• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3182 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۷ بهمن

پاسخ وكيل تامين اجتماعي به مرتضوي


يكي از وكلاي شاكي در پرونده تامين اجتماعي در واكنش به صحبت‌هاي مرتضوي مبني بر اينكه «در معاملات هيچ نقشي نداشته و حتي يك چوب كبريت هم به بابك زنجاني واگذار نكرده است، كساني كه قانون تجارت بخوانند مشخص مي‌شود كه مديرعامل تحت‌نظر هيات مديره دستورات را اجرا مي‌كند.» مي‌گويد: بايد به مديرعامل سازمان تامين اجتماعي كه اتفاقا دكتراي حقوق هم دارند، گفت: اگر قانون مدني را مطالعه بفرمايند، متوجه مي‌شوند به جاي يك چوب كبريت، ايشان قراردادي را تنظيم كرده‌اند كه ثمن معامله آن مي‌توانسته دو يا چند فقره چك باشد.
ترك همداني ادامه مي‌دهد: فارغ از اينكه اين چك‌ها قابل وصول يا غيرقابل وصول باشد يا در اين چك‌ها چه مبلغ و امضا درست تنظيم شده باشد يا نه، اگر از ناحيه خريدار به فروشنده داده شده باشد و فروشنده هم اين را پذيرفته باشد كه ثمن معامله اين برگ اوراق چك باشد؛ عملا اين قرارداد منعقد شده و نمي‌توان از بار تعهدات قرارداد شانه خالي كرد و آن را فسخ كرد. به گزارش آفتاب، وكيل شاكي در پرونده تامين اجتماعي مي‌گويد: اينكه آقاي بابك زنجاني تا به حال ادعايي نكرده، يا اينكه شكايتي كرده يا نكرده موضوع ديگري است. آقاي بابك زنجاني حضور ندارد كه چنين ادعايي كند. اما قانون مدني از شروط صحت معامله تعيين مبيع و ثمن معامله است. ترك همداني درباره قرارداد سازمان تامين اجتماعي با بابك زنجاني مي‌گويد: اگر نمايندگان شوراي اسلامي در كميسيون تحقيق و تفحص از انجام اين قرارداد و استرداد چك‌ها جلوگيري نكرده بودند يا بابك زنجاني دستگير نمي‌شد؛ اين معامله انجام شده بود و مشخص نبود ديگر چه اتفاقي روي مي‌داد.
 او در تاييد اين معامله توضيح مي‌دهد: در اين معامله چك‌هايي تضميني به آقاي بابك زنجاني داده شده است. اين چك‌ها دست ايشان چه كار مي‌كرده است؟ آيا همين‌طور در جيب آقاي زنجاني بوده است يا به موجب قرارداد واگذاري شركت‌هاي شستا در اختيار وي قرار گرفته؟ نه خير اين چك‌ها كه بخشي از قرارداد بوده به عنوان بخشي از ديون توسط بابك زنجاني به وزارت نفت داده شده است. آقاي زنجاني اين‌گونه آنها را خرج كرده بود. پس اين قرارداد جاري و ساري بوده و از آن چك‌ها هم استفاده شده است.
ترك همداني صحبت‌هاي سعيد مرتضوي را فرافكني دانسته و درباره آن مي‌گويد: اينكه ايشان از لفظ «حتي يك چوب كبريت هم نداده‌ام» استفاده مي‌كنند، فرافكني است و در هيچ محكمه‌اي پذيرفته نمي‌شود. رسيدگي به آن را هم بايد به دادگاه واگذار كرد. این وکیل شاکی در پرونده تامین اجتماعی درباره استفاده از بودجه غیرشمول که سعید مرتضوی آن را یک امر عادی خطاب کرده است، گفت: رییس سابق سازمان تامین اجتماعی درباره مبالغ غیرشمول مطرح کرده اند این مبلغ در همه دستگاه ها و ادارات وجود دارد. بله من هم این صحبت را تایید می کنم.
ترک همدانی افزود: بله بودجه های غیرشمول در همه دستگاه ها وجود دارد، اما قانون پیش بینی کرده است که بودجه غیرشمول کجاها استفاده شود؟ مطابق قانون بودجه غیرشمول ویژه اوقاتی است که اموری در بودجه سالیانه ارگان، پیش بینی نشده باشد. این مبلغ برای خریدهای ضروری همان دستگاه لازم و مورد استفاده قرار می گیرد. سعيد مرتضوي، رييس سابق سازمان تامين اجتماعي كه به انجام تخلفات متعددي در زمان رياست بر اين سازمان متهم است درباره پرونده خود به رسانه‌ها گفته است كه پرنده او حجمي ندارد، چون تخلفي در آن وجود ندارد.  ترك همداني در واكنش به اين صحبت مي‌گويد: پرونده چند جلد باشد به آن حجيم مي‌گويند؟
در حال حاضر كه با شما صحبت مي‌كنم پرونده رييس سابق سازمان تامين اجتماعي داراي بيش از 15 جلد است. نمي‌دانم نظر مديرعامل سابق سازمان تامين اجتماعي از حجيم بودن چيست، بايد چند صفحه و جلد باشد كه ايشان به آن نام حجيم بگذارند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون