• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

يك كارگر در ريزش آوار جان باخت

ميزان| براثر ريزش آوار در احمد آباد مستوفي تهران يك كارگر 20 ساله جان باخت. اسماعيل فراهاني؛ معاون عمليات اورژانس تهران گفت: در ساعت 16:10 عصر پنجشنبه حادثه ريزش آوار در منطقه گلزار حسن‌آباد احمد‌آباد مستوفي به اورژانس تهران اعلام شد. اين كارگر افغان زير آوار گرفتار شده بود كه با خارج كردن او مشخص شد كه جان باخته است.

 

سقوط داربست در تهران حادثه آفريد
ايسنا| سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از سقوط داربست ساختماني روي پنج دستگاه خودروي سواري در بلوار فرحزادي خبر داد. سيد جلال ملكي گفت: اين حادثه در يك ساختمان ۵ طبقه در حال ساخت اتفاق افتادكه در پي آن به دلايل نامشخص بخشي از داربست‌هاي اين ساختمان تخريب و روي ۵ خودروي سواري پارك شده در كنار اين ساختمان سقوط كرده است. ملكي با بيان اينكه در هيچ يك از اين خودروها سرنشيني حضور نداشت، گفت: تنها يك خانم جوان كه در حال عبور بود از ناحيه سر و صورت دچار آسيب ديدگي شد كه عوامل اورژانس اين مصدوم را به مراكز درماني منتقل كردند. اين حادثه در ساعت ۲۰ پنجشنبه شب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد كه در پي آن ستاد فرماندهي، آتش‌نشانان دو ايستگاه را به محل حادثه كه يك ساختمان در حال ساخت واقع در بلوار فرحزادي بود، اعزام كرد. سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه علت اين حادثه در دست بررسي است، افزود: آتش نشانان با همكاري عوامل شهرداري پس از ايمن‌سازي لازم به اين عمليات پايان دادند.

 

دستگيري باند بزرگ سرقت در كشور
ايسنا| اعضاي يك باند بزرگ سرقت در كشور كه اقدام به سرقت از منازل، خودروهاي مدل بالا و جعل اسناد و مدارك از مراكز دولتي و غير دولتي مي‌كردند، دستگير شدند. فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: 21 نفر سارق و 20 نفر مالخر در اين باند اقدام به سرقت مي‌كردند. اعضاي اين باند زمين‌هايي را شناسايي و سند جعلي صادر مي‌كردند و با همين اسناد جعلي آنها را به فروش مي‌رساندند. تعداد 146 دستگاه خودرو به همراه تجهيزات پيشرفته جعل اسناد و مدارك دولتي از آنها كشف شد. آقاخاني با بيان اينكه تهيه تعدادي از مهرهاي سازمان‌هاي دولتي نيز در فعاليت‌هاي اين باند بود، افزود: جمع رقم كل سرقت‌هايي كه از منزل، كلاهبرداري و... صورت گرفته برابر با پنج ميليارد تومان و جمع كل سرقت خودروها دو ميليارد تومان است، همچنين بيش از دو كيلو طلا، 9 كيلو نقره برابر با 270 ميليون تومان كه از منازل سرقت شده بود، كشف شده است. وي خاطرنشان كرد: 700 برگ از شناسنامه مدارك جعلي كشف شده است و جمع مبلغ سرقتي بالغ بر هشت ميليارد تومان بوده است. در سال جاري بيش از 188 باند سرقت و جرايم در سطح استان توسط كارآگاهان پليس آگاهي استان شناسايي، كشف و اعضاي آن تحويل مقامات قضايي شدند.

 

7 نكته و هشدار نوروزي آتش‌نشاني
سيد جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران توصيه‌ها و هشدارهايي را به آن دسته از شهروندان كه قصد ترك بلندمدت و كوتاه‌مدت منزل خود در ايام نوروز را دارند، ارايه كرد:
1- شهروندان قبل از ترك منزل بايد وسايل غيرضروري الكتريكي خود را خاموش و در صورت امكان جريان برق آنها را از ناحيه فيوز قطع كنند.
2- بايد كليه وسايل گرمازا اعم از گازسوز يا نفت‌سوز را خاموش كرده و شير اصلي گازاز ناحيه بعد از كنتور يا سيلندر گاز كاملا بسته شود.
3- از بسته بودن شيرهاي آب گرم و سرد منزل در زمان ترك آن كاملا مطمئن شويد. در صورت وجود نشتي در شبكه آب‌رساني گرم و سرد منزل قبل از ترك منزل نسبت به رفع آن توسط متخصصين اهل فن اقدام شود.
4- شهروندان بايد توجه داشته باشند كه قبل از ترك منزل از بسته بودن درها و پنجره‌هاي خانه اطمينان كامل حاصل كرده و كليد خانه را به سرايدار يا شخص قابل اطمينان خود بسپارند تا در هنگام وقوع حادثه احتمالي بتوان از آن استفاده كرد.
5- از قرار دادن هر گونه وسيله اضافي يا اثاثيه منزل در بالكن منزل خودداري شود چرا كه در اثر وزش باد، احتمال سقوط اجسام روي عابران يا افراد محتمل است و در صورت افتادن مواد آتش‌زا نيز امكان آتش‌سوزي ميسر است.
6- از نگهداري ظروف و مواد قابل اشتعال يا كپسول گاز اضافي در محيط خانه جدا خودداري شود. اينگونه وسايل را بايد در خارج از محيط منزل و در مكاني مناسب قرار داد.
7- اسناد و مدارك مهم و اساسي و لوازم با ارزش خود را در محلي امن و مناسب نظير گاوصندوق منزل و... نگهداري كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون