• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

امام جمعه موقت تهران:

بايد در شناخت فرد اصلح در انتخابات آتي تلاش‌ويژه‌اي كنيم

آيت‌الله موحدي كرماني گفت: اندك‌اندك به زمان انتخابات نزديك مي‌شويم بايد در شناخت فرد اصلح تلاش ويژه داشته باشيم. چراكه غفلت در اين مورد مجازات دارد. ويژگي‌هاي فرد اصلح را در آينده خواهم گفت. به گزارش ايسنا، آيت‌الله موحدي‌كرماني در خطبه‌هاي هفته گذشته نماز جمعه تهران با بيان اينكه قرار بود بعد از برجام همه تحريم‌ها برداشته شود، گفت: قرار بود تحريم‌ها برداشته شود و نشده حالا امريكا مي‌گويد بياييد در مورد منطقه گفت‌وگو كنيم؛ عجيب است كسي كه به تعهداتش پايبند نبوده چطور مي‌گويد بايد گفت‌وگو كرد. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در ارتباط با اقتصاد مقاومتي نيز گفت: موضوع اقتصاد مقاومتي از مسائل مهم كشور ما است. انتظار مي‌رود به اقتصاد مقاومتي در بعد اقدام و عمل توجه بيشتري شود. بايد براي اين بيكاري خانمان‌سوز فكري كنيم. اثر سمينارها و جلسات در زمينه رفع مشكلات مردم چيست؟ مبادا فقط حرف باشد و هيچ عملي صورت نگيرد. موحدي كرماني در همين راستا يادآور شد كه مشكل معيشت مردم مساله مهمي است كه رهبري و خبرگان به آن توجه دارند. وي در رابطه با ضرورت وحدت ميان دولت و ملت تصريح كرد: وحدت دولت و ملت محبت في مابين است. ارتباط مردم با دولت بايد آسان شود. مبادا فاصله‌اي بين آنها بيفتد. البته زندگي اشرافي صاحبان قدرت آنها را از مردم جدا مي‌كند و اين فاجعه است. بايد همه ما از رهبر عاليقدر ساده‌زيستي را ياد بگيريم. خطيب نماز جمعه اين هفته تهران اظهار كرد: ما در دنيايي زندگي مي‌كنيم كه بسيار عجيب است؛ دزدان بين‌المللي اموال مردم را غارت مي‌كنند و دم از امانتداري مي‌زنند و هشدار مي‌دهند مواظب باشيد غارت نشويد.
به تعبير رهبري امريكا مي‌خواهد همه‌چيز را بگيرد و هيچ چيز ندهد. وزير خارجه انگليس با كارنامه سياه حقوق بشري خود را ارتقا‌دهنده حقوق دنيا معرفي مي‌كند. بايد براي بشري كه اينها در موردشان حرف مي‌زنند گريه كرد. وي ادامه داد: وزير خارجه عربستان ايران را عامل اصلي تروريست در عربستان مي‌داند در حالي كه كشورش در يمن سيل خون راه انداخته است. قرآن مي‌خوانند اما متاسفانه خبري از عمل كردن به قرآن نيست. يك انسان مظلوم را كشتن مساوي است با سوختن در آتش ابدي. اينها چطور مي‌خواهند جواب اين كشتارها را بدهند؟موحدي كرماني يادآور شد: ما اگر عملي انجام مي‌دهيم براي حمايت از مظلوم است. قرآن مي‌گويد به داد مظلوم برسيد. حالا اينها مي‌گويند ايران درصدد نابودي عربستان است. ما به شما مي‌گوييم ظلم و ستم خودتان شما را نابود مي‌كند. نصيحت مي‌كنم كه اين آقايان دست از ظلم بردارند وگرنه به دست خودشان نابود خواهند شد. وي ادامه داد: البته اين مسائل منحصر به عربستان نيست. مجامع بين‌المللي با سكوت و نسل كشي اعتبار خود را از دست داده است. خطيب نماز جمعه هفته گذشته تهران با بيان اينكه بايد به كشور خودمان بينديشيم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند چهار چيز يعني ايمان و معرفت، قدرت علمي، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملي عناصر قدرت كشور ما هستند.
ايراني كه در ديكتاتوري پهلوي ذليل امريكا بود امروز به بركت همين چهار عنصر به قدرت منطقه تبديل شده است. وي با ابراز تاسف از حوادث ايجاد شده در مراسم چهارشنبه سوري گفت: چهارشنبه سوري با همه خطراتش، تلفات و چشم كور كردن‌ها و عضو از دست دادن‌ها گذشت. نمي‌دانم تا كي بايد شاهد اين صحنه‌ها باشيم. دنيا در اين مورد چه مي‌گويد؟ از طرفي ما را ملتي رفيع مي‌شناسد كه همه نقشه دشمنانش را نقش بر آب كرده است از طرفي ديگر ناگهان صحنه‌هاي چهارشنبه سوري را مي‌بيند كه با اين اعمال جاهلانه انسان‌ها مي‌سوزند. من پيشنهاد مي‌دهم كه مسوولان فكري بكنند تا شاهد اين حوادث نباشيم.
موحدي كرماني با تاكيد بر ضرورت گسترش فرهنگ ديني گفت: استفاده غلط از فضاي مجازي موجب شده تا اعضاي خانواده از هم جدا شوند، متلاشي شوند و آمار طلاق رو به افزايش برود. از همه‌چيز مهم‌تر رواج فرهنگ ديني است و بايد آموزش‌هاي لازم به جوانان در اين حوزه داده شود تا ديگر شاهد چنين شرايطي نباشيم. وي در ارتباط با نزديك شدن به دوران انتخابات نيز گفت: اندك اندك به روز انتخابات، روز امتحان بزرگ و سرنوشت‌ساز كه سرنوشت چهارساله كشور را رقم مي‌زند نزديك مي‌شويم. بايد در شناخت اصلح سعي بليغي بكنيم تا بهترين و شايسته‌ترين فرد را انتخاب كنيم. غفلت در اين امر بزرگ مجازاتي بزرگ دارد. خطيب نماز جمعه هفته گذشته تهران در پايان گفت: بايد معيارهاي اصلح بودن را شناخت و بر اساس آن راي داد. اگر عمري بود معيارهاي فرد اصلح را در آينده خواهم گفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون