• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4067 -
  • ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين

خبرهاي خوش براي سينماي ايران

فيلم تازه اصغر فرهادي قرار است تابستان امسال در كشور اسپانيا اكران عمومي شود و سرانجام تكليف اكران فيلم «عصباني نيستم» روشن شد.

 

پايان خوش براي «عصباني نيستم»

سرانجام پافشاري رضا درميشيان براي اكران دومين فيلمش نتيجه داد و «عصباني نيستم» در اكران دوم نوروز قرار گرفت. اين فيلم پيش‌تر قرار بود اواخر آذر سال گذشته در سينماهاي ايران به نمايش عمومي دربيايد كه بنا به دلايلي اكران آن متوقف شد. «عصباني نيستم» يكي از فيلم‌هاي پرحاشيه و جنجال‌برانگيز سال گذشته سينماي ايران بود.

پيش از اين‌ بارها اعلام شده بود كه اين فيلم اكران خواهد شد حتي نمايندگان مجلس و جمع كثيري از اهالي سينما از اكران فيلم حمايت كردند اما مخالفان اكران هم بيكار ننشستند و عليه فيلم فضاسازي كردند كه در نهايت كفه ترازو به سمت آنها سنگين شد و بارها اكران فيلم در لحظه آخر منتفي شد. اما به نظر مي‌رسد كه سرانجام طلسم 5 ساله اين فيلم در اكران دوم بهار در سينماها شكسته خواهد شد. در همين زمينه غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به اينكه اولين جلسه شوراي صنفي نمايش در خانه سينما تشكيل شد گفت: در اين جلسه مقرر شد فيلم سينمايي «چهارراه استانبول» به كارگرداني مصطفي كيايي در گروه سينمايي آزادي، فيلم «خجالت نكش» به كارگرداني رضا مقصودي در گروه سينمايي استقلال، فيلم سينمايي «جشن دلتنگي» به كارگرداني پوريا آذربايجاني در سرگروهي سينمايي زندگي، فيلم سينمايي «خوك» به كارگرداني ماني حقيقي در سرگروه سينمايي كورش، فيلم سينمايي «تگزاس »در گروه سينمايي ماندانا فيلم سينمايي «عصباني نيستم» در گروه سينمايي ايران به عنوان اكران دوم نوروز به نمايش دربيايد.

وي ادامه داد: به جز فيلم «تگزاس» كه اكران آن از روز چهارشنبه ۲۹ فروردين ماه در گروه سينمايي ماندانا آغاز مي‌شود اكران ساير فيلم‌ها بعد از كاهش كف فروش فيلم‌هايي در حال اكران آغاز خواهد شد و به احتمال فراوان اكران دوم نوروز از نيمه ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود.

فرجي درباره معرفي اعضاي جديد گفت: جلسه امروز با حضور اعضاي قبلي شورا برگزار شد و معرفي نمايندگان جديد صنوف و تشكيل جلسه با نمايندگان جديد به هفته آينده موكول شد.

 

اكران فيلم جديد فرهادي در اسپانيا

 

«همه مي‌دانند» هشتمين فيلم اصغر فرهادي در مقام نويسنده و كارگردان است كه در تاريخ ۸ مه (۱۸ ارديبهشت) به عنوان فيلم افتتاحيه هفتادويكمين جشنواره فيلم كن اولين نمايش جهاني خود را تجربه مي‌كند. از سوي ديگر در خبرها آماده است كه اين فيلم به بيش از ۲۰ كشور جهان پيش‌فروش شده است.

به گزارش ايسنا، فيلم «همه مي‌دانند» قرار است از تاريخ ۱۴ سپتامبر (۲۳شهريور) نيز در سينماهاي كشور اسپانيا اكران عمومي خود را آغاز كند. با توجه به اينكه اين فيلم اسپانيولي زبان است، كشور اسپانيا يكي از مهم‌ترين بازارهاي اكراني فيلم فرهادي محسوب مي‌شود.

اين فيلم همچنين تاكنون به كشورهاي آلمان، اتريش، ژاپن، چين، يونان، هنگ‌كنگ، مجارستان، لهستان، جمهوري چك، آرژانتين، اسلواكي، سوييس، تايوان، تركيه، صربستان، روسيه و منطقه بالتيك، منطقه اسكانديناوي و آمريكاي لاتين فروخته شده است. در خلاصه داستان فيلم «همه مي‌دانند» آمده است: «كارولينا براي ديدار با خانواده‌اش از آرژانتين به زادگاهش اسپانيا بازمي‌گردد. در اين سفر كه پيش‌بيني مي‌شد به تجديد ديدار اعضاي خانواده خلاصه شود، رويدادهاي غيرمنتظره‌اي به وقوع مي‌پيوندد كه بر روند زندگي كارولينا تاثير مي‌گذارد.» پنه‌لوپه كروز، خاوير باردم و ريكاردو دارين در اين فيلم بازي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون