• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3254 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

واكنش رييس‌جمهور به جدل هسته‌اي:

اكثريت صلح مي‌خواهند اقليت تريبون‌دارند

گروه سياسي/ اين‌بار نه فاصله هجدمين سفر استاني كاروان تدبير و اميد آنقدر بود كه با هواپيما طي شود و نه جمعيتي كه در فرودگاه منتظر استقبال از رييس دولت بمانند. اين‌بار مسير 50 كيلومتري تهران - ملارد، با اتومبيل رياست‌جمهوري طي مي‌شود؛ حركتي به مقصد «نگين سبز». تهران، استاني كه به دليل مركزيت سياسي كشور از بسياري از سفرهاي سياستمداران به دور است اما اين فاصله با خروج دولت از دومين سال مديريت خود پر مي‌شود و اين‌بار نام تهران نه به خاطر تمامي رويدادهاي مختلف، بلكه با سفر كاروان تدبير و اميد بر سر زبان‌ها مي‌افتد؛ سفري كه حتي به گفته رييس‌جمهور تحقق يكي از وعده‌هاي انتخاباتي است. آن‌روز كه در ملارد گفته بود سفر استاني تهران راازهمين غرب تهران شروع خواهد كرد؛ سفري كه به نظر مي‌رسد دولت امروز بيش از هر چيز نيازمند پايبندي ملت به همان اهدافي است كه آنان را به پاي صندوق‌هاي راي كشاند. حسن روحاني هنوز پيام ايرانيان در روز 24 خرداد را اهرمي براي مذاكرات و البته مشكلاتي مي‌داند كه با منطق و استدلال مي‌توان راه‌حل‌هايي براي آنها گشود. صبح سه‌شنبه، ورزشگاه شهيد ثمري شهرستان ملارد كه با گرماي حضور مردمان خود بر گرماي نفسگير بهاري افزود، شنونده همان حمايت‌هاي هميشگي است. حمايت از تيم مذاكره‌كننده ايراني كه بارها و بارها به عنوان سربازان عرصه ديپلماسي معرفي شده‌اند، ديگر به كليدواژه تمامي نطق‌هاي رييس‌جمهور در سفرهاي استاني تبديل شده است و البته اعتمادي كه اين روزها با سخنان وي عجين مي‌شود. همان اعتمادي كه دولت تدبير و اميد را خادمان مردم مي‌داند و از هر قدم تيم مذاكره‌كننده به عنوان گامي در جهت احقاق حقوق مردم ياد مي‌كند. شايد همين حمايت‌هاي پي‌درپي رييس‌جمهور بلندگوهاي بزرگ را از اقليت كوچكي كه آن را به عاريه گرفته‌اند بستاند و اكثريت قاطع ملت پشتيبان تعامل سازنده با جهان را به صف كند. حسن روحاني در جست‌وجوي آرمش است؛ آرامشي كه حركت در مسير توسعه را مستلزم جامعه‌اي آرام و توام با انسجام مي‌داند و بي‌دليل هم نيست كه عنوان مي‌كند: «مردم ما به خوبي مي‌دانند و آگاه هستند كه با شعار و اداي جملات تند مشكلات جامعه و كشورمان حل و فصل نخواهد شد».  به گزارش ايرنا گزيده سخنراني حجت‌الاسلام حسن روحاني، در جمع مردم ملارد، شهر قدس و شهريار در ادامه مي‌آيد:
    تيم مذاكره‌كننده قوي هسته‌اي ايران هر روز قدم‌هاي جدي‌تري براي احقاق حقوق ملت ايران برمي‌دارد.  با وجود آنكه اقليت بسيار كوچك بلندگوهاي بزرگ را از ديگران عاريه گرفته‌اند، اكثريت قاطع ملت پشتيبان مسير صلح و آشتي و تعامل سازنده با جهان هستند. ما مسيرمان را با حمايت مردم و با هدايت مقام معظم رهبري همچون ماه‌هاي قبل به پيش خواهيم   برد.
   ما براي حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي جامعه و ايجاد شغل براي نسل جوان و همچنين حركت در مسير توسعه صنعت و كشاورزي در سراسر كشور علم و دانش و فناوري نيازمند جامعه آرام توام با انسجام هستيم. ما هم در داخل كشور نيازمند وحدت همدلي و همزباني هستيم و هم بايد در برابر توطئه دشمنان براي ايجاد ناآرامي در منطقه و ايجاد جنگ و خونريزي در كشورهاي همسايه ايستادگي و مقاومت كنيم   .
   ملت بزرگ ايران با پيام 24 خرداد ماه سال 1392 به دنيا اعلام كردند كه چهره ملت ما چهره صلح و عدالت و همزيستي با مردم جهان است و ما مصمم هستيم مشكلات‌مان را با جهان با منطق و استدلال و مذاكره به حل و فصل‌هايي برسانيم.
   مردم ما به خوبي مي‌دانند و آگاه هستند كه با شعار و اداي جملات تند مشكلات جامعه و كشورمان حل و فصل نخواهد شد و مردم ما با صداي بلند و رفتار مستحكم به همه جهانيان اعلام مي‌كنند كه دوران خشونت و افراطي‌گري به سرآمده و ما هم بايد با منطق و استدلال و تدبير راه آينده خودمان را كه مسير توسعه است به خوبي طي كنيم.
   دولت تدبير و اميد و خادمان شما با تيم مذاكراتي قوي در صحنه جهاني هر روز قدم‌هاي جديدي را براي احقاق حقوق ملت ايران برداشته‌اند و برخواهند داشت.
   همه جوانان عزيز، همه مردم ايران و مردم عزيز شهريار، ملارد، قدس و استان تهران بدانند ما در مسير تحقق احقاق حقوق ملت ايران حركت مي‌كنيم و پايان اين راه پيروزي پرافتخار براي ملت بزرگ ايران خواهد بود. ما در اين مسير قدم‌هايي را برداشته‌اي و قدم‌هاي بعدي را هم برخواهيم داشت. عزت ملت ما، سربلندي ملت و احقاق حقوق ملت بزرگ ما هدف نهايي در اين مسير خواهد بود كه بي‌ترديد بدون حضور و حمايت مردم نخواهيم توانست به موفقيت‌هاي نهايي دست يابيم .
   همين اميد و حضور شما مردم باعث شده است تا در 21 ماه گذشته بتوانيم در زمينه مسائل فرهنگي، رفاه اجتماعي و شكستن ركود اقتصادي قدم‌هاي بزرگي را‌ برداريم. مردم ما امروز شاهد يك ثبات و آرامش در بازار و شاهد رونق تدريجي در اقتصاد كشور هستند.
   از لحاظ صنعت، معدن، نفت و گاز، كشاورزي و خدمات روزبه‌روز شرايط ما نسبت به قبل بهتر شده و به حول و قوه الهي بهتر خواهد   شد.
   با وجود آنكه دولت در تنگناهاي مالي قرار دارد و قيمت نفت كاهش يافته است اما با كمك شما مردم بزرگ راه پيشرفت و توسعه كشور را به حول و قوه الهي ادامه خواهيم داد.
   ترديدي نداريم كه مردم ما با ايما‌ن‌شان و تكيه‌گاه بزرگي كه از الطاف ارواح طيبه پيامبر (ص) و ائمه هدي (ع) دارند و با وحدت و انسجام مردم مي‌توانيم به تمام اهدافي كه مدنظر داريم دست يابيم.
   آمار اخير وزارت علوم و فناوري را ديديد كه در دو سال گذشته از لحاظ علم و فناوري پيشرفت بالاتري داشتيم و در سطح منطقه و دنياي اسلام رتبه اول را دارا هستيم. اين بدان معناست كه كشور با اميد به نسل جوان و دانشگاهي ما و با اميد بيشتر مسير علم، ترقي و پيشرفت را طي كرده‌اند و خواهند كرد. امسال مي‌بينيد كه آمار ما در محصولات كشاورزي از سال قبل بهتر است و اميد آنكه روز به روز بتوانيم شرايط بهتري را با كمك شما مردم براي ملت بزرگ ايران فراهم كنيم.
   مجموع طرح‌ها و پروژه‌هاي در نظر گرفته شده براي غرب استان تهران در سال‌هاي 94 و 95 مجموعا 20 طرح است. براي اين 20 پروژه 642 ميليارد تومان مدنظر قرار گرفته كه ان‌شاء‌الله اعتبار آن در سال‌هاي 94 و 95 تخصيص داده خواهد شد.
   عمليات اجرايي شهرك صنعتي شهريار به مساحت 3 هزار هكتار از ساعات اوليه آغاز شد. ان‌شاء‌الله ساخت شهرك‌هاي صنعتي ملارد و صفادشت نيز همين امسال آغاز خواهد شد.
   يكي ديگر از معضلات اين سه شهرستان تاسيسات فاضلاب است. تاسيسات فاضلاب براي سلامت، بهداشت و كشاورزي بسيار مهم است و كل آن تا پايان سال 95 اجرايي و عملياتي خواهد شد.
   فقدان بيمارستان در غرب استان تهران از مشكلات اين منطقه است. ان‌شاء‌الله يك بيمارستان 300 تختي در شهرستان شهريار ساخته و تجهيز خواهد شد و ساخت و تجهيز بيمارستان 160 تختي در شهرستان‌هاي قدس و ملارد نيز عملياتي و اجرايي خواهد شد.
   همه بايد به فرهنگ‌هاي يكديگر احترام بگذاريم و روزبه‌روز وحدت و همدلي و صميميت ميان ما بيشتر شود. ايران اسلامي بايد الگوي همزيستي و برابري براي همه كشورهاي منطقه باشد شما مي‌بينيد امروز در منطقه چه معضلات فراواني بين اقوام و مذاهب در كشورهاي اطراف ايجاد شده و ما بايد الگويي براي وحدت و برابري باشيم و به مظلومان عالم و منطقه كمك كنيم تا شاهد منطقه‌اي امن براي مردم و مسلمانان باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون