• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4159 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۲ مرداد

طلب 18.7هزار ميليارد توماني پيمانكاران از دولت

امير اميني معاون برنامه‌ريزي و مديريت منابع وزير راه و شهرسازي گفت: ميزان مطالبات پيمانكاران از انجام پروژه‌هاي مختلف عمراني و تعهدات وزارت راه و شهرسازي به 18 هزار و 700 ميليارد تومان رسيده است. مطالبات واقعي پيمانكاران حدود 12 هزار ميليارد تومان است، اما با تعهدات قانوني وزارت راه و شهرسازي در اين بخش، بدهي اين وزارتخانه به پيمانكاران به 18.7 هزارميليارد تومان افزايش يافته است.

به گفته وي، براي پرداخت بدهي پيمانكاران اين وزارتخانه در تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 مكانيسم‌هايي در نظر گرفته كه انتشار اسناد خزانه و اوراق تسويه بخشي از اين مكانيسم است. بر اساس قانون بودجه سال 97 مكانيسم ديگري براي پرداخت بخشي از مطالبات پيمانكاران در نظر گرفته شده كه تسويه بدهي پيمانكاران به دستگاه‌هاي اجرايي از محل تهاتر بدهي آنها به سيستم بانكي است و با استفاده از اين قانون امسال بخشي از طلب پيمانكاران پرداخت خواهد شد.

اميني گفت: طبق اين مصوبه قانوني چنانچه هر پيمانكاري تا پايان سال 95 نتوانسته تسهيلات بانكي خود را پرداخت و يا اينكه به بانك‌ها بدهكار است، مي‌تواند مطالبات خود را از دولت با استفاده از اين مكانيسم تهاتر كند. براي اجرايي شدن اين مكانيسم با اعلام طلب پيمانكار توسط دستگاه‌هاي اجرايي به سازمان برنامه و بودجه اين سازمان با انجام مكاتبات لازم با خزانه و بانك مركزي زمينه لازم براي تسويه طلب پيمانكاران از دولت را فراهم مي‌كند.

اميني با بيان اينكه وزارت راه وشهرسازي سالانه 40 تا 60 درصد طلب پيمانكاران را تسويه مي‌كند، گفت: اجراي پروژه‌هاي عمراني در اين بخش موجب مي‌شود تا مطالبات جديدي به بدهي‌هاي قبلي اضافه شود. امسال تاكنون چهار هزار ميليارد تومان براي پرداخت طلب پيمانكاران تخصيص يافته و با استفاده از ساير مكانيسم‌هاي پرداختي در مجموع امسال هفت هزار ميليارد تومان از طلب پيمانكاران حوزه راه و شهرسازي پرداخت خواهد شد. وزارت راه و شهرسازي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون