• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4157 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

خبر

بخشي از مشكلات كشور ناشي از اراده‌هايي خارج از دولت است

محمود صادقي، عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس بخشي از مشكلات كشور را ناشي از اراده‌هايي خارج از دولت دانست و گفت: دكتر روحاني در مجلس گزارش شفافي از عملكرد خود و دولت در حوزه‌هاي مورد سوال ارايه و براي كاستي‌هاي موجود در برخي حوزه‌ها برنامه بدهد.

به گزارش ايرنا، صادقي تصريح كرد: ما با پديده فساد در دولت‌ها و همچنين تضاد منافع مواجه هستيم كه مانعي براي اصلاح امور است و براي بهبود آن بهتر است تهديدهاي خارجي و موانعي كه در مسير اجراي برنامه‌هاي دولت و رفع مشكلات وجود دارد، البته نه با قصد انتقام جويي سياسي بلكه با هدف رفع مشكلات كشور براي مردم روشن شود.

او با اشاره به محورهاي سوالات نمايندگان از رييس‌جمهوري گفت: ترديدي نيست كه دولت به عنوان قوه اجرايي كشور در اين مسائل سهم دارد اما به اين معنا نيست كه ساير دستگاه‌ها سهمي نداشته باشند، بخشي از اين معضلات به معضلات ساختاري در اقتصاد ما بازمي‌گردد كه همه اجزاي نظام در آن سهيم هستند و در بخشي از اين مسائل، مجلس نيز به طور مشخص سهم دارد.

 

ربيعي آخرين استيضاح مجلس نيست

حسن نوروزي، سخنگوي كميسيون قضايي مجلس درباره احتمال استيضاح‌هاي بيشتر در مجلس گفت: استيضاح ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي آخرين استيضاح مجلس نيست و اين روند تا اصلاح امور كشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش مهر، وي افزود: ملت بزرگ ايران از اين همه باند بازي و جناح بازي خسته شدند، ديگر بس كنيد، مردم به ستوه آمده‌اند.

سخنگوي كميسيون قضايي مجلس در ادامه با اشاره به دستگيري‌هاي اخير تني چند از اعضاي شوراي شهر پرند و برخي از پرسنل شهرداري اين شهر نيز گفت: تخلفات سنگيني در شهر پرند صورت گرفته است، كه بايد در دستگاه قضايي رسيدگي شود، برخي از خانواده‌ها به نزد بنده آمده‌اند كه وساطت كنم، اما در اين راستا با هيچ احدي تعارف ندارم و متخلفين در اين اختلاس بايد بسزاي عمل خود برسند.

 

۱۰ نفر از روساي كميته‌هاي حزب اعتماد ملي مشخص شدند

اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي حزب اعتماد ملي از تعيين ۱۰ نفر از روساي كميته‌هاي اين حزب خبر داد و تاكيد كرد: بر اساس اساسنامه نيازي به راي‌گيري كميته‌ها و شاخه‌ها نبود ولي آقاي حضرتي به اين جهت كه نظر شوراي مركزي را هم داشته باشد، روساي ۱۰ كميته و ۱۰ شاخه را در معرض راي‌ شوراي مركزي گذاشت.

به گزارش ايلنا، وي با اشاره به نطق حسين كروبي در اين جلسه گفت: در هفته‌هاي گذشته شاهد اخباري بوديم كه حصر بزودي برداشته خواهد شد اما روشن شد كه اين مساله واقعيت نداشته است. حسين كروبي در نطق خود به سلامت حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي كروبي هم اشاره كرد و توضيح داد كه وضعيت حال ايشان از نظر جسمي و روحي بسيارخوب است. وي در بخشي از صحبت‌هاي خود به سخنان حجت‌الاسلام مهدي كروبي اشاره كرد كه گفته است هم اصلاح‌طلبان و هم اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي بايد اتحاد خود را حفظ كنند و همگي در راستاي وحدت و انسجام ملي تلاش كنند.

 

هدف از سوال از رييس‌جمهور تضعيف دولت است

آذر منصوري، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت گفت: سوال از رييس‌جمهور چنانچه با رويكرد پيگيري و حل مشكلات كشور باشد، به‌طورقطع سازنده خواهد بود؛ اما با توجه به طيف نمايندگاني كه پيگير اين اقدام هستند به نظر نمي‌آيد كه در راستاي تقويت اين رويكرد و استفاده از اختيارات مجلس براي حل مشكلات كشور باشد.

به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه «هدف نمايندگان امضاكننده تضعيف دولت است؛ اما به هر ترتيب نمايندگان از اين اختيار خود استفاده كرده‌اند» گفت: رييس‌جمهور هم مي‌تواند از اين فرصت استفاده كند و حقايق را با مردم در ميان بگذارد.

وي افزود: با اين رويه كشور آسيب مي‌بيند، اعتماد مردم رنگ مي‌بازد و گسست‌ها بيشتر مي‌شود و درنتيجه اين رويكرد به حل مشكلات كمكي نمي‌كند. طرح سوال از رييس‌جمهور مي‌تواند يك ظرفيت براي گفت‌وگو باشد و در شرايط معقول نبايد نگاه منفي به موضوع طرح سوال از رييس‌جمهور وجود داشته باشد، اما متاسفانه هدف نمايندگان امضاكننده مشخصا تحت‌فشار قرار دادن دولت است و براي تسويه‌حساب دست به اين اقدام زده‌اند.

 

مردم بايد احساس كنند كه پشت پرده‌اي در كار نيست

محسن غرويان ، مدرس حوزه علميه قم با بيان اينكه حسن روحاني در گذشته و در گفت‌وگوهاي مختلف با مردم نشان داده است كه به دنبال ايجاد اين آرامش و تلاش در راه منافع مردم است، اظهار كرد: در شرايط فعلي نبايد كشور را دچار تشنج روحي و رواني كنيم و آرامش را برهم بزنيم. بايد به همين دولت كمك كنيم تا در زمان باقي‌مانده به سياست خارجي و اقتصاد خدمت كند و بتواند بحران‌هاي پيش‌آمده را برطرف كند. وي افزود: بايد مردم احساس كنند پشت پرده‌اي وجود ندارد و منافع ملي و مصالح عمومي خط قرمز است. پيامد كلي‌گويي و اظهارات محافظه‌كارانه اين است كه مردم مأيوس‌تر مي‌شوند. خبرآنلاين

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون