• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3830 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

پيشخوان

ولايتي:
آتش‌افروزي‌هاي سعودي‌ها را تحمل نمي‌كنيم

گروه سياسي| رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جمهوري اسلامي ايران قطعا آتش‌افروزي‌هاي سعودي‌ها را تحمل نخواهد كرد هر چند ظرفيت و جرات اين كار را ندارند. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات علي‌اكبر ولايتي به شرح زير است:
  يك مشكلي كه عربستان سعودي طي اين سال‌ها به آن دچار شده مساله ناپختگي و بي‌تجربگي افرادي است كه در اين كشور عمل مي‌كنند و گاهي سخن مي‌گويند و اين امر حاكي از نداشتن شناخت از ايران و منطقه و بي‌تجربگي است.
 آنها امنيت خود را هم نمي‌توانند حفظ كنند. هزينه زيادي از بيت المال مسلمين را مي‌گيرند و اقدامات قرون وسطايي انجام داده و دعوت از رييس‌جمهور امريكا مي‌كنند و مدعي شدند كه اتحادي بين كشورهاي اسلامي ايجاد كردند ولي جز دو، سه كشور كوچك اسلامي كه آنها هم كمك‌هاي مالي از عربستان مي‌گيرند هيچ كس به آنها پاسخ مثبت نداد و هنوز شكل نگرفته (ائتلاف ضد تروريستي)، نخستين شكاف ايجاد و نشان داد كه اين حاكمان جديد عربستان ظرفيت تحمل اين ادعا را ندارند و نتوانستند اين ادعا را براي چند روزهم به اثبات برسانند و هنوز مركب اين اعلاميه خشك نشده بين آنها و قطر اختلافي پيش آمد كه در تاريخ منطقه بي‌سابقه بوده است.
  اين اظهارت نشان‌دهنده بي‌ظرفيتي ديپلماسي عربستان سعودي است كه با نزديك‌ترين همسايگان خود هم نمي‌تواند زندگي آرامي داشته باشد. جمهوري اسلامي ايران هم قطعا اين آتش‌افروزي‌هاي سعودي را تحمل نخواهد كرد. هرچند كه سعودي‌ها هم ظرفيت و جرات اين كار را ندارند و فقط ادعا مي‌كنند و خيلي مواقع پاسخ اين ادعاهاي ابلهانه خاموشي است.
  براي ما تحريم‌هاي جديد امريكا تفاوتي نمي‌كند زيرا هيچ نوع رابطه جدي اقتصادي و غير اقتصادي بين ما و امريكايي‌ها وجود ندارد. حال تحريم كنند يا نكنند.
  ايران با درپيش گرفتن اقتصاد مقاومتي عملا نوعي آسيب ناپذيري در مقابل اين تهديدها دارد و يكي از فوايد و نتايج اقتصاد مقاومتي همين آسيب‌ناپذير بودن ايران در مقابل تهديدها است.
  جز يك امتياز تبليغاتي به صهيونيست‌ها دادن يا بعضي از مرتجعين منطقه كه جزو عمال آنها هستند كار ديگري نمي‌توانند بكنند. كشوري موفق است كه در عمل بتواند به اهداف خود برسد. امريكايي‌ها در اهداف خود در عراق و سوريه شكست خورده‌اند و اين پيوند بين نيروهاي مردمي عراق، حشدالشعبي، نيروهاي ارتش عراق و ارتش و نيروهاي متحد سوريه در مرز بين عراق و سوريه در حقيقت يك پيروزي استراتژيك براي ايران و حلقه مقاومت است كه از تهران شروع مي‌شود و تا عراق، سوريه و لبنان ادامه دارد در مقابل صهيونيست‌ها و حاميان‌شان.

 

نمايندگان زن در تذكري به رييس‌جمهور:
امكان لازم براي ورود بانوان به عرصه‌ مديريتي را فراهم كنيد

تعدادي از نمايندگان زن مجلس در تذكري به رييس‌جمهور عنوان كردند كه زنان ما نيازي به اعطاي امتيازات جنسيتي ندارند و با معيار توانمندي و شايستگي مي‌توانند در حوزه مديريت كلان و مديريت ارشد كشور نقش ايفا كنند.
به گزارش فارس؛ طيبه سياوشي شاه‌عنايتي، نماينده مردم تهران، هاجر چناراني، نماينده مردم نيشابور، زهرا سعيدي مباركه، نماينده مردم مباركه و ناهيد تاج‌الدين، نماينده مردم اصفهان در تذكري به رييس‌جمهور خواستار استفاده از استعدادها و توانمندي‌هاي زنان در اداره امور كشور شدند كه متن كامل اين تذكر كه خطاب به رييس‌جمهور تنظيم شده به شرح زير است: حضرتعالي در طول دولت يازدهم پيگير تحقق بخشي از مطالبات جامعه زنان بوده و در برنامه‌هاي انتخاباتي‌تان نيز مطالبات زنان را نمايندگي كرده‌ايد. اما آنگونه كه مستحضريد با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامي، زنان شايسته جامعه ما هنوز جايگاه واقعي خود را در اداره امور كشور به دست نياوردند و در بسياري از حوزه‌ها حضور ويتريني دارند.
زنان ما نيازي به اعطاي امتيازات جنسيتي ندارند و با معيار توانمندي و شايستگي مي‌توانند در حوزه مديريت كلان و مديريت ارشد كشور نقش ايفا كنند؛ از اين رو از جنابعالي و دولت محترم انتظار مي‌رود فارغ از نگاه جنسيتي در راستاي اجراي بند 14 اصل سوم، اصل بيستم و اصل بيست و يكم قانون اساسي فرصت‌هاي لازم براي استفاده از ظرفيت‌ها و استعدادهاي زنان در اداره امور كشور را ايجاد كرده و امكان لازم براي ورود بانوان به عرصه‌هاي مديريتي كشور و مشاركت موثر زنان در رشد و توسعه كشور را فراهم فرماييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون