• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3718 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۳ دي

هفته آينده؛ آغاز جام ملت‌هاي آفريقا

جوانان جذاب آفريقايي در جام

جام ملت‌هاي آفريقاي 2017 كه هفته آينده در گابون شروع مي‌شود مثل هميشه فرصتي است براي درخشش استعدادهاي جواني كه در فوتبال اروپا دنبال دست و پا كردن نامي براي خودشان هستند. مارتين لورنس در مطلب زير نگاهي مي‌اندازد به 8 تن از جذاب‌ترين جوانان اين تورنمنت.
برتراند ترائوره (بوركينافاسو)
بوركينا فاسو چهار سال پيش به شكلي شگفت‌انگيز مقام چهارم جام ملت‌ها را به دست آورد. اما در تورنمت 2015 تنها يك امتياز گرفت. براي پيشرفت در بازي‌هاي امسال اميد اول بوركينافاسو برتراند ترائوره است. مهاجم 21 ساله چلسي كه در حال حاضر به صورت قرضي براي آژاكس آمستردام بازي مي‌كند؛ همين حالا 30 بازي ملي در كارنامه خودش مي‌بيند و با وجود اينكه آمار گل‌هاي ملي بالايي ندارد، اين فصل را در ارديويزه خوب شروع كرده، با چهار گل زده و ميانگين 3/3 دريبل در هر بازي (بيش از هر بازيكن ديگري در ليگ).
رامي بن سبعيني (الجزاير)
با اينكه رامي بن سبعيني اولين بازي‌اش براي الجزاير را در همين بازي‌هاي دوستانه پيش از تورنمنت انجام داده اما اميدوار است جايي در تركيب اصلي خط دفاعي تيم ملي‌اش در گابون پيدا كند. بن سبعيني فصل پيش را به صورت قرضي براي مونپوليه بازي كرد و اين فصل با بازگشت به رن استعداد خودش را بيش از گذشته به رخ كشيد. بن سبعيني كه هم به عنوان مدافع مياني، هم فول‌بك چپ بازي مي‌كند اين فصل در ليگ يك ميانگين 2/3 پيروزي در جدال‌هاي هوايي و 6/2 قطع توپ در هر بازي داشته است.
مارولس ناكامبا (زيمبابوه)
جدا از اسمش كه يكي از جذاب‌ترين اسم‌هاي كل تورنمنت است (Marvelous)، مارولس ناكامبا پتانسيل زيادي براي درخشيدن در بازي‌هاي امسال دارد. ناكامباي 22 ساله كه 10 بازي ملي براي زيمبابوه دارد در ليگ هلند به عنوان هافبك مياني اصلي ويتسه بازي مي‌كند و فصل پيش بيشترين تعداد تكل در ارديويزه را به خودش اختصاص داد (125 مرتبه). با توجه به گروه سختي كه زيمبابوه در آن قرار دارد و حضور مدعياني مثل سنگال و الجزاير، ناكامبا در دور گروهي سرش حسابي شلوغ خواهد بود.
جردن ايكوكو (كنگو)
مصدوميت يانيك بولازي ضربه بزرگي به كنگو بود و كارشان براي صعود از گروه سوم را بسيار سخت كرده است. اما در غياب وينگر تكنيكي اورتون كنگو بايد اتكاي بيشتري به خط دفاعي‌اش كند، جايي كه جردن ايكوكو مي‌تواند مهره‌اي كليدي باشد. ايكوكو كه پيش از اين در تمام رده‌هاي سني پايين‌تر براي تيم ملي فرانسه بازي كرده، اين فصل شروعي عالي و شگفت‌انگيز با گنگان در ليگ يك داشته. شاگردان آنتوان كومبوراه در حال حاضر در رده پنجم ليگ قرار دارند. در اين مسير ايكوكوي 22 ساله در پست دفاع راست با ميانگين 2 قطع توپ و 7/1 تكل در هر بازي يكي از ستاره‌هاي تيمش بوده است.
فرانك كسي (ساحل عاج)
مورد توجه‌ترين بازيكن تورنمنت فرانك‌كسي است. هافبك 20 ساله آتالانتا كه اين فصل در سري‌آ 6 گل براي تيمش زده و در مركز زمين، كنار روبرتو گاييارديني كه حالا راهي اينتر شده، يكي از ديناميك‌ترين خطوط مياني ليگ را ساخته، با يايا توره مقايسه مي‌شود. تعجبي هم ندارد كه به ادعاي ايجنتش همين حالا تمام بزرگان ليگ برتر به دنبال خريد كسي هستند و طبيعتا آتالانتا دنبال كسب بيشترين درآمد از پديده جوانش.
 يوسف آيت بن ناصر (مراكش)
مراكش با گزينه‌هاي زيادش در خط مياني اميد زيادي براي صعود از گروه سوم دارد. يكي از اين گزينه‌ها يوسف آيت بن ناصر است. هافبك 20 ساله موناكو كه به صورت قرضي براي نانسي بازي مي‌كند اين فصل در ليگ يك 12 بار در تركيب اصلي تيمش قرار گرفته (سه بار هم به عنوان بازيكن ذخيره به زمين رفته)، و در اين بازي‌ها 3 گل زده (2 گل از بيرون از باكس)، و در هر بازي به شكل ميانگين 2/2 تكل داشته است. اگر فقط بازي‌هايي كه بن ناصر از ابتدا در تركيب نانسي بوده را در نظر بگيريم ميانگين نمره او از هواسكورد 18/7 مي‌شود، كه نشان از عملكرد قابل توجه‌اش دارد.
ايهلاس ببو (توگو)
ايهلاس ببو، بهترين بازيكن نيم فصل اول بوندسليگاي دو بوده است. وينگر 22 ساله فورتونا دوسلدورف تا اين مقطع از فصل 4 گل زده و 3 پاس گل داده و بيشترين تعداد دريبل بين تمام بازيكنان دسته دوم را داشته (37) و براي همين بالاترين نمره از هواسكورد را هم گرفته است (30/7).
ابنزار اوفوري (غنا)
اوفوري كه در ابتداي حضورش در تيم آيك سوئد به عنوان مدافع كناري يا وينگر بازي مي‌كرد كم كم به يك هافبك مياني بدل شد و تا جايي پيشرفت كرد كه لقب بهترين هافبك سال 2015 ليگ سوئد را به خودش اختصاص داد. اوفوري كه استعداد بالايي در بعد دفاعي و قطع كردن حملات حريف دارد، فصل پيش 1/88 درصد از پاس‌هايش به مقصد رسيد و در ضمن 3 گل زد و 4 پاس گل هم داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون