• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

هشدارهاي نوروزي

از چادر زدن در مكان‌هاي امن تا نگهداري اسناد و مدارك درجاي مطمئن

نوروز هميشه زمان مناسبي براي مسافرت، گشت و گذارهاي شهري، خارج شهري، بازديدهاي خانوادگي و... است و همين موضوع مي‌تواند زمان مناسبي نيز براي سرقت و حوادث تلخ باشد؛ براي جلوگيري از بروز حوادث به 10 هشدار پليس توجه كنيد:
10 هشدار نوروزي پليس:
1- پيش از سفر اشياي قيمتي خانه را در محل‌هاي امن بگذاريد؛ بهتر است در خانه نقطه جاساز داشته باشيد. اگر اشياي بسيار قيمتي داريد آنها را در گاوصندوق نگهداريد.
2- افراد اشياي قيمتي خود را در سفر جابه‌جا نكنند و بهتر است با خود نبرند. اشياي قيمتي بايد در جاي مطمئن نگهداري يا به فرد مطمئني امانت داده شود.
3- شهروندان از قفل شدن در منازل و گاوصندوق‌ها اطمينان حاصل كنند.
4- به هيچ‌وجه خودروهاي خود را در مناطق خلوت براي رفتن به تفرجگاه‌ها رها نكنيد. همچنين خودروهاي خود را در مكان‌هاي مطمئن و پاركينگ‌ها بگذارند.
5- به هيچ عنوان خودروهاي خود را در مكان‌ها و نقاط توقف ممنوع پارك و رها نكنيد.
6- مراقبت كودكان و فرزندان در هنگام سفر باشيد.
7- براي اسكان جايي را انتخاب كنيد كه به وسيله مسوولان و نهادهاي مسوول جانمايي شده باشد زيرا در اين مكان‌ها افراد امدادي و انتظامي حضور دارند. اگر اهل چادر زدن هستيد حتما از مكان‌هاي مشخص شده و مناطق شلوغ استفاده
كنيد.
8- در مسافرت‌هاي خارجي از پذيرفتن بسته امانتي در هنگام سفر خودداري كنيد؛ در سال‌هاي گذشته برخي مسافران پروازها، بسته‌هايي را تحويل گرفتند كه اين بسته‌ها حامل مواد مخدر و... بودند و افراد در فرودگاه‌هاي داخلي و خارجي دچار مشكل شدند.
9- اگر كسي با لباس نيروي انتظامي به شهروندان مراجعه كرد حتما كارت شناسايي آن را مشاهده كنيد زيرا عده‌اي هستند كه با سوءاستفاده از لباس نيروي انتظامي از مردم اخاذي مي‌كنند.
10- اسباب‌كشي در ايام نوروز تنها منوط به دريافت مجوز از كلانتري محل است. اگر به اسباب‌كشي فردي مشكوك شديد موضوع را حتما با پليس درميان بگذاريد. اگر اسباب‌كشي بدون مجوز از كلانتري محل صورت گيرد مطمئن باشيد كه هرجا كه از سوي پليس مشاهده شود، خودرو حمل بار و اثاث آن توقيف خواهد شد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون