• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3787 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار فرماندهان ارتش:

انتخابات بايد گسترده، سالم پرشور و با امنيت برگزار شود

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه در ديدار فرماندهان و جمعي از يگان‌هاي نيروهاي چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نيروي زميني با اشاره به نقش اقتدار، توانايي‌ها و انگيزه بالاي ارتش در تامين امنيت كشور، نيروهاي نظامي را يكي از مولفه‌هاي تامين امنيت برشمردند و با تاكيد بر تاثير عملكرد دستگاه‌هاي اقتصادي، علمي و تحقيقاتي و آموزشي و فرهنگي در جلوگيري از به نتيجه رسيدن اهداف دشمن، اولويت درجه يك كشور را مسائل اقتصادي دانستند و گفتند: اصلي‌ترين وظيفه مسوولان، پيگيري سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به ويژه در بخش اشتغال و توليد و تلاش جدي براي حل مشكلات معيشتي مردم و همچنين ايستادگي در مقابل ابرقدرت‌ها و نترسيدن از تشر آنها است. رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به انتخابات ۲۹ ارديبهشت، انتخابات در نظام جمهوري اسلامي را نماد مردم سالاري اسلامي و مايه عزت و افتخار و قدرت و سربلندي دانستند و تاكيد كردند: بايد مردم، مسوولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمينه يك انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنيت و گسترده را فراهم كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار با گراميداشت روز ارتش و تجليل از خانواده‌ها و همسران و فرزندان ارتشيان به عنوان همسنگران و همرزمان واقعي آنها، تعيين روز ارتش به‌وسيله امام(ره) را يكي از بهترين و هوشمندانه‌ترين اقدامات امام راحل برشمردند و گفتند: اين اقدام علاوه بر مستحكم كردن پايه‌هاي ارتش جمهوري اسلامي، موجب يأس و نااميدي بسياري از توطئه‌گران، در آن زمان شد. ايشان با تاكيد بر اينكه تعيين روز ارتش از جانب امام خميني(ره) به معناي پذيرش هويت ارتش با همه مختصات و شرايط آن در ابتداي پيروزي انقلاب بود، افزودند: حفظ و تقويت ارتش، اعتقاد قلبي و عميق امام(ره) بود و اين تصميم صحيح امام موجب شد ارتش در همه قضاياي بعد از انقلاب، خوش بدرخشد.
رهبر انقلاب اسلامي، ايستادگي در مقابل توطئه‌هاي دروني را يكي از نمونه‌هاي كارنامه درخشان ارتش برشمردند و گفتند: نقش آفريني ارتش در دوران دفاع مقدس و ارايه جلوه‌هاي عملي از سطوح بالاي اخلاق و معنويت در كنار قدرت رزمي، يكي ديگر از افتخارات آن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، شهيدان صياد شيرازي و بابايي و بسياري از شهداي ارتش را الگوهاي عملي از اخلاق و معنويت خواندند و تاكيد كردند: ارتش جمهوري اسلامي امروز يك نيروي فكري و معنوي و داراي انگيزه‌هاي پاك و مقدس است كه اين يكي از آثار مهم اقدام امام در تعيين اين روز است و بايد اين ارزش‌ها قدر دانسته و تقويت شوند. ايشان با تاكيد بر لزوم افزايش آمادگي‌هاي روحي و معنوي ارتش، به نقش مهم نيروهاي مسلح در تامين امنيت اشاره كردند و افزودند: امنيت براي يك كشور بسيار مهم است و هرچه نيروهاي مسلح مقتدرتر و پرانگيزه‌تر باشند، اين اقتدار حتي اگر با تحرك نظامي هم همراه نباشد، زمينه‌ساز ايجاد امنيت خواهد بود. فرمانده كل قوا، فرماندهان ارتش را به تربيت انسان‌هايي كه بتوانند الگو باشند توصيه و خاطرنشان كردند: روز به روز بايد الگوهاي اخلاقي همچون شهيد صياد و شهيد بابايي در سازمان بزرگ و داراي شوكت ارتش افزايش يابد. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه نيروهاي مسلح از مهم‌ترين حصارهاي تامين امنيت براي مردم به‌شمار مي‌روند، افزودند: علاوه بر نيروهاي مسلح، مجموعه‌ها و دستگاه‌هاي اقتصادي، آموزشي، علمي و تحقيقاتي و فرهنگي نيز اگر در جهت مقابله با اهداف دشمن و به عنوان بخش‌هاي تكميل‌كننده يكديگر، عمل كنند، قطعا هماهنگ با نيروهاي مسلح، زمينه‌ساز حفظ و تقويت امنيت ملي و توسعه و پيشرفت كشور خواهند شد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي يكي از طراحي‌هاي اصلي دشمن را، استفاده از نقاط ضعف و مشكلات اقتصادي براي ضربه زدن به ملت ايران، دانستند و خاطرنشان كردند: به همين علت در سال‌هاي اخير شعارهاي اقتصادي برگزيده و برجسته شدند.
ايشان تقويت بنيه اقتصادي كشور را حساس‌ترين و كليدي‌ترين موضوع برشمردند و گفتند: بر همين اساس بر اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي به عنوان يك مجموعه «كار و حركت و اقدام» به ويژه بر موضوع اشتغال و توليد و همچنين مسائل معيشتي مردم و كاركنان دستگاه‌هاي مختلف از جمله نيروهاي مسلح تاكيد دارم.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تمركز بدخواهان نظام اسلامي براي استفاده از نقاط ضعف اقتصادي براي ايجاد اخلال، خاطرنشان كردند: وقتي انگيزه و هدف دشمن مشخص است، قاعدتا بايد انگيزه مسوولان براي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي افزايش يابد و من همه اين مسائل را كه ديدگاه كارشناسان زبده اقتصادي است، به‌طور مشروح و خصوصي براي مسوولان نيز بيان كرده‌ام. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: توقع من از مسوولان اين است كه وقتي انگيزه دشمن را براي استفاده از نقاط ضعف اقتصادي مي‌بينند، درصدد برطرف كردن نقاط ضعف اقتصادي و بستن منافذ برآيند. ايشان تاكيد كردند: البته نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران، نقاط قوت فراواني دارند و علت سربلندي ملت در مقابل توطئه‌هاي گوناگون، از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون همين نقاط قوت عجيب است كه از لحاظ كميت و كيفيت، از نقاط ضعف بيشتر هستند. رهبر انقلاب اسلامي يكي از اين نقاط قوت برجسته را روحيه شجاعت و ايستادگي ملت ايران در برابر تشرها و اخم‌هاي ابرقدرت‌ها دانستند و افزودند: يكي از شگردهاي قدرت‌هاي متجاوز، براي ترساندن ملت‌ها و دولت‌ها و وادار كردن آنها به تامين منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمايي نشان دادن است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: براي يك كشور بدترين حالت آن است كه مسوولان آن كشور، از تشر دشمن بترسند زيرا اين كار در را براي ورود، تجاوز و تعرض او باز مي‌كند. ايشان خاطرنشان كردند: در اينكه امور كشور را بايد با عقل و تدبير و حكمت انجام داد، هيچ ترديدي وجود ندارد اما اين تدبير و حكمت بايد همراه با شجاعت باشد. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: ترسيدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تاثير اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختي است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: اگر كسي هم مي‌خواهد بترسد، اشكالي ندارد اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد زيرا ملت ايران ايستاده است.
ايشان با اشاره به انواع توطئه‌ها از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون، خاطرنشان كردند: اگر بنا بود جمهوري اسلامي و ملت ايران از قدرت‌ها بترسد و در مقابل آنها عقب‌نشيني كند، اكنون ديگر هيچ اثر و نشاني از ايران و ايراني باقي نمي‌ماند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: دشمن اعم از امريكا و بزرگ‌تر از امريكا، در مقابل نظامي كه به مردم خود متصل است و مردم و ملت خود را دوست دارد و ملت نيز آن نظام را دوست دارند و در مقابل دشمن مقاوم هستند، هيچ غلطي نمي‌تواند بكند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به اينكه در دشمني قدرت‌هاي زورگو به ويژه امريكا، با ملت ايران هيچ ترديدي نيست، افزودند: اينكه بگويند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند كرد، حرف نادرستي است زيرا دشمني آنها از زمان امام(ره) و بعد از امام و در زمان دولت‌هاي گوناگون كه با سلايق مختلف، بر سر كار بودند، همواره ادامه داشته است. ايشان با تاكيد بر اينكه بايد اقتدار و ايستادگي ملت ايران و تاثيرناپذيري ملت از تشر امريكا و برخي كشورهاي اروپايي ادامه پيدا كند، خاطرنشان كردند: بخش مهمي از ادامه ايستادگي و نهراسيدن از دشمن، به‌عهده نيروهاي مسلح و بخش عمده آن بر عهده اقتصاديون و مجموعه‌هاي فرهنگي، آموزشي، به خصوص متصديان بخش‌هاي علمي و تحقيقاتي است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش پاياني سخنان‌شان با اشاره به انتخابات پيشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ايران و مايه عزت، قدرت، روسفيدي و سربلندي ملت ايران در دنيا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنويت در نقطه مقابل مردمسالاري بودند، اما جمهوري اسلامي، با مردمسالاري اسلامي و انتخابات، غلط بودن اين حرف را نشان داد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: همه ملت در انتخابات احساس مي‌كنند كه كليد كارهاي كشور در دست خودشان است و آنان هستند كه عناصر اصلي كشور را معين مي‌كنند. ايشان با تاكيد بر اينكه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندركاران بايد قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامي بدارند، افزودند: بايد انتخاباتي گسترده، با شور و شوق و نشاط، سالم و همراه با امنيت برگزار شود و چنين انتخابات و ذخيره‌اي، به كشور مصونيت بسياري خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مطالب وسوسه‌انگيز رسانه‌هاي دشمن و تلاش خصمانه آنان براي خراب كردن انتخابات، خاطرنشان كردند: ملت ايران با همين بيداري و هوشياري كه همواره نشان داده است، در مقابل اين حركت عمل خواهد كرد. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، امير سرلشكر صالحي، فرمانده كل ارتش با تبريك اعياد ماه رجب و گراميداشت روز ارتش و نيروي زميني، گفت: امروز ارتش مفتخر است كه در همه عرصه‌هاي زميني، دريايي، پدافندي و هوايي با اقتدار، اعتماد به نفس و توكل به خدا از مرزهاي خاكي و اعتقادي انقلاب اسلامي دفاع مي‌كند و فراتر از همه مولفه‌هاي آمادگي رزمي، به درياي بيكران انسان‌هاي مومن و متخصص خود مي‌بالد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون