• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3565 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير

راهپيمايي روزجهاني قدس با حضور گسترده مردم برگزار شد

ايران به رنگ قدس

گروه سياسي| گرماي 42 درجه‌اي در كشور و سيل عظيم راهپيماياني كه به رسم همه 37 سال گذشته به خيابان‌ها آمدند تا بگويند هنوز هم همراه مردم مظلوم فلسطين هستند. ديروز راهپيمايي روز قدس با شكوه هرچه بيشتر در تهران و ساير شهرهاي ايران برگزار شد تا ايرانيان يك‌بار ديگر بر عهد 37 ساله‌شان براي همراهي با مردم غزه تاكيد كنند. مردم، شخصيت‌ها و چهره‌هاي نظام روز گذشته با حضورشان در راهپيمايي روز قدس رنگ ديگري به اين روز دادند. در پايان اين راهپيمايي قطعنامه راهپيمايي سراسري روز جهاني قدس قرائت شد تا يك‌بار ديگر مردم مظلوم غزه آواي همدردي را از ايران بشنوند. به گزارش ايسنا، متن اين قطعنامه به شرح زير است:
1- ما ملت يكپارچه و متحد ايران، «آرمان آزادي قدس شريف» و رهايي ملت مظلوم و بي‌دفاع فلسطين از سلطه رژيم جعلي صهيونيستي و تلاش براي محو غده سرطاني اسراييل را آرمان بلند انقلاب اسلامي، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و اولويت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامي دانسته و يگانه راه مقابله پيروزمند با رژيم آدمكش و نامشروع صهيونيستي را الگوي مقاومت حزب‌الله و حماس و گسترش «گفتمان انتفاضه» در جغرافيايي فلسطين به ويژه در كرانه غربي دانسته و ضمن حمايت مادي و معنوي از مقاومت ضدصهيونيستي بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطيني از اقصي‌نقاط جهان و برگزاري يك همه پرسي فراگير و آزاد براي تعيين سرنوشت آينده اين كشور تاكيد و هرگونه راه‌حل ديگر را نسخه «سازش» و دامي براي تداوم حيات اهريمني دولت جعلي اسراييل مي‌دانيم.
2- ما ملت مسلمان و روزه‌دار ايران اسلامي؛ وحدت، هم‌گرايي و يكپارچگي گروه‌هاي فلسطيني برابر رژيم صهيونيستي را از مهم‌ترين مولفه‌ها و الزامات دست‌يابي به آرمان آزادي قدس شريف و اخراج اشغالگران صهيونيست از سرزمين مقدس فلسطين دانسته و ضمن حمايت از «خط مقاومت و انتفاضه» عليه رژيم كودك‌كش صهيونيستي، «يهودي‌سازي» سرزمين‌هاي اشغالي و تلاش براي «نابودي هويت ملي و تاريخي فلسطين» كه متاسفانه در سكوت و بي‌توجهي محض مجامع جهاني مدعي حقوق ملت‌ها! و نيز برخي دولت‌هاي عربي- اسلامي منطقه پيگيري مي‌شود را به‌شدت محكوم كرده و از سازمان‌ها و نهادهاي بين‌المللي و منطقه‌اي مي‌خواهيم با اتخاذ مواضع قاطع و عملي مانع تداوم اين توطئه خطرناك شوند.
3- ما ملت انقلابي و استكبار ستيز ايران، مقاومت اسلامي در منطقه كه با پيروزي‌ها و دستاوردهاي جديد آن در «فلوجه» و «حلب» بيش از هر زمان ديگري نظام سلطه و رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخته است را حاصل «نفوذ گفتمان انقلاب» و گسترش گفتمان «مقاومت اسلامي» دانسته و با محكوم كردن جنگ‌هاي نيابتي و جنايات وحشيانه و تروريستي گروهك‌هاي سلفي و تكفيري در كشورهاي اسلامي و نيز تلاش شيطاني «آل سعود» و برخي از كشورهاي منطقه براي تاثيرگذاري بر جريان سيال مقاومت و امنيت‌سازي براي صهيونيست‌ها از طريق حمايت از تروريسم و عادي‌سازي روابط با رژيم اشغالگرقدس، پشتيباني خود را از دولت، ارتش و نيروهاي مردمي و مقاوم كشورهاي سوريه و عراق و همچنين ملت مظلوم فلسطين اعلام مي‌داريم.
4- ما ملت موحد و متحد ايران اسلامي، فتنه تروريست‌هاي تكفيري- سلفي در عراق و سوريه را «جنگ نيابتي» نظام سلطه و حاصل نقشه مشترك امريكا، رژيم صهيونيستي و ارتجاع منطقه براي تضعيف محور مقاومت اسلامي، دامن زدن به اسلام‌هراسي و اسلام‌ستيزي و ايجاد اختلاف و تفرقه بين مسلمين دانسته و از آحاد امت اسلامي مي‌خواهيم با حفظ وحدت و انسجام اسلامي و تقويت استحكام جبهه ضدخشونت و برادركشي، اهداف و راهبردهاي دشمن را باطل و عقيم ساخته و اجازه ندهند دشمنان اسلام با مساله‌سازي‌هاي هدفمند ظرفيت‌هاي جهان اسلام و مسلمانان را از توجه و تمركز به مساله قدس و فلسطين منحرف سازند.
5- ما ملت متحد و موحد ايران، «جنگ آل سعود عليه يمن» و كشتار وحشيانه مردم مظلوم و مسلمان اين كشور و نيز مشاركت با «آل خليفه» در ظلم و جنايت عليه مردم بحرين و سلب تابعيت از آيت‌الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان اين كشور كه متاسفانه در سايه سكوت مجامع بين‌المللي و حمايت‌هاي ظالمانه هيات حاكمه امريكا صورت مي‌پذيرد را محكوم كرده و جان باختن هزاران تن از حجاج بيت الحرام در حوادث غم‌انگيز مكه و منا در حج ابراهيمي و محروم كردن حجاج ايراني از انجام واجب الهي كه مصداق «صد عن سبيل‌الله» است را نشانه سوء مديريت و بي‌لياقتي رژيم سعودي دانسته و با تاكيد بر فراموش‌ناپذيري اين جنايت و خباثت بزرگ، چاره‌انديشي كشورهاي اسلامي براي مديريت مناسك حج و تامين امنيت حجاج را ضرورتي حتمي مي‌دانيم.
6- ما ملت انقلابي و روزه‌دار ايران اسلامي، امريكا را همچنان «طاغوت اعظم»، «شيطان بزرگ» و دشمن شماره يك خود دانسته و با تاسي به منويات و هشدارهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله‌العالي) «رخنه» و «نفوذ» در حصار اراده و تصميمات كشور و تلاش براي سست كردن «اركان نظام» را راهبرد دشمن حيله‌گر در عصر «پسابرجام» دانسته و با تاكيد بر ضرورت افشاي سناريوهاي ضد ايراني و ضد انقلابي امريكا؛ «جهاد كبير» و عدم تبعيت از دشمن و مقاومت برابر سلطه و فزون‌خواهي‌هاي استكبار را راهبرد فراگير و خدشه‌ناپذير امروز كشور قلمداد كرده و از همه دستگاه‌ها و نهادها و نيز همه دلسوزان و جريان‌هاي معتقد به نظام مي‌خواهيم با هوشياري و هوشمندي به مسووليت‌هاي خطير خود برابر توطئه «نفوذ» و نقش‌آفريني در عرصه «جهاد كبير» عمل كرده و عبور انقلاب و جامعه اسلامي را از گزند خطرات بزرگ مقطع تاريخي حاضر رقم زنند.
7- ملت انقلابي و بصير ايران، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم و قدرداني از كمك‌هاي مستشاري و تعيين‌كننده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرمانده غيرت‌مند و ولايت‌مدار نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي «سردار سرافراز حاج قاسم سليماني»، كه در كنار ارتش و بسيج مردمي عراق و سوريه با خنثي‌سازي توطئه‌هاي استكبار و فتنه تروريستي گروهك‌هاي تكفيري و سلفي در اين كشورها، موجبات افتخار و مباهات ايرانيان نزد امت اسلامي را رقم زده است، بر تداوم تلاش آنان در اين مسير مقدس و انقلابي تاكيد و ازدولت و مجلس محترم مي‌خواهد بسترهاي لازم براي گسترش اين افتخارآفريني‌ها را براي آنان فراهم آورد.
8- ما ملت مجاهد و شهيدپرور ايران اسلامي، دستاوردها و توانمندي‌هاي خود در حوزه «صنعت دفاعي» به ويژه «اقتدار موشكي» را نماد «قدرت بازدارندگي»، تضمين «امنيت ملي» و غيرقابل مذاكره و تعدي دانسته و به قدرت‌هاي استكباري به ويژه «امريكاي عهد شكن و حيله‌گر» هشدار مي‌دهيم از شكست‌هاي بزرگ 38 سال گذشته برابر ايران اسلامي عبرت ‌گرفته و از ماجراجويي و تهديد عليه آن پرهيزكنند؛ در غير اين‌صورت با پاسخ‌هاي قاطع مدافعان شجاع انقلاب و ميهن اسلامي مواجه خواهند شد.

9- امت ولايتمدار ايران اسلامي، با توجه به تخلف و بدعهدي امريكا در برداشتن تحريم‌ها و مانع‌تراشي در مسير تعامل بانك‌هاي خارجي با ايران، از مسوولان مربوطه به‌ويژه هيات نظارت بر اجراي برجام انتظار دارد تا ضمن مقابله جدي با هرگونه كارشكني و دقت و مراقبت در زمينه سوء‌استفاده طرف‌هاي مقابل از ابهامات سند برجام از منافع ملت ايران دفاع و در صورت نقض عهد به فرمايش راهبردي مقام معظم رهبري مدظله العالي كه همانا آتش زدن برجام است عمل نمايند.
10- ما ملت صبور و آزاده ايران، با توجه به توطئه‌هاي زنجيره‌اي نظام سلطه و استكبار از «تهديد»، «تحريم»، «تحريك» و «تفرقه» تا «جنگ نرم» و سناريوهاي «مأيوس‌سازي مردم نسبت به آينده انقلاب»، تلاش‌هاي قواي سه گانه به‌ويژه قوه مجريه و دولت محترم، در عرصه «اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتي» و پرداختن به «دغدغه‌هاي فرهنگي» و حركت به سمت «نهادينه‌سازي سبك زندگي اسلامي» را ناكافي دانسته و از آنان مي‌خواهيم با تقويت «توليد داخلي» و مقاوم‌سازي دروني اقتصاد، زمينه‌هاي اشتغال و رفع بيكاري جوانان، بهبود فضاي كسب و كار و رونق اقتصادي و زندگي و رفاه مردم، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد «ايجاد فاصله بين ملت با نظام و انقلاب» مأيوس و نااميد سازند.

 

ملت فلسطين هرگز تنها نخواهد بود
رييس‌جمهوري در جريان راهپيمايي باشكوه روز جهاني قدس با بيان اينكه ملت فلسطين هرگز تنها نخواهد بود، گفت: ما در سايه ايستادگي و مقاومت به طور قطع به پيروزي دست خواهيم يافت. به گزارش ايرنا، حسن روحاني در حاشيه راهپيمايي روز قدس اظهار داشت: مردم مسلمان يكي از آرمان‌هايشان در منطقه امنيت منطقه است و يكي از راه‌هاي امنيت منطقه اين است كه مردم مسلمان بتوانند در سرزمين خودشان باشند. وي با اشاره به اينكه ملت مسلمان فلسطين 70 سال است از وطن اصلي خودشان دور مانده‌اند، ادامه داد: اشغالگران اين سرزمين را اشغال كردند كه متاسفانه به هيچ يك از قوانين بين‌المللي و اصول انساني پايبند نيستند. رژيم صهيونيستي به عنوان يك پايگاه براي استكبار و امريكا در منطقه است. امروز هر كشوري با اين پايگاه مبارزه كند و هر كشوري بخواهد در اين منطقه داراي ثبات و امنيت باشد خوشايند استكبار جهاني نيست. وي تصريح كرد: امروز در سايه تفرقه دنياي اسلام، حضور گروه‌هاي تكفيري و تروريستي در منطقه و خط سازش، ما از مسير آرمان آزادي فلسطين فاصله گرفته‌ايم براي اينكه ما به اين آرمان برسيم راهي جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و تكفيري نداريم. رييس‌جمهوري اضافه كرد: به طور مسلم پيام مردم مسلمان ايران در سراسر كشور اين است كه ملت فلسطين تنها نيست.
راه اصلي آزادي فلسطين بيداري امت اسلامي است
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس گفت: مردم ايران حضور پرشوري در راهپيمايي روز قدس داشتند. علي لاريجاني روز جمعه در حاشيه مراسم راهپيمايي روز قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره حضور مردم ايران در راهپيمايي اين روز بزرگ گفت: حضور مردم در راهپيمايي روز قدس بسيار چشمگير است كه نشان‌دهنده عزم ملت ايران براي حضور در اين راهپيمايي است. وي تاكيد كرد: مردم با حضور چشمگير خود در اين راهپيمايي براي عزت خود به ميدان آمده‌اند و نشان داده‌اند كه چقدر نسبت به سرنوشت ساير مسلمانان حساس هستند. لاريجاني با يادآوري اينكه مردم ايران با حضور پرشورشان نشان دادند كه با يكديگر اتحاد دارند و همچنين حمايت خود را از مردم فلسطين به جهانيان نشان دادند. وي تاكيد كرد: اين حضور در شرايط فعلي منطقه كه اوضاع به هم ريخته است براي اين است كه مسير سوءاستفاده براي رژيم صهيونيستي باز نشود و همچنين اين حضور نشانه بيداري در بين ملت‌هاي اسلامي است. لاريجاني در مورد برخي كشورهاي اسلامي كه همگام با رژيم صهيونيستي گام برمي‌دارند نيز اظهار كرد: در اين راستا راه اصلي بيداري امت اسلامي است و از آن دولت‌هاي وابسته انتظاري بيش از اين نيست. بيداري امت اسلامي مي‌تواند پشتيبان واقعي براي ملت فلسطين و حل مشكلات آنان باشد.

روز قدس پيشنهاد دقيق و پيشگويانه امام خميني (ره) بود
رييس قوه قضاييه گفت: روز جهاني قدس پيشنهاد دقيق و پيشگويانه امام خميني (ره) بود كه توانست نداي مردم مظلوم فلسطين را زنده نگاه دارد. آيت‌الله آملي لاريجاني در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس اظهار كرد: اين سيل خروشان جمعيت دفاع از مظلوميت ملت فلسطين است و اين راهپيمايي بزرگ و باشكوه فرياد بر سر جنايتكاران و مجرمان تاريخ است به ويژه اسراييل غاصب و امريكايي‌ها و اذنابش و گروه‌هاي تروريستي ساخته شده به دست كشورهاي سلطه‌گر و اذناب‌شان در منطقه است. اينها همه نشان مي‌دهد باطل رفتني است و وعده الهي هم بر از بين رفتن باطل است. وي با تاكيد بر اينكه ما مطمئن هستيم گروه‌هاي تكفيري و كساني كه آنها ايجاده كرده‌اند به حول و قوه الهي از بين مي‌روند، افزود: اميدواريم هرچه زودتر با همت مسلمين جهان و وحدت آنها و امثال اين راهپيمايي‌ها ان‌شاءالله وعده الهي هرچه زودتر محقق شود. رييس دستگاه قضا گفت: نامگذاري روز قدس مانند يك الهام به امام خميني (ره) بود تا در ماه مبارك رمضان اين فضاي معنوي در همه دنيا ايجاد شود و مسلمين بر سر يك موضوع در سراسر جهان متحد شوند و ان‌شاء‌الله حول اين محور تمام ملت‌هاي مسلمان جمع مي‌شوند و داد مردم مظلوم فلسطين را از ظالمان مي‌ستانند. اين حضور از اسباب وعده‌هاي تحقق الهي است كه اميدواريم هرچه زودتر محقق شود.

بايد هوشيارتر از سابق باشيم
‎رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آخرين جمعه ماه رمضان در راهپيمايي روز قدس شركت كرد. به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه از محدوده خيابان كاوه وارد خيابان آزادي شد و به جمع خيل عظيم راهپيمانان در مراسم روز جهاني قدس پيوست در حين راهپيمايي در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: مردم امروز يكصدا و همدل با حضور يكپارچه خود در راهپيمايي روز قدس حمايت از مردم مظلوم فلسطين در مقابل تجاوزات و اشغالگري رژيم غاصب صهيونيستي را به خوبي نشان دادند. وي با تاكيد بر اينكه اين حضور پرشور در آينده فلسطين و مردم آن نقش مهمي خواهد داشت، گفت: صداوسيما بايد اين حماسه را به خوبي به نمايش بگذارد. هاشمي‌رفسنجاني افزود: دوستان سابق فلسطيني‌ها، آرام گرفته و سكوت اختيار كرده‌اند و حوادث منطقه نشان مي‌دهد كه بايد هوشيارتر از سابق باشيم. در طول مسير راهپيمايي، مردم با شعارهاي مرگ بر امريكا، مرگ بر اسراييل، درود بر خامنه‌اي، سلام بر هاشمي، خامنه‌اي زنده باد هاشمي پاينده باد، هاشمي هاشمي خدا نگهدار تو، ايشان را همراهي كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون