• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

گفت‌وگوي «اعتماد» با حميد استيلي

بازي برگشت با الريان انتقامي است

گروه ورزش

در پايان سال 95 پرسپوليس صدرنشين ليگ برتر است و در رقابت‌هاي داخلي بي‌رقيب ظاهر شده. روند فوق‌العاده پرسپوليس برانكو از اواسط نيم فصل اول ليگ پانزدهم شروع شد. با شروع سال 95 هم پرسپوليس در اوج بود؛ اگرچه در نهايت نتوانست جام قهرماني را از استقلال خوزستان بگيرد. برانكو و پرسپوليس از شروع ليگ شانزدهم راه متفاوتي را به نسبت ديگر تيم‌ها در پيش گرفتند و حالا به عنوان صدرنشين بي‌رقيب ليگ برتر شناخته مي‌شوند. پرسپوليس در سومين ديدار خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا در دوحه مهمان الريان قطر بود كه با حساب 3 بر يك مقابل اين تيم قدرتمند قطري تن به شكست داد. پرسپوليسي‌ها كه از دو ديدار قبلي خود 4 امتياز به دست آورده بودند، به دنبال كسب سه امتياز اين بازي بودند تا بلكه صدرنشيني خود را در جدول تثبيت كنند و اميد داشته باشند كه در ادامه رقابت‌ها به راحتي از گروه خود صعود كنند اما اشتباهات پي‌درپي مهاجمان پرسپوليس در استفاده از موقعيت‌هاي گلزني و البته اشتباهاتي در خط دفاع اين تيم باعث شد شاگردان برانكو دست خالي دوحه را ترك كنند. البته هنوز نبايد فراموش كرد پرسپوليسي‌ها شانس زيادي براي صعود دارند چرا كه در دو بازي مقابل الريان و الوحده بايد در تهران به ميدان بروند بنابراين اميد دارند با كمك هواداران 6 امتياز شيرين به حساب خود اضافه كنند. در همين رابطه و براي بررسي ديدار پرسپوليس مقابل الريان با حميد استيلي هم‌كلام شديم تا از زبان پيشكسوت تيم فوتبال پرسپوليس از جزييات مسائل فني اين ديدار آگاه شويم.
 پرسپوليس با وجود بازي خوبي كه مقابل الريان انجام داد و فرصت‌هاي متعددي كه به دست آورد در نهايت نتوانست به پيروزي برسد و متحمل شكست شد. اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
شاهد بازي خوبي از پرسپوليس بوديم. البته در نيمه نخست و پيش از آنكه الريان به گل برسد، پرسپوليس بازي به مراتب خوبي را به نمايش گذاشت اما پس از اينكه الرياني‌ها دروازه پرسپوليس را باز كردند، كمي روند بازي تغيير كرد. من بر اين باورم اگر در همان زمان برانكو تغيير تاكتيك و به نوعي تغيير سيستم مي‌داد، شايد مي‌توانست حتي تيمش را به بازي برگرداند و با زدن گل به پيروزي برسد. زماني كه مدافعان حريف بازي را بسته بودند، همه انتظار داشتند كه تيم پرسپوليس با اتكا به ارسال از جناحين، فرصت گلزني خلق كند اما اين اتفاق رخ نداد و همچنان بازيكنان به دنبال حملاتي از عمق دفاع بودند. فكر مي‌كنم به خاطر همين پس از گل نخست الريان، ديگر فرصت‌هاي پرسپوليس هم چنگي به دل نمي‌زد.
 البته پرسپوليس قبل از اينكه گل دريافت كند، چند فرصت خوب گلزني به دست آورد كه با بي‌دقتي مهدي طارمي و البته برخي بازيكنان ديگر اين فرصت‌ها از دست داد. اينكه اين تيم اينقدر فرصت گلزني از دست مي‌دهد، لطمه‌اي به تيم وارد نمي‌كند؟
چرا؛ نبايد فراموش كنيم تيم وقتي در ليگ برتر بازي مي‌كند، فرصت گلزني زيادي به دست مي‌آورد. شايد نحوه بازي در بازي‌هاي داخلي با ديدارهاي بين‌المللي متفاوت باشد. شما در ديدارهاي بين‌المللي بايد از معدود موقعيت‌هاي خود براي رسيدن به گل استفاده كنيد. در اين ديدار شاهد بوديد چطور شاگردان برانكو فرصت گلزني را از دست مي‌دادند. من فكر مي‌كنم مهدي طارمي هم تمركز لازم را نداشت و اگر با تمركز لازم بازي مي‌كرد، به راحتي مي‌توانست دروازه حريف را باز كند. البته نكته حايز اهميت اين است كه مدافعان حريف تمام عمق دفاع را بسته بودند و به همين خاطر اجازه خلق فرصت‌هاي خوب را به بازيكنان پرسپوليس نمي‌دادند. من فكر مي‌كنم بهتر بود در اين هنگام وحيد اميري كمي به كناره‌ها مي‌رفت تا با ارسال‌هاي بلند مدافعان حريف را دور بزند. البته تعويض علي عليپور هم كمي دير انجام شد و اگر زودتر به ميدان مي‌آمد قطعا مي‌توانست براي پرسپوليس مثمر ثمر باشد.
 شكست برابر الريان خيلي از هواداران پرسپوليس را نااميد كرد. فكر مي‌كنيد با 4 امتيازي كه اين تيم از دور رفت كسب كرده شانسي براي صعود دارد؟
درست است كه پرسپوليس فقط 4 ا متياز كسب كرده اما اين 4 امتياز در سه ديدار خارج از خانه بوده است. در حال حاضر دو بازي خانگي براي اين تيم باقي مانده كه مطمئنا مي‌تواند از اين دو بازي خانگي به خوبي استفاده كند. من فكر مي‌كنم بازي برگشت مقابل الريان براي پرسپوليس يك ديدار انتقامي خواهد بود و مطمئنا اين تيم مي‌تواند در اين ديدار به پيروزي برسد و شانس صعود خود را افزايش دهد. البته خود برانكو قطعا بهتر از همه مي‌داند كه ضعف‌هاي تيمش در اين ديدار چه بود و به دنبال اين خواهد بود كه ضعف‌هاي تيمش را برطرف كند. اگر قرار باشد با همين روند در ديدار برگشت مقابل الريان بازي كنيم، مطمئنا شانس پيروزي ما كم خواهد بود.
 در اين ديدار به خاطر مصدوميت محمد انصاري برانكو مجبور شده از ربيع ‌خواه در پست دفاع مياني استفاده كند. عملكرد اين بازيكن را چطور ارزيابي كرديد؟
ربيع‌خواه نتوانست عملكرد خوبي در خط دفاع مياني داشته باشد، اما فراموش نكنيد پست اصلي اين بازيكن پست دفاع مياني نيست و او هميشه در دفاع چپ و هافبك بازي كرده است. همان ابتداي فصل بارها و بارها من گفتم كه اين تيم نياز به يك مدافع قدرتمند دارد كه پست تخصصي‌اش دفاع است زيرا زماني كه تيم با مشكل مواجه مي‌شود و بازيكنش مصدوم مي‌شود بتواند جايگزين مناسبي در تيم باشد. اما متاسفانه اين اتفاق رخ نداد و بازيكن خوبي براي پست دفاع جذب نشده است. البته اين را هم بدانيد اگر اين تيم در ادامه از گروه خود صعود كرده و به مرحله حذفي برسد مطمئنا بازي‌هاي سخت‌تري پيش رويش خواهد بود. بنابراين بايد در نقاطي كه نياز به جذب بازيكن دارد اقدام كند تا تيمش با روند بيشتري در ليگ قهرمانان آسيا حاضر باشد.
 كارلوس كي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران به قطر سفر كرد تا اين ديدار را از نزديك تماشا كند. اين موضوع را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟
فكر مي‌كنم وظيفه كي‌روش همين است كه بازي‌هاي تمام ليگ را و همين طور نمايندگان ايران در آسيا را از نزديك تماشا كند. با توجه به اينكه پرسپوليس تعداد ملي‌پوشان بيشتري دارد، كي‌روش كار خوبي كرد كه به قطر رفت. البته حضور او معاني ديگري هم داشت كه يكي از آنها كنار گذاشتن كدورت‌ها بود. فوتبال ما به اين حواشي و كنار گذاشتن اختلافات نياز دارد. من اميدوارم تيم ملي فوتبال ايران هم در مقدماتي جام جهاني كه قرار است در دوحه به ميدان برود به پيروزي برسد و دل هواداران را شاد كند. مطمئنا پيروزي در اين ديدار و موفقيت تيم ملي به سود تمام فوتبال ايران خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون