• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

نطق ميان دستور

كواكبيان:
رهبري دستور دهند زمينه ارتباط با اصلاح‌طلبان شناخته‌شده بيشتر از قبل فراهم شود

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور جلسه علني ديروز مجلس، با اشاره به طرح گفت و گوي ملي گفت: طرح گفت‌وگو و تفاهم ملي كه ما اصلاح‌طلبان مطرح مي‌كنيم چند پايه اساسي دارد كه شامل پذيرش فصل‌الخطاب بودن رهبر معظم انقلاب و قانون اساسي، عدم مصادره امام و رهبري، قانون اساسي، سپاه پاسداران، بسيج و امثال آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني از سوي يك جناح خاص است. وي تاكيد كرد: اينجانب از مقام معظم رهبري درخواست مي‌كنم به دفتر خودشان دستور فرمايند زمينه ارتباط با اصلاح‌طلبان شناخته شده و معتقد به امام و رهبري و قانون اساسي را بيشتر از قبل فراهم كنند. عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي افزود: معيارهاي اخلاقي و ارزش‌هاي ديني و موازين اسلامي در روابط بين جريان‌ها، احزاب، تشكل‌ها و فعالان سياسي پذيرفته شده است كه اينجانب نيز به اتفاق برخي دوستان شاخص‌هاي مهم آن در پيش‌نويسي تهيه كرده‌ايم كه از اين جهت و در خانه ملت، برخوردي كه با روحاني مبارز و همكار عزيزمان حجت‌الاسلام مازني در زادگاه خودشان در روز 22 بهمن انجام شد و عده‌اي با تصوير به‌دار آويخته شده محصوران مانع سخنراني ايشان شدند را محكوم مي‌كنيم و اين اتفاق در حالي رخ داد كه استاندار، فرماندار و نماينده حوزه انتخابيه در مجلس موافقت خود را با اين سخنراني اعلام كردند اما سوال اينجاست كه آيا با چنين روش‌هايي تفاهم ملي در آستانه انتخابات و آن هم با ماجراجويي‌هاي غيرمنطقي و جنجال‌آفرين ترامپ تازه وارد شده به عرصه سياست و رياست‌جمهوري امريكا شكل مي‌گيرد؟

 

موسوي لارگاني:

خروج از ركود تورمي نه تنها محقق نشد بلكه بر شدت آن افزوده شد

نماينده مردم فلاورجان در مجلس شوراي اسلامي، گفت: يكي از مهم‌ترين وعده‌هاي انتخابي رييس‌جمهور خروج از ركود تورمي بود ولي متاسفانه نه تنها معضل ركود مرتفع نشد بلكه بر شدت آن افزوده شد از جمله آنكه گره زدن تمام مشكلات به تحريم‌ها و سعي در اميدوار كردن جامعه به بهبود شرايط اقتصادي در دوران پسا تحريم صورت گرفت. اين نماينده مردم در مجلس دهم، تصريح كرد: بيش از دو سال از وقت دولت اعتدال صرف مذاكراتي شد كه با اميد حل مشكلات معيشتي مردم آغاز شده بود لذا مردمي كه از فشار و هزينه‌هاي زندگي به تنگ آمده بودند متاسفانه به وعده‌هاي رييس‌جمهور دل بستند و با چنان شور و شوقي اخبار مذاكرات را پيگيري مي‌كردند كه نكند از معجزه‌اي كه قرار است از ميان اين نشست و برخاست‌ها بيرون‌ آيد جا بمانند. وي يادآور شد: امروز پس از سه سال و نيم مردم منتظر تحقق وعده‌هاي رييس‌جمهور هستند و همچنان جاي خالي برنامه اقتصادي منسجم كه بتواند اميدهاي مردم را به واقعيت تبديل كند، در ميان برنامه‌هاي دولت خالي است. بي‌برنامگي و اختلافات دروني اعضاي اقتصادي كابينه در شرايط پسا برجام شديدتر هم شده است.

 

عزيزي:
روزي نيست كه خبر از اختلاس جديد نشنويم

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينكه نظام پولي و بانكي كشور دچار سرطان بدخيمي شده است، افزايش و كاهش ارزش پول در اقتصاد دنياي كنوني را مضحك خواند. عبدالرضا عزيزي گفت: نمايندگان تصميم‌گيرندگان جمهوري اسلامي ايران بوده و نسخه‌نويس دردها و آلام و بيماري‌هاي كشور هستند. وظيفه طبيب تشخيص بيماري و درمان بيمار است لذا نمايندگان بايد با پيروي از پيامبر اكرم (ص) كه به تعبير حضرت علي(ع) طبيبي بود كه براي درمان بيماران پيوسته در گردش بود از راه و اهداف وي صيانت كنند. نماينده مردم شيروان در مجلس با بيان اينكه نمايندگان بايد به حال بزرگ‌ترين سرطان كشور كه در شريان‌هاي اقتصادي كشور جاري است چاره‌اي بينديشند، افزود: نظام پولي و بانكي كشور دچار سرطان بدخيمي شده است كه نيازمند درمان ريشه‌اي بوده و اين درمان جز از طريق خانه ملت صورت نمي‌گيرد. عزيزي با بيان اينكه روزي نيست كه خبراز اختلاس جديد و كم و زياد شدن معيار سنجش اقتصاد يعني پول به گوش نرسد، يادآور شد: به همان ميزان كه عوض شدن ميزان درجات متر، يارد، سانتيگراد و فارنهايت مضحك بوده بالا و پايين شدن ارزش پول در اقتصاد دنياي كنوني مضحك است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون