• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3818 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ خرداد

ماموريت دولت دوازدهم

مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان

اعتقاد راسخ دارم اين مردم شايسته آزادي، شادي، داشتن نشاط و بسياري ديگر از مواهب الهي هستند. ما طعم تلخ تورم را با ذره‌ذره وجودمان چشيده‌ايم و آتش زدن به اقتصاد كشور و بيكاري و بدبيني به فردا را در سال‌هاي نه‌چندان دور لمس كرديم.
اما آن روزها پايدار نماند و مردم در سايه بزرگ‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي يعني مردم‌سالاري ديني، در خرداد 1392 رويه اعتدال، تدبير و اميد را در سايه انتخابي صحيح و اصلح برگزيدند.
دولت يازدهم آقاي روحاني ارزش اعتماد مردم به نظام را به خوبي مي‌دانست و با سرعت و با وجود دست‌اندازهاي متعدد بر جاي مانده و ايجاد شده شروع به آوار‌برداري آن‌ سال‌هاي سياه كرد و زيرساخت‌هاي لازم را براي بازگشت كشور به مسير توسعه فراهم كرد.
برجام به عنوان دستاورد مهم و موتور محرك جهش ديپلماسي ايران كه مانع اجراي برنامه‌هاي جنگ‌طلبان خارجي شد، بيمه سلامت همگاني به عنوان بزرگ‌ترين پروژه اجتماعي‌ دولت يازدهم، حمايت از توليد داخلي و جلوگيري از ركود، جذب سرمايه‌گذاري خارجي، حفظ آزادي‌هاي جوانان و ادامه فعاليت شبكه‌هاي اجتماعي، حفظ كرامت و منزلت مردم و به ويژه زنان و هنرمندان، مهار تورم و افزايش رشد اقتصادي از جمله دستاوردهاي درخشان دولت يازدهم بود.
مهر تاييد مردم بر مشي در انتخابات اسفند 94 مجلس با راي اعتماد به ليست اميد به خوبي هويدا بود و سرانجام در ارديبهشت 96، مردم علاقه‌مند به نظام گام سوم را محكم‌تر برداشت و آقاي دكتر روحاني با آرايي چشمگير به عنوان منتخب ملت، عهده‌دار مسووليت دولت دوازدهم شد.
حالا مسووليت دولت دوازدهم از هميشه سنگين‌تر است، آراي بيش از 41 ميليون نفر كه نزديك به 24 ميليون نفر آقاي روحاني را منتخب خود اعلام كردند پيام روشني دارد كه حفظ آرامش كشور و جلوگيري از بازگشت به ماجراجويي و دعواهاي هرروز با تمام دنيا و پايان دادن به ايران‌هراسي است. قطعا دولت دوازدهم هم معتقد است بيش از هرچيز براي حل مشكلات مردم در ابتدا نياز به آرامش دارد.
اگر انصاف بدهيم، دكتر روحاني در مناظره و تبليغ خود براي منفعت شخصي تن به مسابقه مردم‌فريبي نداد و قدر اعتماد مردم به نظام و مسوولان را دانست و اجازه نداد به اميد مردم به آينده روشن و پراميد ايران خدشه وارد شود و ماحصل آن پيروزي با جلب نظر مردم در انتخابات رياست‌جمهوري بود.
هر چند رييس‌جمهور و اعضاي كابينه هم به همراه مردم مسيري دشواري را طي كردند ولي براي رسيدن شيرين‌ترين ميوه‌هاي زحمات همه ما، هنوز زمان مي‌خواهيم.
بازهم مي‌گويم و معتقدم دولت بيش از هرچيز در چهارسال آينده نياز به ثبات و ايجاد اطمينان دارد تا مردم بتوانند دستاوردهاي بزرگ‌تر آقاي روحاني را به خوبي ببينند.

اطمينان دارم انتخاب آقاي روحاني با آراء بالاي مردم يك پيام واضح و اطمينان‌بخش دارد، مردم مي‌خواهند دولت آينده، دولتي با ثبات، آرام و معطوف به اشتغال و توليد ثروت براي مردم باشد و به سرعت در جهت تحقق وعده‌ها و حل كردن مشكلات مردم گام‌هاي اساسي بردارد و سفره‌هاي خانواده‌هاي ايراني با عزت و احترام وسيع‌تر شود.
طليعه سال 96 با اين اتفاق بزرگ و مبارك در فرآيند توسعه سياسي كشور، مايه دلگرمي و در عين حال سنگيني بيشترمسووليت مديران دولت دوازدهم است؛ دولتي كه در عرصه توسعه اقتصاد كشور بايد ترسيم‌كننده زندگي اميد بخش، رفاه و تفريح بيشتر براي مردم، توليد اشتغال، ساختارهاي افزاينده شفافيت اقتصادي و در عين حال افزايش و حفظ سرمايه اجتماعي اعتماد به دولت باشد. دولت دوازدهم «آشتي و گفت‌وگوي ملي» را ترويج و تبليغ مي‌كند و دكتر روحاني رييس‌جمهوري صددرصدي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون