• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3791 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ ارديبهشت

موسوي لاري:

از انتخاب روحاني نه پشيمانيم نه هراس داريم

گروه احزاب

اصلاح‌طلبان همزمان با انتخابات رياست‌جمهوري بحث شوراي شهر را نيز با جديت پيش مي‌برند. آنها پس از تشكيل ستاد انتخاباتي تهران خود به رياست مرتضي حاجي مشغول ساماندهي ستادهاي مناطق 22گانه تهران هستند.
ديروز مركز همايش‌هاي رايزن تهران ميزبان مسوولان ستادهاي انتخاباتي 22 منطقه تهران بود تا در سميناري توجيهي و آموزشي آنها علاوه بر اينكه در جريان آخرين تحولات قرار بگيرند با قوانين انتخاباتي نيز بيشتر آشنا شوند.
اين سمينار با حضور عبدالواحد موسوي‌لاري نايب‌رييس شوراي سياستگذاري، مرتضي حاجي رييس ستاد انتخاباتي تهران شوراي عالي، الهه كولايي، محسن مهرعليزاده، ابراهيم اميني، سيد محمود ميرلوحي، مجيد فراهاني، يدالله طاهرنژاد، شهربانو اماني و حسن رباطي برگزار شد.
موسوي‌لاري در اين سمينار گفت: در شوراي عالي اصلاح‌طلبان حسن روحاني را به عنوان كانديدا انتخاب كرديم و از اين كار نه پشيمان هستيم و نه هراس داريم. از سال ۸۸ تا ۹۲ كشور و جريان اصلاحات در شرايط خاصي قرار گرفت. سال ۹۲ اما نقطه عطفي براي تغيير مسير بود. سال ۹۴ هم مجددا در راستاي اين تغيير مسير گام موثري برداشته شد. از همان سال نگاه همه دوستان ما به انتخابات سال ۹۶ بود كه گامي بلندتر و مطمئن‌تر برداشته شود.
وي در ارتباط با دليل حمايت جريان اصلاح‌طلب از حسن روحاني ادامه داد: به جاي تكيه بر منيت‌ها و سهم‌خواهي‌هاي حزبي، به عنوان يك جريان ائتلاف وارد عمل شديم و با تعقل و تدبير به نقطه اجماع رسيديم. همه سر يك تصميم ايستاديم و آن تصميم كارساز شد. در سال ۹۴ خيلي‌ها فكر مي‌كردند اين اجماع و همكاري تغيير مي‌كند. خوشبختانه جريان اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرايي با تعقل و تدبر بر اين پندار خط بطلان كشيدند.

رقيب ما به دنبال انتخابات سوت و كور است
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: امروز براي انتخابات سال ۹۶ برنامه‌ريزي مي‌كنيم. تلقي ما اين است كه رقباي ما از برگزاري انتخابات پرشور واهمه دارند. از مجموعه عواملي كه در اختيار جريان رقيب است متوجه مي‌شويم كه آنها انگيزه‌اي براي پرشور شدن انتخابات ندارند. يكي ديگر از تلقي‌هاي‌ آنها براي كم‌شور بودن انتخابات اين است كه اگر رقابت‌ها به دور دوم برسد آنها فرصت بيشتري براي مديريت فضاي انتخاباتي خواهند داشت.
وي در همين راستا گفت‌: ‌رسالت اوليه جمع اصلاح‌طلب اين است كه با اين نگاه به مبارزه خيزد. هر چه حضور مردم بيشتر باشد و بيشتر پاي صندوق‌هاي راي بيايند شرايط بهتر خواهد بود. بايد تلاش كنيم تا افراد نااميد و افرادي كه با صندوق راي قهر كرده‌اند هم در انتخابات شركت كنند.
اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان تصريح كرد: اگر مردم در سال ۹۲ به قهر خود ادامه مي‌دادند تحريم‌ها تجديد مي‌شد و شرايط روز به روز بدتر مي‌شد. همدلي كاهش پيدا مي‌كرد و فضاي امنيتي پررنگ‌تر مي‌شد و به طور كلي جامعه راه توسعه و تلاش خود را از دست مي‌داد.
وي ادامه داد: نمي‌خواهيم بگوييم طي اين چهار سال همه مطالبات ما محقق شده، ولي يكسري اتفاقات مثبت افتاده است و از آن نقطه‌اي كه بوديم به جايي رسيديم كه برخي تحريم‌ها برداشته شده و در عرصه بين‌الملل هم تحقير نمي‌شويم. مشكلات در فضاي داخلي كشور هم كاهش يافته و شرايط قابل تحمل‌تر شده است. همچنين در اقتصاد نيز دورنماي يك اقتصاد خوب ديده مي‌شود.

نه پشيمانيم، نه هراسناك
موسوي‌لاري با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: ما به عنوان جريان اصلاح‌طلب با درنظر گرفتن همه انتقاداتي كه به دولت وارد است در شوراي عالي سياستگذاري تصميم گرفته‌ايم تا حسن روحاني كانديداي ما باشد. نه پشيمان هستيم و نه هراس داريم. همه احزاب و گروه‌ها بر اين تصميم هستند، البته اين امر به معناي چك سفيد امضا براي روحاني نيست. حتما صحبت‌هايي داريم و حتما مي‌خواهيم تا در آينده برخي خط و مشي‌هاي دولت تغيير كند اما الان با تمام توان خود از روحاني حمايت مي‌كنيم.

مديريت فعلي در شأن تهران نيست
اين عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در ارتباط با انتخابات شوراي شهر و روستا نيز گفت: قطعا بر سر آنچه در شهر تهران اتفاق افتاده است اختلاف نظر وجود دارد اما روي يك مساله اتفاق نظر داريم و آن اين است كه اينجور مديريت در شان شهرتهران نيست. تهران يك نمونه است و حتما در شهرهاي بزرگ هم وضعيت چنين است. اين نگاهي كه در تهران حاكم شده مثل تراكم فروشي و فضافروشي در كلانشهرهاي ديگر نيز اتفاق افتاده است از همين روست كه تاكيد داريم به نيروهاي تازه و با تخصص نيازمند هستيم. شوراي عالي موظف است تا تركيبي با مباني عقلي و علمي از كانديداها ارايه كند. در اين موضوع كارهاي كارشناسي خوبي انجام شده است. تاكنون حدود ۸۰۰ نفر براي حضوردر ليست شوراي اصلاح‌طلبان داوطلب شده‌اند. ما از بين آنها بايد به يك ليست ۲۱ نفره برسيم. همه متخصصان در اين ليست حضور دارند.
وي همچنين گفت‌: اين مسير با وسواس و دقت دنبال مي‌شود و پس از تعيين شدن ليست بيست و يك نفره همه بايد از آنها حمايت كنيم. قهر كردن در اين شرايط درست نيست. همه بايد از نظر جمعي و نهايي حمايت كنيم تا بتوانيم گام سوم را مانند دو گام پيشين با موفقيت ‌برداريم.
وي در پايان تاكيد كرد: در انتخابات پيشين عده‌اي عضو ليست اصلاح‌طلبان شدند كه رفتارشان قابل نقد است. اما در آن زمان ما مي‌خواستيم يك ليست واحد را به همه معرفي كنيم و از آن هم دفاع كرديم. در انتخابات پيش رو نيز تلاش‌مان اين است كه همانند گذشته انتخابات با يك ليست واحد در انتخابات حضور پيدا كنيم. تصور من اين است كه ليست اصلاح‌طلبان براي شوراي شهر تا پانزدهم ارديبهشت منتشر
مي‌شود.

خط قرمزهاي اصلاح‌طلبان
مرتضي حاجي، رييس ستاد اصلاح‌طلبان در تهران نيز كه به تازگي رياست ستاد تهران حسن روحاني را هم پذيرفته است در اين سمينار گفت: در ستادهاي اصلاح‌طلبان رعايت اخلاق و قانونمداري را به عنوان خط قرمز خود در نظر گرفته‌ايم و شعار هر فرد يك ستاد را پيگيري خواهيم كرد. همين حساسيتي كه خداوند متعال در انتخاب نماينده براي آخرين دينش در زمين داشته را ما بايد در مورد نمايندگاني كه مي‌خواهيم براي انتخابات به مردم معرفي كنيم داشته باشيم. اين‌طور نيست كه ما در قبال انتخابات مسووليت نداشته باشيم. عقد برادري با كسي نداريم. اگر از پيمان‌شان عدول كنند ما هم راي‌مان را پس مي‌گيريم.
وي در ادامه گفت: حواس‌مان باشد كار سختي در پيش داريم. فكر نكنيم كه اقبال مردم به ما دايمي است و همچنان در وضعيت انتخابات سال پيش هستيم؛ بايد در كارهاي‌مان جديت داشته باشيم. در همين راستا شعار هر فرد يك ستاد را در نظر گرفتيم.
وي افزود: يعني ما خودمان را بالادستي مردم نمي‌دانيم و فكر مي‌كنيم هركسي مي‌تواند بهترين ستاد را براي تبليغات داشته باشد، فضا براي خلاقيت‌ها باز است و همه بايد بتوانند توانايي خود را در امر خطير انتخابات بروز دهند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ارتباط با خط‌قرمزهاي مدنظر گرفته شده يادآور شد: رعايت قانون، پايبندي به قانون و اخلاق خط قرمز مدنظر ما است. نبايد به خودمان اجازه بدهيم قوانين مصوب و لازم‌الاجرا نديده گرفته شود. رفتار جوانمردانه و اخلاق هم مهم است. رفتارهاي اجتماعي ما بايدبه گونه‌اي باشد تا الگوي يك رفتار رقابتي و سالم باشد. رعايت اخلاق و قانون ويژگي اصلي اين ستاد است.
اين عضو شوراي عالي سياستگذاران اصلاح‌طلبان در ارتباط با همزماني دو انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري اظهار كرد: هر كدام از اين دو انتخابات جايگاه خودش را دارد. اين طور نباشد كه به دليل اهميت شوراها در شهرمان رياست‌جمهوري را در سايه قرار دهيم. قطعا موفقيت در رياست‌جمهوري اهميت بيشتري دارد چرا كه نتيجه‌اش در كل كشور تاثير مي‌گذارد.
وي در پايان گفت: ما بخش مهمي از وقت، كار، تلاش و ابتكارمان را به كار مي‌گيريم تا جايگاه انتخابات رياست‌جمهوري فراموش نشود و ان‌شاء‌الله بتوانيم در هر دو انتخابات پيروز شويم.
كولايي: همچنان به دنبال افزايش سهم زنان در جامعه هستيم
الهه كولايي، ديگر عضو شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نيز در اين مراسم گفت: در اين انتخابات تلاش كرده‌ايم تا با در نظر گرفتن جايگاه‌هايي براي زنان در ستاد‌هاي انتخاباتي به افزايش حضور آنها در عرصه‌هاي مختلف كشور كمك كنيم. زنان بايد در تمام تحولات جامعه نقش ايفا كنند. متاسفانه هنوز در تمام جهان با اين رويكرد مواجه هستيم كه آن استفاده ابزاري از زنان است. با اين مقدمه مي‌خواهم به دين خودمان اشاره كنم كه تا چه اندازه به حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف توجه نشان داده است. براي پيشرفت در يك امري بايد از دانش و تجربه‌هاي موفق استفاده كرد. ما هم ملزم شديم تا از دانش جوامع موفق استفاده كنيم. جوامع توسعه يافته در تمام امور توسعه سهم زنان را همواره لحاظ مي‌كند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با تاكيد بر ضرورت حضور زنان در عرصه انتخابات خاطرنشان كرد: در چهار دهه گذشته همواره زنان در انتخابات‌ها با حضور در ستادها به پيشبرد اهداف كشور كمك كردند اما متاسفانه بعد از برگزاري انتخابات از سهم آنان در ساير امور مديريتي كاسته مي‌شود.
وي ادامه داد: ما در ستاد تهران تلاش كرده‌ايم تا علاوه بر استفاده از آموزه‌هاي دين اسلام و تجارب كشورهاي موفق در حوزه زنان با در نظر گرفتن منويات امام خميني(ره) كه به جايگاه زنان توجه ويژه‌اي داشتند سازوكار مناسبي براي پيشرفت اين حوزه در نظر بگيريم.
كولايي گفت: در اين انتخابات وارد جريان‌سازي جنسيتي شديم تا زنان در همه كانون‌هاي تصميم‌گيري و تصميم‌سازي فعال باشند. معاونان زنان تشكيل داديم و در هر كميته‌اي خواستار حضور آنها شديم. ما اميدواريم با اين تمهيدات شرايط براي تحقق مطالبات زنان فراهم شود.
وي همچنين با اشاره به توانايي فضاي مجازي در اغناي افكار عمومي گفت: با توجه به گسترش شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي طرح هر فرد يك ستاد، حتما اجرا مي‌شود. ما با اين طرح مي‌خواهيم مطالبات دست‌نيافته زنان و همه مردم كشور را متوجه شويم.

1+21 شعار تهراني‌ها
دبير اجرايي ستاد انتخابات تهران شوراي عالي‌ سياستگذاري اصلاح‌طلبان نيز اعلام كرد كه 1+21 شعار ستاد اصلاح‌طلبان در تهران است. حسن رباطي اظهار كرد: دو انتخابات مهم پيش روي ما قرار دارد و ما قصد داريم در تهران موفقيت گذشته را تكرار كنيم. تهران گستردگي و جمعيتي بيش از 6 ميليون واجد شرايط راي دارد و يك ايران كوچك است. هر نفر يك ستاد است شعار ما است. اميدواريم حركت و موجي را به راه بيندازيم مانند اسفند 94.
همچنين حسن اسماعيلي، رييس كميته مناطق شهر تهران اصلاح‌طلبان نيز تصريح كرد: انتخابات يكي از شاخصه‌هاي دموكراسي است و اراده مردم جز در پاي صندوق‌هاي راي كه مسالمت‌آميز است نمي‌تواند تحقق يابد. متاسفانه ما سال‌هايي را سپري كرديم كه كشور به سمت و سوي ديگري رفت، ما شاهد خسارات بي‌شماري بوديم. ما خواهان رقابتي سالم و پر شور هستيم، از نيمه دوم فروردين فعاليت‌هاي خودمان را آغاز كرديم. ما در مناطق 22 گانه تهران از اصلاح‌طلبان براي امر مهمي چون انتخابات دعوت كرديم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون