• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4090 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت

قهرماني نوجوانان تاريخي بود

غلامرضا محمدي

۸۰ درصد از كشتي‌گيران اعزامي به مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در مسابقات سال گذشته آسيايي تايلند و جهاني يونان حضور داشتند و ما تنها روي تعداد محدودي از اين كشتي‌گيران شناخت نداشتيم. بنابراين از اين طريق توانستيم خلأ عدم حضور در تورنمنت‌هاي تداركاتي كه من نسبت به اين موضوع انتقاد دارم و فاصله زماني كمي كه براي آماده‌سازي تيم داشتيم را جبران كنيم و با كسب شش مدال طلا و دو مدال برنز از۱۰ وزن قهرمان آسيا شويم. نتيجه‌اي كه توسط تيم كشتي آزاد نوجوانان كسب شد، يك نتيجه‌ تاريخي است و براي رسيدن به اين نتيجه‌ هماهنگي خوبي بين كادر فني انجام شده بود. نتيجه‌ گرفتن در اين رده سني بسيار لذت بخش است، اما نبايد اين نتيجه‌ را خيلي براي خود پر رنگ كنيم.

با توجه به اينكه در تير ماه جهاني كرواسي را پيش رو داريم و در اين رويداد با تيم‌هايي همچون روسيه، آذربايجان و... رقابت داريم و بعد از مسابقات جهاني، المپيك نوجوانان در آرژانتين را پيش رو داريم بايد از الان برنامه‌ريزي ‌دقيق و منظمي داشته باشيم تا بتوانيم در هر دو رويداد حضور قوي و پر رنگي داشته باشيم.

آنچه براي ما اهميت دارد اين است كه ما كار خودمان را درست انجام دهيم و به كشتي‌گيران جسارت، خوب كشتي گرفتن، جنگندگي و تا آخرين لحظه مبارزه كردن را آموزش مي‌دهيم تا بتوانند به نتايج خوبي دست پيدا كنند. بدون شك اگر بتوانيم اين فاكتورها را به درستي به‌ كشتي‌گيران انتقال دهيم زماني كه وارد رده سني جوانان و بزرگسالان مي‌شوند، ما مي‌توانيم يك دهه در كشتي‌ خود اين ضمانت را بدهيم كه ديگر مشكلي براي كسب نتيجه‌ و قهرماني نخواهيم داشت.

كار كردن با نوجوانان نه براي من انگيزه مالي دارد و نه چيز ديگري، بلكه به خاطر عشق و علاقه‌اي كه به اين بچه‌ها دارم از كار كردن با من لذت مي‌برند و مي‌دانم اگر در اين رده سني كشتي را به درستي ياد بگيرند آينده‌سازان كشتي ما در رده سني بزرگسالان خواهند بود تا بتوانند كشتي‌ ناب ايراني را در تمام صحنه‌ها به نمايش بگذارند. ما سعي مي‌كنيم كشتي‌ گرفتن درست را به اين كشتي‌گيران آموزش دهيم تا بتوانند به موفقيت دست پيدا كنند.

ما در يك يا دو وزن تغييراتي را اعمال خواهيم كرد كه البته براي مشخص كردن تركيب تيم اعزامي به مسابقات جهاني دهم خرداد ماه تيم راهي روماني خواهد شد و ما در اين تورنمنت بين‌المللي در وزن‌هايي كه ابهام يا شك داريم آنها را مورد شناسايي قرار خواهيم داد و سپس تركيب تيم اعزامي به مسابقات جهاني كرواسي را مشخص خواهيم كرد.

سرمربي تيم ملي كشتي آزاد نوجوانان

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون