• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3787 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

مرگ تدريجي روياي بايرن

بابك سالاربهزادي

بايرن و رئال با يك بازي نفسگير و دراماتيك، شبي فراموش نشدني را براي فوتبال‌دوستان رقم زدند. در پايان اين ماراتن دوساعته رئال مادريد، گرچه با بهره بردن از اشتباهات داوري، توانست براي هفتمين بار پياپي به نيمه نهايي ليگ قهرمانان برسد تا از اين نظر تاريخسازي كند اما چگونه اين بايرن آتشين را مهار كرد؟
پرده اول: مديريت نيمه اول
رئال در نيمه اول فقط به مديريت بايرن و ميدان پرداخت. پرس را از زمين بايرن آغاز كرد تا عملا بايرن نتواند هيچ موقعيتي را ايجاد كند. عدم به ثمر رساندن گل فشار روحي سنگيني را روي سرخپوشان ايجاد كرد.
پرده دوم: فضاهاي خالي نيمه دوم
در نيمه دوم ميدان از دست رئال خارج شد. فضاهاي زيادي بين خطوط و كناره‌ها مشاهده مي‌شد و بايرن از همين فضاها آغاز به فشار آوردن كرد. پنالتي گرفت و اميدها را بازگرداند.
پرده سوم: آسنسيو
اين بازيكن جوان كليد برنده زيدان بود!با ورود او سيستم رئال به ۴-۵-۱ flat تغيير كرد. خط هافبك خطي ۵نفره باعث شد تمام فضاها بسته شود و دوباره رئال مديريت ميدان را در دست گيرد. آسنسيو هم در ضدحملات زهردار نشان مي‌داد و هم با مسووليت‌پذيري بالا در كارهاي دفاعي شركت مي‌كرد. با اين تعويض موقعيت‌هاي بايرن كاهش پيدا كرد و با اشتباه مهلك خط دفاعي رئال بود كه گل دوم را به ثمر رساندند.
پرده چهارم: باز هم اخراج!
همانند بازي رفت يك اخراج ديگر روند بازي را تغيير داد و اين بازي پاياپاي به يك بازي يكطرفه تغيير روند داد؛ آن هم درست هنگامي كه مسابقه به ۳۰دقيقه اضافي كشيده مي‌شد! بايرن 10 نفره از لحاظ جسمي و روحي تحليل رفت تا ديدار را واگذار كند.
پرده پنجم: داور
نقش داور را نمي‌توان ناديده گرفت. كاساي مجار و تيم داوري‌اش هميشه عملكرد خوبي داشتند اما اين بازي خاطره داور بارسا-PSG را زنده كردند! دو گل اشتباه آفسايد براي رئال ضربه تمام‌كننده آنها به بايرن بود. البته لازم به ذكر است طبق نظر كارشناسان بين اسپورت گل دوم بايرن نيز آفسايد بود. تك به تك لواندوفسكي نيز به اشتباه آفسايد گرفته شد.
پرده ششم: انعطاف تاكتيكي رئال
در پايان بايد از انعطاف تاكتيكي تيم زيدان تجليل كرد؛ تيمي كه سه سيستم ۴-۴-۲، ۴-۳-۳ و ۴-۵-۱ را به خوبي پياده مي‌كند. تمام اين اتفاقات دست به دست هم داد تا بازي استرس زا آدرنالين خون را به جريان بيندازد و شبي فوق‌العاده براي ما و چمپيونز ليگ رقم بزند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون