي پس از برجام با سرعت بيشتري رقم بزند. وي گفت: حضور پرشور و حماسه‌ساز مردم در اين انتخابات مي‌تواند باعث شود اقتدار ايران در جهان و منطقه بيشتر به رخ كشيده شود. واعظي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت: از سوي ديگر راي اميدبخش مردم به كانديداهاي خود مي‌تواند سرنوشت كشور را در ارتباط با پيشرفت و توسعه بهتر رقم بزند. در اين ميان مشاركت هرچه بيشتر موجب مي‌شود مجلس شورا و مجلس خبرگان رهبري واقعي‌تري داشته باشيم كه برآمده از راي تمام ملت است به همين دليل اميدوارم مردم با مشاركت فعال در اين انتخابات حضور داشته باشند.
اما وزير ارتباطات در ادامه صحبت‌هاي خود به لزوم پركردن كامل ليست كانديداها اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال در شهري مانند تهران مردم مي‌توانند به 30 كانديدا براي مجلس شورا و به 16 نفر به مجلس خبرگان راي دهند كه ما درخواست داريم اين دو ليست به طور كامل راي داده شود و هر 46 نفر انتخاب شوند، چرا كه اگر اينگونه اقدام شود قطعا مانند انتخابات سال 1392 يك انتخابات پرقدرت خواهيم داشت كه مي‌تواند حماسه سياسي ديگري براي ملت ايران بيافريند. واعظي اظهار كرد: اكنون در كشورهاي منطقه و اطراف ما افراطي‌گري‌هايي در حال رخ‌دادن است كه باعث وارد شدن صدماتي مي‌شود، اما ما با نگاه اعتدالي خود مي‌توانيم يك مجلس اعتدالي داشته باشيم كه راه دولت و اهداف و پيماني كه رييس‌جمهور با مردم بسته را هرچه سريع‌تر محقق كند.

راي هر ايراني گام استواري براي زنده نگه داشتن اميد

رييس دفــتر رييس‌جمهوري با دعوت مردم به حضور پرشور در پاي صندوق‌هاي راي در هفتم اسفند تاكيد كرد: راي هر ايراني گام استواري براي زنده نگه داشتن اميد است.
محمد نهاونديان ديروز با انتشار پيامي ويديويي افزود: انتخابات فرصتي براي استفاده از حق تعيين سرنوشت و فرصتي براي هر ايراني است كه نشان دهد به سرنوشت ايران علاقه‌مند است و در تعيين اين سرنوشت هم نقش دارد. او اظهار كرد: هر چهار سال يك بار چنين فرصتي براي هر يك از ما حاصل مي‌شود، با حضور همه مردم پاي صندوق‌هاي راي، هم امنيت كشور تضمين مي‌شود، چون نمايشي از مشاركت و حضور مردم در حراست از اين كشور است، هم نشانه آزادي مردم در حق انتخاب است وهم نشان‌دهنده مشاركت مردم است در ايراني كه بايد ساخته شود.
رييس دفتر رييس‌جمهوري عنوان كرد: ما اگر اقتصاد پويا، اقتصادي كه در آن مردم مشاركت دارند و اقتصاد مردمي مي‌خواهيم بايد با مشاركت سياسي تضمين شود، اگر مي‌خواهيم اين جهت‌گيري تعامل سازنده ادامه پيدا كند، اين انتخابات فرصتي است تا نمايندگاني در مجلس شوراي اسلامي تعيين شوند كه اين مسير استقلال اقتصادي كشور، تقويت اقتصاد مردمي، اقتصاد مقاومتي و رشد پايدار را با استفاده از حق تقنين و نظارتي كه در مجلس هست، به منصه ظهور برسانيم. نهاونديان انتخابات را فرصتي دانست كه مردم مستقيما در مورد آنچه كه در قانونگذاري و نظارت در چهار سال آينده اتفاق مي‌افتد نظر خود را اعلام
 مي‌كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون