• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4067 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين

واشنگتن گرفتار اظهارات ضد و نقيض در مورد تحريم‌هاي روسيه شد

سردرگمي دركاخ سفيد

در روزهايي كه صحبت از تحريم‌هاي جديد عليه روسيه مطرح است و نيكي هيلي، نماينده امريكا در سازمان ملل نيز آن را رسما مطرح كرد حالا واشنگتن‌پست گزارشي را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد اين رويكرد برخلاف نظر دونالد ترامپ است. بهانه اصلي تحريم‌هاي جديد از سوي كاخ سفيد حمايت روسيه از دولت بشار اسد در خصوص ادعاي حمله شيميايي به شهر دوما بوده است ولي به نظر مي‌رسد اعلام اين خبر به‌شدت دونالد ترامپ را خشمگين كرده است. دونالد ترامپ روز يكشنبه در جمع مشاوران امنيت ملي خود اعلام كرده كه با اين تحريم‌ها موافق نيست و نمي‌خواهد آنها را اجرايي كند. موضوعي كه از سوي منابع آگاه در داخل كاخ سفيد به اطلاع واشنگتن‌پست رسيده است.

مقام‌هاي دولتي مي‌گويند تحريم‌هاي اقتصادي به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات ديگري نيز عليه روسيه صورت گرفته است اما ترامپ تاكنون مجوز نهايي را براي اجراي آن اعلام نكرده است. اين مقامات اعلام كرده‌اند كه ترامپ بعيد است كه بخواهد تحريم جديدي را كه روسيه را تحريك مي‌كند انجام دهد و اين استراتژي را به مانند يك الگو مطرح كردند.

يك مقام روسي در سفارت اين كشور در واشنگتن نيز گفت بعد از انتشار نظرات هيلي درخصوص تحريم دولت ترامپ سفارت روسيه را در واشنگتن مطرح كرده كه اين تحريم‌ها واقعا اعمال نخواهند شد. سارا سندرز، سخنگوي كاخ سفيد نيز گفت: ما در حال بررسي تحريم‌هاي بيشتر در مورد روسيه هستيم و در آينده نزديك در اين خصوص تصميم‌گيري خواهيم كرد. برخي مقامات مي‌گويند كه هيلي اشتباه كرده و نظر خود را بيان كرده است. مقام‌هاي دولتي ديگر نيز ابراز شك و ترديد كردند كه هيلي صرفا اشتباه كرده باشد چرا كه هيلي يكي از اعضاي منظم و محتاط كابينه است و هنگامي كه مي‌خواهد به صورت عمومي اظهارنظر كند يا در مصاحبه تلويزيوني حاضر شود شخصا با دونالد ترامپ صحبت مي‌كند. اما حالا به نظر مي‌رسد هيلي شايد براي نخستين‌بار خلاف سخنان ترامپ عمل كرده باشد و كاخ سفيد چند ساعت پس از سخنان هيلي تلاش كرد تا نظرات او را خنثي كند. اما به گفته مقام‌هاي كاخ سفيد يك سردرگمي جدي در داخل دولت در خصوص اين طرح وجود دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون