• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

صداي مخالف

وطن ‌امروز كشور را به سيرك تشبيه كرد

روزنامه وطن امروز با گلايه از جامعه ايراني نحوه مديريت جامعه را به يك سيرك تشبيه كرد و نوشت: «ما به مدد هيجانات سطحي و بي‌مطالعه خود، چند سالي هست كه دسته‌‌جمعي در حال اجرا و تماشاي يك سيرك سياسي در عرصه‌هاي مختلف كشور هستيم. محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب مجلس را شايد بتوان يكي از برازنده‌ترين نمادهاي وضعيت سطحي و مبتذل سياست امروز ايران دانست؛ نماينده‌اي كه فعاليت اصلي‌اش در همين شبكه‌هاي اجتماعي است و درست مانند كودكان شرور و تخس، هر چند وقت يك‌بار توييتي مي‌زند كه پس از اندكي مجبور به عذرخواهي بابت دروغ بودن آن مي‌شود.» اشاره او به سوال محمود صادقي در مورد 63 حساب قوه قضاييه است. اين مقاله در ادامه از اينكه شوراي نگهبان اساسا چنين فردي را تاييد كرده گلايه كرده، مي‌نويسد: «چنين پديده‌اي واقعا نوبر است و ما خوشبختانه يا متاسفانه او را نه در ميدان تر‌بار، كه در مجلس قانونگذاري‌مان راه داده‌ايم. شوراي نگهبان طبيعتا بايد نسبت به قرارگرفتن مجدد چنين نوابغي (!) در راس هرم قانونگذاري براي اين خاك مقدس تجديدنظر كند.»

 

روحاني چند ساعت در روز كار مي‌كند؟

قاليباف روز گذشته مصاحبه مفصلي با باشگاه خبرنگاران جوان انجام داد و با اشاره به خودش گفته بود: «فردي كه در روز 18 ساعت زحمت مي‌كشد نيازي ندارد تا با دروغ راي بياورد.» همزمان با اين، روزنامه صبح نو (متعلق به جريان نواصولگرايي قاليباف) در سرمقاله و گزارش اصلي صفحه سه خود به موضوع «ساعات كار» روحاني مي‌پردازد.

سرمقاله اين روزنامه با عنوان «رفراندوم درباره ساعت كاري رييس‌جمهوري» خواستار برگزاري رفراندوم در اين زمينه شده است. همچنين گزارش اين روزنامه با اين مقدمه آغاز مي‌شود: «روزانه پنج ساعت كار مي‌كند، بعضي‌ها هم مي‌گويند 6 ساعت؛ البته اختلاف يك ساعت چندان مهم نيست. صحبت از رييس‌جمهوري است. اين موضوع را همسايه او هم تاييد كرده است.» اين سايت به نقل از سايت جهان‌نيوز وابسته به جمعيت رهپويان مدعي شده است كه «ميانگين ساعت كاري خاتمي و هاشمي در يك دوره چهار ساله حدودا 10 هزار ساعت، احمدي‌نژاد 17‌هزار ساعت و روحاني 6000 ساعت بوده است.»

در گزارش اين نشريه به مصاحبه‌اي در روزنامه فرهيختگان اشاره شده كه پيش‌تر از سوي آشنا تكذيب شده بود. در اين گزارش آمده: آقاي همسايه از توصيه آقاي ناطق نوري به رييس‌جمهوري هم خبر داده و به روزنامه فرهيختگان (دي ماه 96) گفته كه «آقاي ناطق نوري در اين باره به روحاني اعتراض كرده و گفته من كه الان فقط يك حوزه علميه در لواسان دارم از ساعت 30: 6 آنجا حاضر مي‌شوم و شما بايد كمي زودتر برويد و به سخن وزراي‌تان گوش دهيد.» از ديگر اعترافات آقاي همسايه - كه در همان بهمن ماه به روزنامه فرهيختگان گفته است- اينكه «در دولت اول روحاني هيچ‌كدام از استانداران با رييس‌جمهوري جلسه خصوصي نداشتند. استاندار رييس‌جمهوري استان است.»

آشنا پيش‌تر ضمن تكذيب پرسيده بود كه آيا كارت حضور و غياب رييس‌جمهور در جيب اين افراد است كه از آن مطلع هستند؟

 

روحاني، خيانتكار بودن سران فتنه را تاييد كرد

خطي كه از سوي رسايي و افراطي‌هاي اصولگرا در مورد سخنراني روحاني آغاز شده بود به كيهان رسيد. اين روزنامه در تيتر اصلي روز گذشته خود دو روز بعد از مصاحبه روحاني نوشت: «مهر تاييد روحاني بر خيانتكار بودن سران فتنه».

اين روزنامه در گزارش خود به تفاوت دو واقعه پرداخت و نوشت: «آنچه در دي ماه سال گذشته روي داد موج‌سواري گروهي روي مطالبات بحق بخشي از مردم بود. اما آنچه در سال 88 روي داد و 8 ماه به طول انجاميد، نه مطالبه بحق كه از آغاز فتنه‌اي بزرگ بود.»

كيهان همچنين مدعي شد كه امريكا در حال توافق با ايران بود. در اين گزارش آمده: «در حالي كه امريكا پيش از انتخابات، خود را براي توافق هسته‌اي با ايران آماده كرده بود فتنه‌گران اين پيام را به دولت وقت امريكا ارسال كردند كه زمان توافق با ايران نيست و بايد تحريم‌ها تشديد شوند!»

نويسنده گزارش كيهان درخواست علي مطهري براي رفع حصر را اتحاد با اسراييل دانسته، مي‌نويسد: «در واقع اين اظهارات معنايي جز اتحاد با سرمايه‌هاي اسراييل در جهت مقابله با اين رژيم و امريكا نمي‌تواند داشته باشد!»

كيهان اما در ادامه تعيين محل تجمعات را در تناقض با اين اظهارات خود روحاني مي‌داند: «درحالي كه رييس‌جمهور در گفت‌وگوي تلويزيوني دوشنبه شب آشوب‌هاي دي ماه را دليل نابساماني‌هاي ارزي و پيام به امريكا براي تشديد فشارها دانست دولت خرداد ماه سال جاري محل‌هايي را براي تجمعات مقرر و اعلام كرد!»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون