• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3937 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

بعد از انتشار خبر تعرض به دختر دبستاني در اروميه روي داد

اعتراض آتشين

اعزام نماينده ويژه وزير آموزش و پرورش به اروميه

ثمر فاطمي

 

خبر آمد سرايدار مدرسه راه شهداي شهرك اسلام‌آباد اروميه، دختر ۱۲‌ساله اين مدرسه را در آغوش گرفته و آزار و اذيت كرده است. مردم عصباني به اين مدرسه دخترانه رفتند و دست به تجمع زدند. شعار دادند و شيشه‌هاي مدرسه را شكسته و ماشين‌ها را آتش زدند. خبر به سرعت پخش شد. مردمي هم كه براي اعتراض به اين مدرسه رفتند، لحظه به لحظه زيادتر شدند.
يك خبرنگار محلي در توضيح آنچه اتفاق افتاده به «اعتماد» گفت: «اين اتفاق سه روز پيش افتاده است. تا امروز نگذاشتند كسي خبردار شود اما نمي‌دانم چطور امروز خبري شد. در خبرها آمده كه سرايدار فقط دختر را بغل كرده است اما مردم و والدين دانش‌آموزاني كه در اين مدرسه تحصيل مي‌كنند، مي‌گويند به اين دختر تعرض شده است.
 البته فرقي هم ندارد، به زور در آغوش كشيدن يك دختر هم تعرض به حريم شخصي او حساب مي‌شود. خانواده اين دختر هم، چنين اتفاقي را انكار مي‌كنند و در اين تجمع هم حضور نداشتند. البته جرمي اجتماعي اتفاق افتاده است. اگر خانواده او هم انكار كنند، ‌مردم و جامعه نمي‌توانند به راحتي از اين اتفاق بگذرند.»
او همچنين درباره تجمع اتفاق‌افتاده جلوي مدرسه توضيح داد: «وضعيت خيلي فجيعي شد. درگيري و تجمع شد. چندين ماشين را آتش زدند. تعدادي از مردم و ماموران نيروي انتظامي مجروح شدند. فكر مي‌كنم چند نفر هم بازداشت شدند. كل شيشه‌هاي مدرسه را شكستند و مدرسه به طور كامل تخليه شد. مردم عصباني هستند. والدين دانش‌آموزاني كه در اين مدرسه تحصيل مي‌كنند عصباني هستند و مي‌پرسند چطور قرار است از اين به بعد بچه‌هاي‌شان را به اين مدرسه بفرستند؟»
اين خبرنگار از مسوولان خواست كه اگر قرار است بررسي روي اين مساله انجام شود، توسط كارشناسان پزشكي قانوني تهران انجام شود. او معتقد است كه اين كار مي‌تواند خيال مردم را راحت‌تر كند.
با انتشار اين خبر عليرضا رادفر، معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي مدعي شد كه برخلاف اخبار منتشر‌شده غير‌واقعي در تعدادي از شبكه‌هاي اجتماعي موضوع آزار جنسي يكي از دختران دانش‌آموز صحت ندارد و شواهد اوليه و ابتدايي ماجرا حاكي است سرايدار مدرسه بداخلاقي كرده است ولي آزار
 جنسي نيست.
فريدون مصطفوي، مديركل‌آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي به مردم قول داد كه به موضوع رسيدگي مي‌كنند و اگر جوانب مختلف مساله اثبات شود، برخورد شديدي انجام خواهند داد و به تسنيم گفت: «طبق اظهارات اين كودك در روز گذشته سرايدار مدرسه او را در آغوش گرفته و اقدام به اذيت و آزار كرده است. البته هنوز جزييات دقيق موضوع براي ما روشن نيست، همچنين پدر اين كودك در كلانتري رضايت داده است. به دنبال انتشار اين خبر مردم خشمگين شده و در مقابل مدرسه تجمع كردند.»
حبيبي، دادستان اروميه هم گفت: «طبق شكايت شخصي مبني بر مزاحمت دخترش توسط سرايدار مدرسه رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت. پليس و دادگستري در خصوص اين فرد برخورد مي‌كند و دستور قضايي صادر شد و اين فرد بازداشت شده است.» ساعت حدود شش و نيم بعد‌از‌ظهر بعد از تاكيد مسوولان بر پيگيري همه‌جانبه اين حادثه تجمع مردم پايان گرفت.
همچنين فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي با بيان اينكه با متخلفين حادثه ديروز مدرسه اسلام‌آباد برخورد قانوني مي‌شود، گفت: «عده‌اي فرصت‌طلب با شايعه‌سازي موجب اغتشاش و تخريب اموال شخصي و عمومي شده‌اند كه در اين رابطه چند نفر از عوامل اغتشاش دستگير و به مراجع قضايي تحويل
داده شدند.»
 در همين حال سيد محمد بطحايي وزير آموزش و پرورش  بزرگي‌زاده بازرس ويژه خود را براي بررسي اين موضوع و حوادث پيرامون آن به اروميه اعزام كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون