• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3787 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

گزارش «اعتماد» از جشن قهرماني پرسپوليس

سرخ‌هاي قهرمان

گروه ورزش| شيك و مجلسي؛ اين نخستين تصوير از برگزاري مراسم قهرماني پرسپوليس در ليگ است. شلوغي و هرج و مرج، تصويري است كه از تمامي جشن‌هاي قهرماني ليگ برتر در ذهن داريم. از اجراي مراسم‌هاي عجيب و غريب با حضور آدم‌هاي كاملا غيرقانوني تا حضور سرزده حيواناتي مثل اسب و حتي از خود بيخود شدن‌هاي سرمربي تيم قهرمان كه زمان اجراي مراسم، گريه مي‌كند يا در حال انجام رقص محلي است و بايد دور ورزشگاه را وجب به وجب با همين حركات موزون بگذراند. جشن قهرماني پرسپوليس در ليگ شانزدهم اما هيچ شباهتي به اين شلوغي‌ها نداشت. همه‌چيز تقريبا سر جاي خودش بود و غريبه‌ها ديده نمي‌شدند. رييس فدراسيون به عنوان ارشدترين مقام فوتبالي در كنار وزير ورزش به عنوان راس هرم ورزش ايران، جام را به كاپيتان هديه كردند. تنها اتفاق عجيب البته حضور كودكان و به عبارت بهتر نوزادان بود و اينكه در پايان مراسم، ليدرها قبل از بازيكنان اصلي جام را بالاي سر بردند. در شبي كه همه منتظر بالا بردن جام شانزدهم توسط كاپيتان پرسپوليس بودند، اين تيم بهترين برد فصلش را كسب كرد. تا پيش از اين بهترين برد تيم برانكو مربوط به بردهاي سه گله است. ابتدا تيم علي دايي با سه گل توسط برانكو بدرقه شد. سپس نوبت به سياه‌جامگان و فولاد رسيد كه بازي را سه بر صفر از پرسپوليس شكست بخورند. تراكتورسازي هم با دريافت سه گل از پرسپوليس از كورس قهرماني خارج شد. حالا پرسپوليس در به يادماندني‌ترين شب چند سال اخيرش، بهترين بردش را جشن مي‌گيرد. نخستين مسابقه‌اي است كه پرسپوليس به يك تيم چهار گل مي‌زند و گلي هم دريافت نمي‌كند. پرسپوليس در نيم‌فصل اول 32 امتياز كسب كرده بود و عملكردي عالي از خود ارايه داده بود اما در نيم‌فصل دوم شاگردان برانكو فوق‌العاده عمل كردند ديروز با پيروزي 4- صفر بر پديده، امتيازات اين تيم در نيم فصل دوم به 33 رسيد. اين در حالي است كه هنوز دو بازي ديگر تا پايان فصل مانده و پرسپوليس مي‌تواند 6 امتياز ديگر هم بگيرد.
   
پشت شادي چند ميليون ايراني در اين ساعت‌ها نام يك نفر مي‌درخشد. پروفسوري كه خالق قشنگ‌ترين پرسپوليس تاريخ شده است. برانكو در دو فصل و شش هفته، يك قهرماني و يك نايب‌قهرماني به اين تيم هديه داده است. تيمش سال قبل در همين روزها جذاب‌ترين دربي دهه را پشت سر گذاشت و چند روز بعدش هم تا آستانه قهرمان شدن پيش رفته بود. ولي در رفتار او، كوچك‌ترين تغييري ديده نمي‌شود. همچنان خونسرد و دوست داشتني است. همچنان قراردادش را خيلي زودتر از پايان فصل تمديد مي‌كند و وارد بازي‌ قراردادهاي مالي و كج اخلاقي نمي‌شود. سرمربي تيم پرسپوليس پيروزي چهار بر صفر تيمش برابر پديده را نمايشي زيبا از تيمش مي‌داند. برانكو ايوانكوويچ در نشست خبري پس از ديدار پرسپوليس برابر پديده گفت: «فكر مي‌كنم اين يك نمايش زيبا از قهرماني ما بود. ديديد كه چه شادي بزرگي ما و هواداران را فرا گرفته بود. واقعا خوشحال هستم در چنين حال و هواي زيبايي با يك نمايش زيبا به طور قاطع با يك نتيجه خوب برديم و قهرماني خودمان را ثابت كرديم. هواداران ما نشان دادند يار دوازدهم ما هستند. امروز بهترين هديه، پيروزي در اين بازي بود. قبل از همه از دكتر طاهري و كادر مديريتي او تشكر مي‌كنم. از كادر پزشكي و تداركاتي تشكر مي‌كنم. همين‌طور تشكر ويژه از كادرفني و همكارانم دارم.» سرمربي پرسپوليس گفت: «استحقاق اين قهرماني را داشتيم. تبريك را به هواداراني مي‌گويم كه در تمام طول فصل از ما حمايت كردند، كنار ما بودند و تشويق‌مان كردند. همه ما از اين قهرماني لذت برديم.» او درباره بازي با الهلال عربستان و غيبت رفيعي و حسيني گفت: «فقدان بزرگي براي ما است كه كاپيتان ما در اين بازي نيست. سيد جلال و سروش بازيكنان بزرگي هستند. بازيكنان ديگري داريم. همه بازيكنان‌مان سالم هستند. در نيمه دوم هم ربيع خواه را بازي دادم كه به عنوان دفاع وسط مقابل الهلال بازي مي‌كند. نكته خوب اين است كه فرشاد احمدزاده هم سالم است. » برانكو گفت: «ميل ما بر اين بود كه با برد جشن قهرماني را بگيريم.»
   
تلخ‌ترين ماجراي ديشب اما چيز ديگري بود. فرزند مرحوم هادي نوروزي در حالي كه خودش را از دو سال پيش براي جشن قهرماني پرسپوليس آماده كرده بود در عين بي‌توجهي عوامل اين باشگاه و مسوولان ورزشگاه، از شركت در مراسم قهرماني محروم شد تا بغض و اشك سهم كودك خردسال كاپيتان فقيد اين تيم از اين جشن شود. در اواخر اين بازي پدربزرگ هاني نوروزي كه از اين اتفاقات دلخور و ناراحت بود وارد اتاقك عادل فردوسي‌پور گزارشگر بازي هم شد تا گلايه‌هاي خود را از اين بي‌توجهي سرخ‌پوشان و ممانعت از ورود آنها به زمين اعلام كند. اتفاقي كه باعث شد پخش زنده جشن قهرماني پرسپوليس به طور ناگهاني قطع شود و عادل فردوسي‌پور بدون خداحافظي گزارشش را به پايان برساند. در نخستين تصاويري كه از اتاق گزارش آزادي رسانه‌اي شده بهت و سردرگمي عادل به وضوح ديده مي‌شود؛ و البته هاني نوروزي با غمي عميق؛ كه حتي از پشت سر و لايه‌اي كمرنگ از نگاهش هم مي‌توان به عمق اين بغض پي برد. هاني كه شايد فقط به در دست گرفتن جام يا دويدن روي چمن آزادي و تشويق‌هاي سكوها فكر مي‌كند؛ اما عادل به همه روزهايي فكر مي‌كند كه جو رسانه‌اي عجيبي ساخته شد كه هاني را به عنوان يكي از نمادهاي اصلي روز قهرماني پرسپوليس معرفي مي‌كرد. به همه آن تشويق‌هاي روي سكو. محمد انصاري درباره اينكه چرا بازيكنان پرسپوليس هاني نوروزي، فرزند كاپيتان فقيد تيم‌شان را به جشن قهرماني نياوردند، گفت: روي سكوي قهرماني خيلي دنبال هاني بودم، اما متاسفانه او را نديدم. هاني در هتل هم با ما بود، اما نشد كه در جشن قهرماني با ما باشد. نمي‌دانم چه شد و چه كسي هماهنگي كرده بود و شايد كم كاري صورت گرفت كه پسر هادي همراه ما به جشن قهرماني نيامد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون