• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

خانه احزاب ثمره مديريت دولت در سياست داخلي است

احزاب

تشكيل خانه احزاب و نقش‌آفريني بيشتر احزاب در امور سياسي كشور يكي از مطالباتي بود كه حسن روحاني در دوران مبارزه‌هاي انتخاباتي سال 92 روي آن تاكيد ويژه‌اي داشت. با روي كار آمدن دولت شكل‌گيري خانه احزاب نيز در دستور كار قرار گرفت و پس از رفت و آمدهاي فراوان بالاخره اصولگرايان و اصلاح‌طلبان توانستند در مجمع عمومي خانه احزاب شركت كنند و آن را دوباره تشكيل دهند. با شكل‌گيري خانه احزاب راه‌اندازي دفاتر استاني نيز در دستور كار قرار گرفت.  روز گذشته محمدامين رضازاده، مديركل سياسي وزارت كشور در مراسم افتتاح خانه احزاب استان يزد گفت: خانه احزاب نماد رشد، آگاهي و عقلانيت جامعه است. احزاب با حضور فعال و موثر در همه صحنه‌ها، از نزاع‌ پرهيز كنند.  امين‌زاده با بيان اينكه دولت يازدهم با استفاده از همه نيروهاي كشور تشكيل شده است، اظهار كرد: مدعي هستيم از ميوه‌هاي شيرين مديريت سياست داخلي دولت، فعاليت احزاب در كشور و مهم‌ترين ثمره آن نيز تشكيل خانه احزاب است.  وي با اشاره به اينكه تشكيل خانه احزاب 10سال تاخير داشت، افزود: هدف حضور همه احزاب در يك محل تقويت تحمل، پاسخگويي به عملكردها و نقد يكديگر است كه براي تحقق اين اهداف احزاب خود نقش‌آفرين هستند. در اصل احزاب در مسائل استراتژي ملي، بحث برجام، راهپيمايي روز 22بهمن، روز قدس و ديگر موضوع‌هاي مهم كشور يكدل و يك‌صدا بوده‌اند و هيچ حزبي وجود نداشت كه براي نمونه در مورد برجام مخالف جدي باشد.  مديركل سياسي وزارت كشور همچنين با بيان اينكه خانه احزاب فضايي براي پيگيري موضوعات صنفي و مسائل اجتماعي است، تصريح كرد: خانه احزاب نماد رشد، آگاهي و عقلانيت جامعه است و احزاب نمونه بارز اين نمادها هستند. اكنون امكان ندارد درخواستي مبني بر تشكيل احزاب و مجوز سخنراني وجود داشته باشد كه بدون پاسخگويي باشد. بسترسازي سياسي كشور به‌گونه‌اي بوده كه درخواست تشكيل هيچ حزب و سخنراني سياسي بي‌پاسخ‌ نمانده و تلاش دولت تدبير و اميد نيز اين بوده است كه افراد بتوانند ديدگاه‌هاي خود را آزادانه بيان كنند.
خانه احزاب محل تضارب آرا
وي افزود: خانه احزاب فرصتي است براي گردآمدن همه احزاب و هم‌انديشي همه ديدگاه‌ها و نيز محلي براي تضارب آرا، مدارا و سازگاري در جامعه است. خانه احزاب مظهر توسعه‌گرايي، ارتباط با احزاب ساير كشورها، تبلور و مظهر پختگي و تجربه‌اي موفق براي تعامل جريان‌هاي سياسي در كشور است.  به گزارش ايرنا، وي مهم‌ترين انتظار خدمتگزاران سياسي وزارت كشور از احزاب را رعايت قانون و قانون‌مندي بيان و بر رعايت اخلاق سياسي، پرهيز از نزاع‌ها، حضور فعال و موثر در همه صحنه‌ها و ارايه ديدگاه‌ها در خصوص امور و رويدادهاي مهم كشور تاكيد كرد.  مديركل سياسي وزير كشور همچنين خطاب به احزاب گفت: تشكيل هرگونه كنگره و گردهمايي با اطلاع وزارت كشور باشد، آرامش سياسي در كشور تقويت و تثبيت شود، از تجربه موفق ساير كشورها استفاده شود، به مفاد اساسنامه خانه احزاب وفاداري شود و در احزاب گردش نخبگان وجود داشته باشد.
رضازاده در بخش ديگري از اظهارات خود تصريح كرد: تعامل مثبت و سازنده و سياست برد‌برد براي نخستين بار در ادبيات سياسي كشور در سال92 و در برنامه‌هاي انتخاباتي دكتر روحاني مطرح شد. شاهد بوديم ديپلماسي قوي و منطق كشور ما با قدرت‌هاي بزرگ دنيا باعث شد حقانيت نظام جمهوري اسلامي ايران در بحث مهم انرژي هسته‌اي تصويب شود و حق قانوني ايران در مجامع بين‌المللي به رسميت شناخته شود. با رويكرد تعامل، ايران‌هراسي از بين رفت و اجماع عليه كشور منتفي شد و برعكس اجماع عليه مخالفان جمهوري اسلامي شكل گرفت و آنگاه از ايران به عنوان كشوري در جهان ياد شدكه در سطح منطقه و دنيا قدرتمند است. زحماتي كه در 38 سال گذشته انجام شده و نيز همت مردم باعث شد كشور ما در اوج اقتدار ملي قرار گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون