• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3733 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

براي دفاع از حقوق ملت ايران نيازي به مجوز هيچ دولتي ندارم

آيا فعاليت‌هاي جاري خود در امريكا و ديگر كشورها را با دولت ايران هماهنگ مي‌كنيد؟
خير. من يك بازنشسته‌ام كه هيچ كار دولتي ندارم. كار علمي و آكادميك انجام مي‌دهم ودراين راستا هم وظيفه ملي خود مي‌دانم كه در صحنه ديپلماسي عمومي، از حقوق ملت ايران و منافع ملي كشورم در رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، مراكزفكري وتحقيقاتي، سمينارها و كنفرانس‌ها درسطح جهان دفاع كنم. براي اين وظيفه هم نياز به اجازه و هماهنگي با هيچ دولتي ندارم و نداشته‌ام. ازطرف دولت ايران چه در زمان آقاي احمدي‌نژاد و چه در زمان آقاي روحاني هم هيچ كمك و حمايتي نداشتم.
وضعيت رابطه ايران و امريكا در دوره دونالد ترامپ را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
پيش از اين نيز گفته‌ام كه احتمالا شرايط عليه ايران سخت خواهد شد و با رفتن اوباما، منافقين و صهيونيست‌ها و جناح بازهاي امريكا و لابي عرب‌هاي تكفيري ميدان‌دار اقدامات ضد ايراني كنگره و دولت ترامپ خواهند شد. اين گروه‌ها و لابي‌ها درجهت اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران تلاش فوق‌العاده‌اي خواهند كرد و براي ساكت كردن صداي ايراني‌هاي وطن پرست و افراد و سازمان‌هاي حامي ايران به هراقدامي نيز دست خواهند زد. گزارش‌هايي مثل اين گزارش پايگاه فري بيكن هم جزو اقدامات حداقلي است. منتهي آنها شرايط داخلي ايران را هم رصد مي‌كنند و اوضاع اسفبار دعواهاي جناحي را هم هرروز در رسانه‌هاي خودمان مي‌خوانند. طبيعي است كه سعي كنند با گزارش‌هايي مشابه گزارش فري بيكن به فتنه تشديد اختلافات داخلي به ويژه درآستانه انتخابات رياست‌جمهوري دامن بزنند. رسانه‌ها و مسوولان ما هم بايد جدا مراقب باشند. انتشارچنين گزارش‌هايي كه از مصدر صهيونيست‌ها و منافقين طراحي و با هدف منتشر مي‌شود، مي‌تواند در رسانه‌هاي داخلي مفيد هم باشد به شرطي كه به طور كامل منتشر شود، خطوط فتنه‌انگيزي‌هاي آنها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته، به طرف مقابل هم بفهمانيم كه دست آنها را خوانده‌ايم و خودزني نمي‌كنيم. بايد به آنها بفهمانيم كه ما در ايران حتي براي منافع جناحي انتخاباتي نيز آلت دست آنها نمي‌شويم و مانع تحقق اهداف و برنامه‌هاي شوم آنها مي‌شويم. در غير اين‌صورت خودي‌ها و خدمتگزاران اين مردم را تخريب كرده، اختلافات داخلي را تشديد كرده و حتي موجب گمراهي مسوولان كشور خواهدشد.
ترامپ فرمان اجرايي ممنوعيت موقت ورود شهروندان 7 كشور به امريكا را امضا كرده است كه نام ايران نيز در اين ليست به چشم مي‌خورد. تاثير اين تصميم چيست؟
اين فرمان يك فرمان نژادپرستانه، ضدحقوق بشري، مغاير قوانين مدني امريكا و شرم‌آور است و توهين به ملت‌هاست. اگرترامپ قصد مبارزه صادقانه و جدي با تروريسم را داشت بايد سراغ آن كشورهايي مي‌رفت كه اتباع‌شان در حوادث تروريستي بعد 11 سپتامبر 2001 در امريكا و حوادث تروريستي در اروپا دخيل بوده‌اند، مثل عربستان و پاكستان. در اين حوادث هيچ اتهامي متوجه ايراني‌ها نبوده است. لذا معلوم است كه اين يك تصميم سياسي است؛ طبق اين فرمان، چنانچه هريك از دولت‌هاي اين هفت كشور اطلاعات شهروندان خود را دراختيار دولت امريكا نگذارد، منع ورود اتباع آن كشور دايمي مي‌شود. معلوم است كه دولت ايران همكاري نخواهد كرد و نبايد هم بكند. به هر حال مشكلات فراواني براي ايراني‌هاي مقيم امريكا و دانشجويان ايراني به وجود خواهد آمد. ممكن است دادگاه‌هاي امريكا نسبت به اين فرمان واكنش نشان دهند. درهرصورت اين فرمان بدون واكنش داخلي درامريكا نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون