• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3748 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ بهمن

شكست سنگين بارسلونا و تبعات آن

تكرار معجزه رئال مادريد

بارسلونا در بازي رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان با 4 گل مغلوب پاري سن ژرمن شد تا براي صعود نياز به خلق يك معجزه در نوكمپ داشته باشد. هيچكس تصور نمي‌كرد كه بارسلونا در زمين PSG با چنان نتيجه سنگيني شكست بخورد. دي ماريا دو گل و دراكسلر و كاواني هم يك گل به ثمر رساندند تا شكستي تحقيرآميز نصيب بارسا شود. نكته جالب اينكه دي ماريا و كاواني هر دو در روز تولدشان گلزني كردند. پيش از اين تنها يك بار اتفاق افتاده بود كه دو هم تيمي كه روز تولدشان يكي است، در يك بازي گلزني كرده باشند (1 اكتبر 2008، باپتيستا و ووچينيچ از رم) . بارسا حالا بايد شكست 4-0 بازي رفت را جبران كرده و به دور بعد صعود كند. تاكنون در همه رقابت‌هاي اروپايي، 185 بار اتفاق افتاده كه يك تيم بازي رفت را 4-0 به حريف خود واگذار كرده باشد و جالب اينكه هيچ‌كدام در بازي برگشت موفق به جبران نشده‌اند. البته در مورد باخت با اختلاف 4 گل در بازي رفت شرايط كمي متفاوت است. در سال 1961، ليكسو نخستين تيمي بود كه توانست باخت 6-2 بازي رفت را در بازي برگشت جبران كرده و صعود كند. سال 1984 نيز پارتيزان بلگراد توانسته بود باخت 6-2 به كوئينزپارك رنجرز را در بازي برگشت جبران كرده و صعود كند. رئال مادريد هم در سال 1985 با وجود شكست 5-1 از گلادباخ در بازي رفت (جام يوفا) توانست در بازي برگشت 4-0 پيروز شده و صعود كند.
افزايش احتمال جدايي لوئيس انريكه در تابستان
 تعداد زيادي از هواداران بارسلونا از عملكرد لوئيس انريكه ناراحت هستند. اينكه او روي جذب بازيكن تمركز دارد تا استفاده از بازيكنان آكادمي، يكي از دلايلي است كه او محبوبيت چنداني در بارسا ندارد و بسياري معتقدند كه تيم هويتش را از دست داده است. در طول چند فصل اخير نيز او تيم را شست و شوي مغزي داده و تغييرات اساسي در تاكتيك‌ها ايجاد كرده است. درمورد انريكه هميشه اين ابهام وجود داشته كه آيا تيم او مي‌خواهد مثل گوارديولا مالك توپ باشد يا بازي مستقيم اجرا كند. با تغييراتي كه ايجاد كرد، نه خط مياني توانست بازي را كنترل كند و نه خط دفاع توانست فشار حملات را كاهش دهد. اتكاي بيش از حد به 3 بازيكن خط حمله باعث چنين شكست سنگيني شد. شكست مقابل سلتاويگو، بيلبائو (كوپا دل ري) و سوسيداد از جمله شكست‌هايي بوده كه دليلش همين اتكا به MSN بوده است. در حالي كه صحبت از تمديد قرارداد او مطرح شده بود، انتظار مي‌رود كه روند تمديد متوقف شود.
تسلط بر خط مياني، كليد موفقيت پاري سن ژرمن
در حالي كه تمام تعريف و تمجيد‌ها از دراكسلر، دي ماريا و كاواني خواهد بود كه به بارسا گل زدند، نمايش فوق‌العاده در حقيقت در ميانه زمين رخ داد، جايي كه وراتي، ماتوييدي و رابيو حضور داشتند و قهرمان‌هاي شب گذشته بودند. وراتي كيفيت بالاتري نسبت به دو هافبك ديگر دارد و شب گذشته با كنترلي كه بر بازي داشت اين را ثابت كرد. حركات او باعث شده بود تا تمام تفكر بوسكتس به هم بريزد و او را از بازي حذف كرده بود. ماتوييدي نيز خستگي‌ناپذير ظاهر شد و رابيو هم پختگي بسيار خوبي در حذف اينيستا و مسي از حملات حريف ايفا كرد. نمايش نه چندان خوب اينيستا و بازي ضعيف آندره گومز يكي از دلايل اصلي بود كه بارسا مقابل پي‌اس‌جي مغلوب شد. بوسكتس از دوهافبك ديگر بهتر ظاهر شد و به همين علت امري براي مهارش بـرنــامه ويژه‌اي داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون