• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

وقت سفر نداريد،« سباستين» را بخوانيد

منصور ضابطيان روزنامه‌نگار، نويسنده و برنامه‌ساز

 


كساني كه اهل سفر هستند يا به هر دليلي امكان سفر ندارند، پيشنهاد مي‌دهم جديدترين كتاب مرا بخوانند؛ «سباستين» كه سفرنامه من به كوبا است.
اين كتاب زمستان امسال از سوي نشر «مثلث» منتشر شده و شرح سفر و عكس‌هاي خودم از كوبا است.
اين كتاب در ادامه روند سفرنامه‌نويسي منصور ضابطيان تاليف شده است و روايتي است از سفر اين روزنامه‌نگار وبرنامه‌ ساز به كشور كوبا كه در بهار سال ۱۳۹۵ انجام شده است.
منصور ضابطيان كه علاقه زيادي به سفر دارد، پيش‌تر هم مشاهدات خود را از سفر به كشورهاي گوناگون نوشته است اما سفرنامه‌هاي قبلي‌اش درباره چند كشور مختلف مانند ايتاليا، اسپانيا و... بوده است. درواقع كتاب تازه او «سباستين» اين تفاوت را با آثار پيشين او دارد كه تنها شامل متن سفرنامه او به همراه تصاويري است كه از سفر به سه شهر هاوانا، ‌ترينيداد و وينالس تهيه كرده است و برخلاف دو كتاب قبلي اين نويسنده و روزنامه‌نگار، تنها اثري است كه در آن تنها به يك كشور و مشاهداتش از آن پرداخته است.
هرچند نويسندگي حرفه اصلي منصور ضابطيان نيست ولي او هم مانند برخي ديگر از روزنامه‌نگاران آرزو دارد روزي نويسندگي را پيشه كند: «آرزويم اين است كه بتوانم روزي تنها به اين شغل بپردازم. البته سفرنامه نوشتن هم ريشه در علاقه‌ام به سفر دارد. وقتي نويسندگي را دوست داشته باشي و در آن زمينه كار كني و البته اهل سفر هم باشي حاصلش بدون شك سفرنامه است.»
او پيش‌تر درباره شيوه نوشتن اين كتاب گفته است: «من معمولا در حين انجام سفر، سفرنامه نمي‌نويسم، بيشتر عكاسي مي‌كنم و كليدواژه‌هايي را نيز يادداشت مي‌كنم، پس از مراجعه به آن عكس‌ها و كليدواژه‌ها متن سفرنامه‌ام را تدوين مي‌كنم.»
كتاب «سباستين» را نشر «مثلث» منتشر كرده است و مراسم رونمايي از آن نيز در يكي از آخرين روزهاي ماه اسفند در كتابفروشي نشر هنوز برگزار شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون