• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3777 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۹ فروردين

تا انتخابات

موافقت هيات مركزي نظارت بر انتخابات با استعفاي رييسي
اعتماد| همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد استعفاي ابراهيم رييسي از حضور در هيات نظارت بر انتخابات رياست‌جمهوري درست بود و اين هيات روز پنجشنبه با اين استعفا موافقت كرد تا توليت آستان قدس رضوي براي حضور در انتخابات مانعي نداشته باشد. عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در كانال تلگرامي خود نوشت: امروز هيات مركزي نظارت بر انتخابات با حضور اعضاي اين هيات تشكيل جلسه داد. ابتدا گزارشي از اقدامات حوزه نظارت ارايه شد و سپس نظرات هيات‌هاي نظارت استاني در خصوص داوطلبين انتخابات ميان دوره‌اي مجلس در ۴ حوزه انتخابيه بررسي شد. زمان اعلام نتايج پايان روز اداري شنبه خواهد بود و متعاقبا زمان و مكان دريافت شكايات كساني كه نسبت به عدم تاييد صلاحيت خود اعتراض داشته باشند در اختيار مردم شريف قرار خواهد گرفت. در اين جلسه همچنين استعفاي جناب آقاي رييسي عضو محترم اين هيات مطرح و مورد پذيرش واقع شد.


تحليل هواداران محسن‌رضايي از نشست جمنا

اعتماد| نشست جبهه مردمي نيروهاي انقلاب و انتخاب پنج كانديداي اين مجمع با انتقادهاي بسياري مواجه شد. در اين ميان اما بيشترين انتقادها در ميان هواداران محسن رضايي بود. روز گذشته و در همين راستا سردبير سايت تحليلي- خبري تابناك كه به محسن رضايي نزديك است در فضاي مجازي با انتشار توييتي نتيجه آراي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را نتيجه ساماندهي نيروهاي عليرضا زاكاني دانسته و به صورت كلي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را نه يك تشكل جديد بلكه همان جمعيت رهپويان سابق كه نزديك به عليرضا زاكاني است، دانست.


اميدواري ناتمام سعيد جليلي
اعتماد| سعيد جليلي كه در انتخابات 92 كانديداي محبوب اصولگرايان جبهه پايداري بود در اين دوره از انتخابات شرايط مساعدي نداشت و در راي‌گيري جبهه مردمي نيروهاي انقلاب حتي جزو پنج نفر اول اين تشكل هم نبود. اما خبرهاي رسيده حكايت از اين دارد كه سعيد جليلي همچنان به انتخابات رياست‌جمهوري آينده اميد دارد و به احتمال بالا به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات مي‌شود. او كه تقريبا از دو سال پيش فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را با سفرهاي استاني و حمله به دولت و سياست‌هايش آغاز كرده بود هنوز هم نااميد نشده است و خط حمله به دولت را در دستور كار دارد. روز گذشته او در ديدار با اعضاي اتحاديه صنايع پايين دستي پتروشيمي در استان البرز گفت: با تصميم درست در عرصه «ديپلماسي اقتصادي» مي‌توان بازار اين محصولات را به‌شدت ارتقا داد. چرا بايد در اين محصولات فقط 6 درصد بازار پاكستان را داشته باشيم؟ چرا بايد فقط 40 درصد بازار عراق را داشته باشيم؟ در اين مساله فقط وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول نيست دستگاه‌هاي ديگر مثل وزارت امور خارجه هم نقش مهمي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون