• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4110 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد

مخالفت عجيب ترودو با احياي رابطه با تهران

مجلس عوام كانادا طرحي را به تصويب رساند كه خواستار متوقف كردن كليه مذاكرات دولت اين كشور براي از سر‌گيري روابط ديپلماتيك با ايران است. به گزارش خبرگزاري فارس، از جمله اتفاقات عجيب در رأي‌گيري بر سر اين طرح در مجلس عوام كانادا، برخاستن «جاستين ترودو»، نخست‌وزير كانادا به نشانه حمايت از آن، هنگام اعلام رأي موافقان بود. روزنامه «تورونتوسان» در گزارشي در اين باره نوشت: قبل از رأي‌گيري اينطور تصور مي‌شد كه نمايندگان حامي دولت ترودو با مخالفت با اين طرح از تصويب آن جلوگيري خواهند كرد. با وجود اين، هنگامي كه ترودو به نشانه حمايت از طرح از جايش برخاست، ساير نمايندگان موافق او هم با او همراهي كرده‌اند تا اين طرح به تصويب برسد.

تورونتوسان اقدام ترودو را نشان‌دهنده تغيير كامل در سياست اتاوا در قبال تهران دانسته و نوشته است: «دشوار است بتوان درك كرد كه اين چه نوع تغيير در سياست است. ترودو، براي احياي روابط ديپلماتيك با ايران تلاش كرد، در حالي كه اين طرح از دولت مي‌خواهد فورا تمامي مذاكرات با ايران در زمينه احياي روابط را متوقف كند.»

اين طرح كه از سوي «گارنت جينيوس»، نماينده محافظه‌كار و حامي رژيم صهيونيستي تهيه شده، همچنين از دولت كانادا مي‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در فهرست سازمان‌هاي اصطلاحا «تروريستي» قرار بدهد. دولت كانادا به پرسش روزنامه تورونتوسان درباره اينكه چه زماني براي قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌هاي تروريستي اقدام خواهد كرد، پاسخ نداده است. »

يك منبع به روزنامه تورونتوسان گفت ممكن است اين تصميم ترودو به فشارهاي «دونالد ترامپ»، رييس‌جمهور امريكا روي كانادا در حاشيه نشست گروه هفت در خصوص مسائل مختلف ارتباط داشته باشد. البته نكته قابل توجه اين است كه دونالد ترامپ هنگام بازگشت از نشست گروه 7 در هواپيما امضاي امريكا پاي بيانيه گروه 7 را پس گرفت و دليل آن را سخنان غيرواقع جاستين ترودو، نخست وزير كانادا درباره وضعيت تعرفه كالا ميان دو كشور اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون