• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3609 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

چرا از گذشته عبرت نمي‌گيريم؟

محمدرضا تابش رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي

1-وضعيت ما در المپيك از نظر كسب سهميه، جهش زنان، افتخارآفريني قهرمانان ورزشي و كسب مدال خانم كيميا جاي قدرداني دارد و نشان مي‌دهد ورزش كشور رو به پيشرفت است و به ويژه فصل نويي در حوزه ورزش بانوان ايجاد شده است، ضمن اينكه چند مورد ناداوري باعث شد نتوانيم نتايج افتخارآميزتري كسب كنيم. بايد از پيام مقام معظم رهبري به ورزشكاران قدرداني كرد چون اين پيام مدبرانه و روحيه بخش بود. تلاش‌هاي دولت، مجلس، دست‌اندركاران ورزش و كميته ملي المپيك پيش از اعزام ورزشكاران ستودني بود. به هر حال با توجه به حضور پهلوانان نام‌آور در المپيك و پيشينه پرافتخار تاريخي و قهرماني كشورمان انتقاد عموم مردم اين بود كه توفيقات بيشتري در المپيك كسب كنيم.
2- براي بررسي نتايج المپيك بايد به امكانات، اردوهاي تداركاتي، ميزان حمايت از تيم‌هاي ورزشي، فدراسيون‌ها و وزارت ورزش نيز توجه كرد. در روزهاي آخر تنگناي مالي به حدي بود كه بليت‌هاي ورزشكاران خريداري شده بود اما پول آن به آژانس مسافرتي پرداخت نشده بود. اگر بخواهيم منصفانه قضاوت كنيم عملكرد ورزشكاران اعزامي مي‌توانست بهتر از اين و در شان مقام پرافتخار كشورمان باشد تا رضايت مردم نيز بيشتر جلب شود. اما در عين حال با توجه به تنگناهاي موجود نتايجي كه حاصل شد، نتايج ميانه‌اي بود.
3- من دردو المپيك گذشته (لندن و پكن) مامور آسيب‌شناسي در مورد نتايج تيم‌هاي اعزامي ايران بودم و بعد از چندين ماه كار به همراه اساتيد دانشگاهي و مسوولان فدراسيون‌ها جمع‌بندي را به رييس‌جمهور و رييس سازمان تربيت‌بدني وقت آقايان احمدي‌نژاد و علي آبادي ارايه كردم اما متاسفانه هنوز هم همان پارامترها و مولفه‌ها كه موانع دستيابي به نتايج بهتر بوده، مرتفع نشده و به قوت خود باقي است و از اين جهت جاي گلايه است كه چرا از گذشته عبرت نمي‌گيريم؟
4- اميدواريم نتايج حاصله كه قدري موجب نارضايتي مردم، مسوولان و دست‌اندركاران شده باعث شود ژرف‌نگري كنيم كه چرا به اين نتايج رسيديم؟ اين مسائل كاملا پايه‌اي و ريشه‌اي است و بايد ضعف‌هاي ساختاري، كمبود امكانات و پشتيباني، مسائل مالي و مسائل روحي رواني را مرتفع كنيم؛ تا موانع را از سر راه برنداريم اين وضعيت ادامه خواهد داشت. اميدوارم با حل مشكلات موجود در حوزه ورزش و همچنين رفع موانع حضور خانم‌ها در برخي رشته‌هاي ورزشي نتايج خوبي در المپيك بعدي و ساير ميادين ورزشي كشور در آينده براي كشور حاصل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون