• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3772 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ اسفند

تمرين تيم‌ملي فوتبال ايران بدون دستياران ايراني برگزار شد

دوستان نزديك آقاي كي‌روش؛ اخراج!

ديروز خبرگزاري تسنيم، تندترين واكنش را به نخستين تمرين تيم‌ملي داشت: « رفتارهاي توهين‌‌آميز كارلوس كي‌روش در تيم ملي و در فوتبال ايران همچنان ادامه دارد و فدراسيون هم نه تنها واكنشي نشان نمي‌دهد كه در اين راه مرد پرتغالي را همراهي هم مي‌كند.» اين خبرگزاري در ادامه تحليلش با زيرسوال بردن سرمربي پرتغالي تيم‌ملي نوشته: « اينكه كي‌روش همه ايراني‌ها را از كادر خود اخراج كند، توهيني بزرگ به ايران است. حركت او به سمت تاريكي است كه هر روز محبوبيتش را پايين‌تر مي‌آورد و اين نشان مي‌دهد حتي بند ساعت او به رنگ پرچم ايران، نمايش و شويي بيشتر نيست. بازي‌هايي كه ديگر رنگ باخته و حتي دستياران ايراني او كه همه منتقدان را از لب تيغ مي‌گذراندند، حالا كارشان به جايي رسيده كه مي‌گويند كي‌روش به آنها توهين كرده است. مساله‌اي كه بارها و بارها از سوي رسانه‌ها اعلام مي‌شد و همين دستياران، رسانه‌ها را نيز دشمن تيم ملي اعلام مي‌كردند.» از سوي ديگر هنوز چند ساعتي از مصاحبه تاج نگذشته بود كه در آن گفته بود دستياران ايراني كي‌روش فقط در بازي با قطر غايب هستند و به زودي به كادرفني تيم ملي برمي‌گردند. حالا خبرها از فدراسيون فوتبال كاملا متفاوت با گفته‌هاي رييس فدراسيون است. تاج گفت بعد از بازي با قطر جلسه‌اي تشكيل و جدايي يا ماندگاري دستياران مشخص مي‌شود؛ اما كمك‌هاي ايراني كي‌روش از اين اتفاق ناراحت هستند آن را غيرحرفه‌اي مي‌دانند. حالا بعضي مربيان قاطعانه از قطع همكاري با تيم ملي مي‌گويند و قبل از تصميم قطعي كي‌روش، خود تصميم به جدا شدن از تيم ملي گرفته‌اند. پيش از اين كي‌روش صراحتا گفته بود دو كمك مربي ايراني را از كادرش كنار خواهد گذاشت. اما تاج با مخفي كردن اين موضوع در تلاش بود تا قبل از بازي با قطر اين مشكل را رفع كند. به دليل پافشاري كي‌روش در روزهاي اخير و دور شدن تيم ملي از حاشيه‌هاي بيشتر در روزهاي كوتاه باقي مانده تا بازي با قطر، تاج ديروز موضوع بركناري دستياران ايراني را با اين مربيان در ميان گذاشت. اما چه كساني از تيم‌ملي كنار رفتند؟
آرين قاسمي؛ چلنگر انگليسي
بعد از رضا چلنگر مي‌توان از او به عنوان يكي از جالب‌ترين كاراكتر‌هاي حوزه ترجمه در فوتبال نام برد. مترجم مورد اعتماد كارلوس كي‌روش كه حرارت او در انتقال صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي به همان صورتي كه مدنظر مرد پرتغالي بوده، مطمئنا يكي از دلايلي است كه كي روش تاكنون به خواسته‌هاي خود دست يابد. كي‌روش با اين حال تصميم گرفته در راستاي پروسه عجيبش حتي از نام او نيز عبور كند تا گنجينه اسرارش نيز قرباني شود. در نبود اين مترجم بايد ديد بازيكنان اكنون براي اجراي فرامين كي‌روش با چه مشكلاتي همراه خواهند شد و او البته در نشست‌هاي خبري و مصاحبه‌هاي ناگهاني خود با رسانه‌ها چگونه راه ارتباطي خود را به دست خواهد آورد.
افشين پيرواني؛ همچنان مدافع
مدافع باتجربه و محبوب پرسپوليس و تيم ملي بعد از تجربه كوتاه‌مدت در دوران مربيگري به عنوان مدير تيم‌ ملي به كادرفني اضافه شد تا در روزهاي پرحاشيه باز هم نقش مدافع ياركوب كي‌روش را ايفا كند. او در جنگ با اسدي و ديگر افرادي كه به نوعي به زعم سرمربي تيم ملي در جهت مخالف خواسته‌هاي او گام برمي‌داشتند، توانست به خوبي رسانه‌ها را با تيم ملي همراه كند. شايد تنها عدم واكنش او نسبت به صحبت‌هاي برانكو ايوانكوويچ كه به حرمت تيم سابق و هواداران آن به وجود آمد باعث شد تا پيرواني برابر آنها به خاطر كي روش موضع نگيرد. با اين حال پيرواني نيز دچار كي‌روش شد تا آقاي مدافع كه به خاطر حمايت‌هايش مورد غضب خيلي از كارشناسان و پيشكسوتان قرار گرفته بود اكنون سنگر خود را از دست رفته ببيند.
جواد نكونام؛ كاپيتان هم نماند
هرچقدر جواد نكونام در دوران بازيگري روزهاي شيريني را در كنار مرد پرتغالي پشت سر گذاشت روزهاي ملي در جمع اعضاي فني باب ميل او پيش نرفت. محروميت، درگيري و در نهايت دور ماندن از جمع كادرفني تيم ملي ماحصل دوران كوتاه‌مدت همكاري او با كارلوس كي روش محسوب مي‌شود. نكونام كه همواره به خاطر رابطه نزديكش با كي‌روش مورد نقد دوستان و هم‌تيمي‌هاي سابق خود قرار مي‌گرفت اكنون سنگر بزرگش را از دست داده، آن هم در شرايطي كه طي اين سال‌ها هرگز براي نمايش وفاداري‌اش كم نگذاشته بود و حتي به جنگ قطري‌ها هم رفته بود و محروميت را به جان خريد.
 ماركار آقاجانيان؛ مرد منفعل ارامنه
ماركار مانند روزهاي بازيگري‌اش در كادرفني تيم ملي نيز رفتاري ساده و صادقانه داشت و همين مساله نيز باعث شده بود تا او طي اين سال‌ها در كنار كارلوس كي‌روش دوام بياورد و به باسابقه‌ترين عضو كادرفني ايران در كنار مرد پرتغالي تبديل شود. اما اين چهره وفادار به كي‌روش هم اسير قهر و تصميم عجيب سرمربي شد تا او نيز اكنون از جمع ملي‌پوشان و اعضاي كادرفني دور بماند.
مهرداد خانبان؛ آناليز نيمه كاره
آناليزور جوان و موفق تيم ملي نيز با برچسب ايراني بودن از ليست كارلوس كي روش كنار گذاشته شد. در روزهايي كه فوتبال ايران به سمت حرفه‌اي شدن پيش رفت، آناليزورهاي جوان هم توانستند به خوبي علم را وارد آن كنند و طي سال‌هاي اخير حتي مربيان سنتي ايران نيز احترام ويژه‌اي براي آنها قايل شده و جايگاه ويژه‌اي براي آنها تعريف كرده‌اند. با اين حال كارلوس كي‌روش كه اتفاقا رضايت قابل توجهي نسبت به داده‌هاي اين آناليزور پرتلاش داشت او را نيز در جمع ايرانياني كه بايد از اردوي تيم ملي خارج شوند قرار داده است و اكنون بايد ديد خلأ آناليز رقبا در دو ديدار اخير چه تاثيري خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون