• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

تراژدي عميق ماريا كالاس را بخوانيد

هنگامه قاضياني بازيگر

كتاب: ستايش هنر، ستايش عشق ، ماريا كالاس و زير و بم زندگي هنري‌اش، كامليا مسيح.
خواندن بيوگرافي هميشه برايم لذتي ماناست، اينكه ايمان مي‌آوري انساني كه جهان نگاهش به اوست فقط هوش اين را داشته كه شكست‌ها را به فرصت و رنج‌ها را به ضيافت باشكوه زندگي تبديل كند. از غصه‌ها قصه‌هاي شكوهمندي بسازد.  خواندن زندگينامه ماريا كالاس ملكه اپراي قرن كه بي‌تكرار بود بسيار جالب است. او موفق‌ترين زني بود كه در اجراي تراژدي‌هاي اپرايي بي‌مثال بود و هست. در حالي كه زندگي شخصي او خود تراژدي عميق و قابل بحثي است.
«شهرهاي نامريي»، ايتالو كالوينو ، مترجم: ترانه يلدا
شهرهاي نامريي كتابي جذاب است، شهرهاي نامريي به هيچ‌كدام از شهرهايي كه در جهان هست شبيه نيست. با سير و سياحت در شهرهاي نامريي از داستان‌هاي هزار و يك‌شب تا زندگي سريع و مدرن آينده همه يكجا در ذهن زنده مي‌شود. از يك شهر به شهر ديگر، مسير سفري رويايي-فلسفي دنبال مي‌شود كه نشانه‌هاي آشناي آن به نقطه‌اي پنهان در درون انسان باز مي‌گردد.

 

سري كتاب‌هاي دفاع مقدس حميدحسام

حبيب احمد‌زاده
نويسنده

سري كتاب‌هاي دفاع مقدس آقاي حميد حسام نويسنده همداني. كتاب‌هايش را دوست دارم، صداقت و زلالي‌اش را. خاطراتش را از جنگ. «وقتي كه مهتاب گم شد»، «آب هرگز نمي‌ميرد»، «راز نگين سرخ»، «قصه فرماندهان» اين كتاب‌ها از سوي انتشارات سوره مهر منتشر شده‌اند كه خواند‌ن‌شان در عيد مي‌ارزد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون