• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

خبر

هاشمي آبرويش را براي نظام گذاشت
مراسم اربعين آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با حضور موسوي لاري در مسجد جامع رباط كريم برگزار شد.  اين مراسم با حضور مردم رباط كريم و مسوولان برگزار شد. سيد عبدالواحد موسوي‌لاري در بخشي از مراسم با بيان خاطراتي از روزهاي اول انقلاب گفت: امام راحل در روزهاي اول انقلاب با كمك امثال آيت‌الله هاشمي توانست نهال جمهوري اسلامي را در بستر فكر مردم بكارد و با همراهي همان ياران وفادار خود اين نهال را بارور و به ثمر رساند.  موسوي اضافه كرد: امثال هاشمي شهادت و شكنجه‌هاي قرون وسطايي را به جان خريدند تا پايه‌هاي نظام به عنوان يك جمهوري با محوريت اسلام محكم و پايدار شود.  
وي تصريح كرد: اين پايان تلاش‌ها و مجاهدت‌هاي هاشمي و همسنگرانش نبود و براي ثبات و رشد كشور در همه زمينه‌ها كوشيدند و در اين راه از هيچ چيز خود حتي آبروي‌شان دريغ نكردند.  وي همچنين گفت: از خصوصيات بارز آيت‌الله هاشمي شجاعت بي‌مثال ايشان در ابراز عقايد جمهوري اسلامي در همه جاي دنيا و تلاش خستگي‌ناپذير براي محقق شدن شعاير نظام بود كه همه ديديم در اين راه حتي از آبروي‌شان دريغ نكردند.   
موسوي‌لاري افزود: هاشمي در كنار اشراف كامل به قوانين داخلي و بين‌المللي به مسائل فقهي نيز تسلط تمام داشتند و همين ويژگي‌هاي ايشان سبب شد در رشد و نفوذ جمهوري اسلامي در مجامع بين‌المللي نقش بسزايي داشته باشند.  وزير كشور دولت اصلاحات خاطرنشان كرد: مردم كشور ما به خوبي خدمتگزاران خود را مي‌شناسند و در مراسم‌هاي مختلف آيت‌الله هاشمي قدرشناسي خود را به همه نشان دادند.  اعتماد


تاثير جبهه مردمي‌ نيروهاي انقلاب در همگرايي اصولگرايان
نايب‌رييس جبهه پيروان گفت: جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با در نظر گرفتن سلايق تمامي اصولگرايان مي‌تواند در همگرايي ميان آنها تاثيرگذار باشد.  محسن كوهكن، نايب‌رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري، اظهار داشت: اصولگرايان با رعايت چند مولفه مي‌توانند در همگرايي و وحدت تاثيرگذار باشند.  
وي با تاكيد بر اينكه اصولگرايي يك حزب نيست، گفت: نخستين مولفه براي ايجاد وحدت و همدلي بيشتر از هر فرد اصولگرا بايد خود را جزيي از جريان بداند و نه اينكه انتظار داشته باشد ديگران از وي تبعيت كنند. انتخاب ساز و كارهايي كه همه سلايق اصولگرايي را دربرگيرد، موفقيت و همگرايي اصولگرايان را به همراه خواهد داشت و مسير را براي ارايه نقطه نظرات آنها فراهم مي‌كند.  كوهكن تصريح كرد: لازم است نوع نگاه فعاليت‌ها و تشكيلات اصولگرايي به استان‌ها، شهرستان‌ها و نقاط دوردست كشور صحيح، منطقي و فراگير باشد. وي با تاكيد بر نگاه فراگير در انتخاب افراد در نمايندگي استان‌ها، خاطرنشان كرد: در صورتي كه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب بتواند فرآيندهاي ذكر شده را به طور كامل دنبال كند، به ميزان قابل‌توجهي در همگرايي و وحدت ميان اصولگرايان تاثيرگذار خواهد بود. باشگاه خبرنگاران جوان


امنيت ميتينگ‌هاي سياسي و حقوق شهروندي
جلال جلالي‌زاده، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت با اشاره به طرح دوفوريتي مجلس مبني بر تامين امنيت نشست‌ها و ميتينگ‌هاي عمومي، گفت: آزادي تجمعات و تظاهرات و ميتينگ‌هاي سياسي و مدني در قانون اساسي با لحاظ شرايطي، محترم شمرده شده است و عدم رعايت قانون در اين رابطه از سوي برخي افراد تندرو و راديكال همواره تنش‌آفرين و خسارت‌بار بوده است.
وي تصريح كرد: حجم قانون‌شكني و تعرض به تجمعات و ميتينگ‌هاي سياسي و مدني از سوي برخي افراد خودسر در مقاطعي به قدري زياد مي‌شود كه حقوق شهروندي به عيان‌ترين شكل ممكن نقض مي‌گردد؛ از اين رو، قانونگذاران بر آن شدند تا در برابر اين نوع رفتار نابخردانه تدبيري بينديشند و نتيجتا طرح مزبور از سوي نمايندگان مجلس دهم تنظيم شده است.
جلالي‌زاده در ادامه، دايره شمول وسيع طرح اخير را نقطه ضعف آن دانست و گفت: طراحان طرح تامين امنيت ميتينگ‌هاي سياسي و مدني بايد توجه كنند كه مبادا اين طرح به ضد خود تبدل شود و ذات آن كه پاسداشت آزادي بيان است، مخدوش شود و به مانعي براي تحقق آزادي بيان تبديل شود؛ از اين رو نبايد سوال‌كنندگان در يك ميتينگ سياسي، در زمره تشنج آفرينان قلمداد شوند و زمينه برخورد قهري با آنها فراهم شود.
اين عضو حزب اتحاد ملت خاطرنشان كرد: طرح مزبور به گونه‌اي بايد چكش كاري شود كه مسووليت نهادها و دستگاه‌هاي تامين امنيت ميتينگ‌هاي سياسي معين و مشخص شود و مسوولان و متوليان اين نهادها به صورت قانونمند و مضبوط با اختيار تام، موظف و مكلف به تامين امنيت و جلوگيري از برهم خوردن، اين قبيل برنامه‌ها و تجمعات شوند. ديدبان ايران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون