• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3970 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۸ آذر

رهبر انقلاب با اشاره به اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي

فلسطين عزيز آزاد خواهد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در خجسته ميلاد نبي‌مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي‌(ص) و حضرت امام جعفر‌صادق‌(ع) در ديدار سران سه قوه، جمعي از مسوولان نظام، سفيران كشورهاي اسلامي و ميهمانان كنفرانس وحدت اسلامي، پيروي از تعاليم حضرت ختمي‌مرتبت را شرط رهايي امت اسلامي از مشكلات داخلي، منطقه‌اي و جهاني خواندند و تاكيد كردند: دنياي اسلام اگر عزت و قدرت مي‌خواهد، وحدت و استقامت را سرلوحه خود قرار دهد .

رهبر انقلاب اسلامي با تبريك اين عيد سعيد به ملت ايران، امت اسلامي و همه آزادگان جهان خاطرنشان كردند: پيامبر عظيم‌الشأن اسلام، رحمت پروردگار براي همه بشريت بود و پيروي از او ملت‌ها را از ظلم و استكبار قدرت‌ها، اختلافات طبقاتي، اشرافيت‌هاي ظالمانه و ديگر رنج‌ها و اسارت‌ها نجات مي‌دهد. ايشان با اشاره به تاكيدات پروردگار به پيامبران الهي و پيروان آنها درباره استقامت و پايداري به عنوان شرط پيروزي، افزودند: امروز هم استقامت در راه پيامبر عظيم‌الشأن اسلام مي‌تواند توطئه‌هاي بزرگ زورگويان جهاني را ناكام بگذارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «امريكا، رژيم صهيونيستي، مرتجعين و وابستگان به قدرت‌ها» را، «فرعون‌هاي امروز جهان» خواندند و با اشاره به تلاش آنها براي ايجاد اختلاف و جنگ در امت اسلامي گفتند: برخي سياستمداران امريكايي خواسته يا ناخواسته اذعان كرده‌اند كه بايد در منطقه غرب آسيا جنگ و درگيري به وجود ‌آيد تا رژيم صهيونيستي در حاشيه امن قرار گيرد و پيكر خونين دنياي اسلام، توان پيشرفت نداشته باشد.

انگيزه اختلاف با دولت‌هاي مسلمان نداريم
اما مقابل عوامل امريكا خواهيم ايستاد

رهبر انقلاب اسلامي با ابراز تاسف شديد از پيروي برخي حاكمان منطقه از خواسته‌هاي امريكا افزودند: جمهوري اسلامي هيچ انگيزه‌اي براي اختلاف با دولت‌هاي مسلمان ندارد و همان‌گونه كه در داخل ايران، وحدت و برادري را حاكم كرده است، در دنياي اسلام نيز معتقد و علاقه‌مند و پيگيرِ وحدت و اتحاد است. ايشان تاكيد كردند: زبان ما در مقابل دنباله‌روهاي امريكا در منطقه، زبان نصيحت است و بنا نداريم به حرف‌هاي برخي جهّال پاسخ بدهيم اما آنها را نصيحت مي‌كنيم كه خدمت به ظالمان جهاني به ضرر خود آنهاست و به فرموده قرآن، همراهي با ظالمان سرانجامي جز نابودي ندارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي هدف نهايي دشمنان را از ايجاد گروه‌هاي تكفيري، ايجاد جنگ شيعه و سني خواندند و افزودند: خداوند دشمنان ما را احمق آفريده و همين موجب شد هدف دشمنان اسلام يعني جنگ مذهبي، محقق نشود و ان‌شاءالله در آينده نيز محقق نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي «ايستادگي» را رمز پيروزي در مقابل تكفيري‌هاي وحشي دانستند و افزودند: مقابله ما با آنها، مقابله با ظلم و تحريف اسلام بود و اكنون نيز دنباله‌هاي آنها هر جا كه باشند، عامل امريكا و صهيونيزم هستند و ما در مقابل آنها خواهيم ايستاد. ايشان وحدت امت اسلامي و ايستادگي در مقابل صهيونيزم و ديگر دشمنان اسلام را علاج دردهاي دنياي اسلام و راه رسيدن به قدرت و عزت برشمردند و تاكيد كردند: مساله فلسطين امروز در رأس مسائل سياسي امت اسلام است و همه موظفند براي آزادي و نجات ملت فلسطين تلاش و مجاهدت كنند. رهبر انقلاب، ادعاي دشمنان اسلام درباره اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را ناشي از ناتواني و عجز آنها دانستند و افزودند: دنياي اسلام بلاشك در مقابل اين توطئه مي‌ايستد و صهيونيست‌ها با اين كار ضربه بزرگ‌تري مي‌خورند و فلسطين عزيز بدون ترديد سرانجام آزاد خواهد شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تجليل از «شجاعت، بصيرت و استقامت ملت ايران» در عبور از گردنه‌هاي بسيار دشوار ۴ دهه اخير افزودند: دوستان جمهوري اسلامي در سراسر دنيا و دشمنان ايران بدانند مشكلات پيش رو، حتما از مشكلات ۴ دهه گذشته كوچك‌تر خواهد بود و ملت ايران با تواني بيشتر، همه آنها را خنثي مي‌كند و پرچم عزت اسلامي را در قله‌هايي بالاتر به اهتزاز در خواهد آورد .

انتصاب نمايندگي ولي‌فقيه و امام جمعه كرمان

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي طي حكمي حجت‌الاسلام حسن عليدادي‌سليماني را به‌ عنوان نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهر كرمان منصوب‌ كردند.

متن‌ حكم‌ رهبر معظم انقلاب‌ اسلامي به اين‌ شرح‌ است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

جناب حجت‌الاسلام آقاي حاج شيخ حسن عليدادي‌سليماني دامت افاضاته

اكنون كه جناب حجت‌‌الاسلام آقاي حاج سيد‌يحيي جعفري از امامت جمعه كرمان كناره‌گيري كرده‌اند با تشكر فراوان از خدمات و زحمات طولاني آن روحاني مردمي و خدوم، جنابعالي را كه از شايستگي لازم برخوردار و داراي حسن سابقه در عرصه تبليغ و سلوك ديني و مردمي مي‌باشيد به نمايندگي خود در استان و امامت جمعه شهر كرمان منصوب مي‌كنم. مردم نجيب و عزيز كرمان، جايگاه احترام‌برانگيزي در دوران مبارزات نهضت اسلامي و نيز دوران پس از انقلاب، كسب كردند و اين به بركت فداكاري هوشمندانه و حضور آگاهانه آنان در همه حوادث مهم نظامي و سياسي و اجتماعي چندده ساله بود. چه در فصل درخشان دفاع مقدس و چه در فصل مواجهه با حوادث طبيعي تلخ و چه در فصل پيشامدهاي تعيين‌كننده سياسي، مردم آن استان آزمون موفقي از خود نشان دادند و چهره‌هاي برجسته‌‌اي از ميان خود به ملت ايران تقديم كردند. اكنون جنابعالي در ميان اين مردم عزيز و محبوب، به قبول وظيفه سنگيني مفتخر گشته‌ايد. اميد است به بهترين وجه از عهده آن برآييد. انس با عامه مردم، معاشرت با جوانان، همكاري با دانشگاهيان و فرزانگان، تقويت جدي جبهه فرهنگي انقلاب، ارتباط مستمر با علماي اعلام و بهره‌گيري از توان و ابتكار جوانان انقلابي و مومن و غني كردن محتواي نمازجمعه را از جنابعالي انتظار دارم و توفيقات‌تان را از خداوند متعال مسألت مي‌نمايم.

سيد‌علي خامنه‌اي

۱۵ آذر ۱۳۹۶

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون