• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4049 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۲ اسفند

موزه عروسك و فرهنگ ايران ميزبان عروسك‌هاي مردم عرب ايران شد

گروه اجتماعي|عروسك‌هايي كه نماد فرهنگ مردم عرب ايران هستند توسط فعالان ميراث فرهنگي اهواز و ماهشهر به موزه عروسك و فرهنگ ايران هديه داده شدند. به گزارش «اعتماد»، موزه عروسك و فرهنگ ايران موزه‌اي خصوصي با مجوز رسمي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران است كه به همت آقايان علي گلشن و مسعود ناصري‌دريايي و پشتيباني فرشته خسروپور، شهرداري منطقه ۱۲ تهران و ديگر حاميان در مرداد ۹۶ افتتاح شد.

عروسك‌ها به عنوان ميراثي مادي و معنوي مردم به حساب مي‌آيند كه مي‌توانند نماينده اجتماعات مختلف و متنوع فرهنگي كشورمان باشند.

موزه عروسك و فرهنگ ايران داراي مجموعه‌اي از عروسك‌هاي قومي و مردم ساخت ايران، عروسك مجسمه‌هايي از زنان با پوشاك سنتي نواحي گوناگون، مجموعه عروسك‌هاي فرهنگي با پوشش زنانه و مردانه از دوره عيلامي تا قاجار و مجموعه عروسك‌هايي از پديد آورندگان ادبيات كودك و نوجوان ايران است.

در مراسم اهداي عروسك و معرفي فرهنگ مردم عرب كشورمان، شخصيت‌هايي همچون علي گلشن و مسعود ناصري‌دريايي به عنوان روساي موزه، عبدالنبي قيم فرهنگ نويس و مورخ، عادل حيدري شاعر و نويسنده، رضا غبيشاوي فعال و مدرس رسانه، منا چناني، سعيده بابايي، نوشاد ركني رييس اداره اطلاعات فرهنگي و حفاظت فني موزه ملي ملك، مينا دريس فعال در حوزه تئاتر و موسيقي حضور داشتند.

قاسم منصور آل‌كثير و توفيق مهدي‌پور از گروه سيسوان ماهشهر اهدا‌كنندگان اين عروسك‌ها بودند.

 

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر: ثبت‌نام متقاضيان طرح جديد ترافيك تا پايان سال

رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در خصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيك گفت: طي روزهاي آينده در خصوص ثبت‌نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت اعلام مي‌شود. محمد عليخاني، در خصوص طرح ترافيك جديد شهرداري تهران گفت: معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در جلسه كميسيون عمران شورا حضور يافت و در خصوص آخرين اقدامات صورت گرفته براي طرح ترافيك جديد توضيح داد. وي با بيان اينكه دوربين‌هاي خروج براي طرح در محدوده طرح ترافيك نصب شده است، گفت: كليدي‌ترين اقدام نصب دوربين‌هاي خروج بود كه انجام شد. رييس كميسيون حمل و نقل شوراي شهر تهران در خصوص ثبت‌نام متقاضيان براي دريافت آرم طرح ترافيك گفت: از اين پس برنامه‌ها نرم‌افزاري است و مشكل خاصي وجود ندارد و طي روز‌هاي آينده در خصوص ثبت نام اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد و سايت ثبت‌نام اعلام مي‌شود.

وي در خصوص تعيين آيين‌نامه براي خبرنگاران براي دريافت آرم طرح ترافيك گفت: آيين‌نامه در سال 96 تهيه نمي‌شود و احتمالا در فروردين سال 97 اين آيين‌نامه تهيه مي‌شود. به گفته عليخاني، شهرداري پيشنهادات خود را به كميسيون حمل و نقل شورا مي‌آورد و در يك جلسه موضوع را جمع مي‌كنيم.

عليخاني تاييد كرد: ‌طرح ترافيك خبرنگاران تا پايان فروردين 97 اعتبار دارد. فارس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون