• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4157 -
  • ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

پيش‌شرط وزير كشور براي مذاكره احتمالي با امريكا

رسما عذرخواهي كنند

عبدالرضا رحماني فضلي، پنجشنبه گذشته در سيزدهمين ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان يزد با بيان اينكه امريكا درصدد است براي كشور ما چالش ايجاد كند، گفت: در هر حال اين معادلات دو طرفه است و همان‌گونه كه طرف مقابل از امكاناتي بهره‌مند است، ما نيز توان و امكاناتي در اختيار داريم و مي‌توانيم با اين امكانات، شرايط را تغيير دهيم.

به گزارش مهر، رحماني فضلي افزود: دشمني كه روزي گمان مي‌كرد انقلاب و نظام ما ظرف مدت كوتاهي از بين مي‌رود، امروز از اينكه ما انرژي هسته‌اي داشته باشيم، در هراس است و همه تلاش خود را به كار گرفته تا اين امكان را از ما سلب كند.

وزير كشور با اشاره به اينكه دشمن براي برخورد با ايران سه سطح مي‌تواند داشته باشد، گفت: يكي از اين سطوح، بحث نظامي است و با توجه به تجربه‌اي كه در جنگ‌هايي از جمله عراق و سوريه و يمن دارند به هيچ عنوان توان و جرات وارد شدن به جنگ نظامي عليه ايران را ندارند. دشمن تلاش زيادي براي تقويت گروهك‌هاي تروريستي عليه ايران انجام مي‌دهد. ما آماده‌ايم از تمام اين تحركات جلوگيري كنيم همان‌گونه كه تاكنون نيز اين اتفاق رخ داده و هرگز اجازه ورود اين گروهك‌ها به داخل كشور را نخواهيم داد.

رحماني فضلي يادآور شد: دومين رويكرد دشمن عليه ملت ايران بحث اقتصادي است و در چنين شرايطي به هيچ‌وجه قابل قبول نيست كه پس از ۴۰ سال از انقلاب همچنان ايران با عنصر نفت توسط دشمنان تهديد شود و با اين تهديد دچار تلاطم و نوسان شويم.

وي با اشاره به طرح بحث اقتصاد مقاومتي توسط رهبر معظم انقلاب و تاكيدات مكرر ايشان بر اين موضوع، يكي از علل مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتي را تقويت اقتصاد و خروج از تك‌بعدي بودن اقتصاد كشور دانست و افزود: دشمنان هم اقتصاد ما را مي‌شناسند و هم قدرت و پشتيباني مردم از نظام را به خوبي مي‌دانند.

وزير كشور ايجاد تنش‌هاي داخلي را رويكرد سومي دانست كه دشمن مي‌تواند به وسيله آن در برابر ايران ايستادگي كند.

رحماني فضلي خاطرنشان كرد: دشمن در حال حاضر ايجاد اين تنش‌ها را با تبليغاتي قوي و مستمر عليه نظام پيگيري مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه مشكلات ديگر كشورها هم به مانند ما و حتي بيشتر از ايران است تصريح كرد: دشمنان مشكلاتي كه در كشورهاي خود وجود دارند را نشان نمي‌دهند ولي در ايران با تبليغات از طريق فضاي مجازي سعي مي‌كنند مشكلات را بسيار بيشتر از آنچه هست نشان دهند.

رحماني فضلي با اشاره به اينكه امريكايي‌ها به صورت كاملا علني در برابر تمام دنيا زير تعهدات و قول‌هاي خود زدند، خاطرنشان كرد: با چنين افرادي كه به اين راحتي در برابر چشمان جهانيان زير قول خود مي‌زنند به هيچ عنوان امكان مذاكره وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه امريكا هيچ همكاري در ارتباط با تحقق برجام و عمل به آن انجام نداد، تصريح كرد: ايرانيان به امريكايي‌ها هيچ اعتمادي ندارند و براي اينكه حتي فقط به مذاكره فكر كنيم، بايد ابتدا امريكا به تمام تعهدات پيشين خود عمل كرده و از مردم ايران به صورت رسمي عذرخواهي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون