• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4156 -
  • ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۸ مرداد

خبر

با حربه جنگ اقتصادي به مصاف ما آمده‌اند

امير حاتمي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه با حربه جنگ اقتصادي و تحريم‌هاي همه‌جانبه به مصاف جمهوري اسلامي برخاسته‌اند، گفت: اين بار جنگ تمام‌عيار دشمن با نظام اسلامي شكل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و رواني دارد.

به گزارش ايسنا، امير سرتيپ حاتمي در جمع كاركنان صنايع الكترواپتيك اصفهان با بيان اينكه صنايع الكترواپتيك وزارت دفاع با عملكرد مثبت و توانمندي‌هاي منحصربه فرد خود مورد اعتماد و وثوق نيروهاي مسلح بوده و فرماندهان و مسوولان همواره به نيكي از آن ياد مي‌كنند، افزود: اهميت و جايگاه اين صنعت در اقتدار و پيشرفت‌هاي صنعت دفاعي در سال‌هاي اخير بر كسي پوشيده و پنهان نيست و اين صنعت در ابعاد مختلف موجب سربلندي وزارت دفاع و صنعت دفاعي كشور شده است.

حاتمي به بدعهدي و پيمان شكني‌هاي امريكا در توافقنامه بين المللي برجام اشاره كرد و اظهار داشت: حاصل 12 سال مذاكره و گفت گو و نهايتا توافق برجام كه به تاييد و تصويب سازمان ملل متحد نيز رسيد با بدعهدي تاريخي شيطان بزرگ مواجه شد كه بايد همگان از اين رفتار غيرمتعهدانه آنها درس گيرند و به عمق كينه و عداوت امريكايي‌ها با ملت بزرگ ايران پي ببرند.

تصويب كليات طرح مبارزه با جرايم اقتصادي در كميسيون قضايي

سخنگوي كميسيون قضايي و حقوقي مجلس جزييات نشست كميسيون متبوع خود را تشريح كرد.

حسن نوروزي در تشريح نشست روزگذشته كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، گفت: در اين نشست طرح تشكيل سازمان مبارزه با جرايم اقتصادي با حضور كارشناساني از مركز پژوهش‌ها و قوه قضاييه به بحث گذاشته شد كه 50 ماده آن به تاييد و تصويب كميسيون رسيد.

به گزارش خانه ملت، نماينده مردم رباط كريم و بهارستان درمجلس شوراي اسلامي، در توضيح مواد طرح تشكيل مبارزه با جرايم اقتصادي، با اشاره به اينكه اين سازمان داراي قضات مستقل است، افزود: ضمن اينكه رييس سازمان بايد داراي پايه 9 قضايي بوده و 15 سال سابقه كار داشته باشد.

وي تصريح كرد: سازمان مبارزه با جرايم اقتصادي به هر نوع مفاسد اقتصادي بيش از 5 ميليارد تومان ورود كرده و درتمامي استان‌ها مركز داشته و درتهران شكل مي‌گيرد، از سوي ديگر تمامي مسوولان و افراد عادي كه درمباحث اقتصادي فساد ايجاد مي‌كنند؛ دراين سازمان مورد محاكمه قرار مي‌گيرند؛ همچنين اين سازمان داراي آيين‌دادرسي ويژه و قضات مخصوص است.

 

عمليات رواني دشمنان براي وادار كردن مسوولان به مذاكره با امريكا

سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه در نخستين سالگرد شهادت شهيد مدافع حرم «مرتضي حسين‌پور شلماني» در گلزار شهداي شلمان اظهار داشت: امروز ملت ايران از توطئه‌هاي دشمن آگاه است. دشمن مي‌خواهد با انجام عمليات رواني اين تصور را در ذهن‌ها ايجاد كند كه نظام جمهوري اسلامي ايران سست شده است. آنها مي‌خواهند ملت ايران را در مقابل نظام قرار دهند تا مسوولان مجبور به مذاكره با امريكا شوند.

به گزارش اعتماد آنلاين، جانشين فرمانده‌كل س‍‍پاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينكه دشمن تلاش مي‌كرد تا در اين روزها ملت ايران را به خيابان‌ها بكشاند، افزود: شعور و بصيرت ملت ايران به قدري بالا بود كه درسي هميشگي به دشمن داد. سردار سلامي با اشاره به رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خليج فارس ابراز داشت: براساس تحليل‌هاي ما ارتش كشورهايي مانند امريكا ديگر قدرت و توان ندارد و بر نقطه مقابل قدرت ملت ايران افزايش پيدا كرده ‌و به همين دليل است كه به دنبال كاهش قدرت دفاعي ايران هستند.جانشين فرمانده‌كل س‍‍پاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه امروز دشمنان انقلاب اسلامي مي‌دانند كه ملت ايران تسليم نمي‌شود، افزود: مقام معظم رهبري امروز به پيشرفت ملت ايران مي‌انديشد و شبانه‌روز به اين فكر است كه مردم در مقابل دشمني‌ها آسيب نبينند.

 

توضيح پليس درباره كشته‌شدن يك شهروند در ناآرامي‌هاي كرج

سردار محمدرضا مقيمي، رييس پليس آگاهي نيروي انتظامي توضيحاتي در خصوص رسيدگي به پرونده كشته‌شدن يك شهروند در ناآرامي‌هاي اخير كرج ارايه داد.

وي در گفت‌وگو با تسنيم، درخصوص آخرين وضعيت تحقيقات انجام‌شده درباره مرگ يكي از شهروندان در ناآرامي‌هاي كرج كه به‌ضرب گلوله جان باخته است، اظهار كرد: در حال حاضر رسيدگي به اين پرونده در مجموعه پليس آگاهي استان البرز در حال انجام است.

رييس پليس آگاهي نيروي انتظامي افزود: هم‌اكنون كارآگاهان پليس آگاهي در حال انجام تحقيقات تكميلي درباره اين پرونده هستند و البته به يكسري اطلاعات نيز دست يافته‌ايم ولي تا زماني كه اين پرونده تعيين تكليف نشده قادر به رسانه‌اي كردن آن نيستيم.با توجه به نتايج به‌دست‌آمده از اين آزمايشات با جديت مي‌توانم بگويم كه سلاح استفاده‌شده در قتل وي جزو سلاح‌هايي نبوده كه نيروي انتظامي از آنها استفاده مي‌كند.

وي در پايان به اين سوال كه آيا سلاح به‌كار رفته در قتل رضا اوتادي جنگي است يا خير، خاطرنشان كرد: بر اساس شواهد موجود سلاح به‌كاررفته در اين ماجرا جزو سلاح‌هاي جنگي بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون