• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3839 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۴ تير

هشدار استاندار خوزستان نسبت به خسارت خشكسالي به نخيلات شادگان

ايسنا | غلام‌رضا شريعتي، استاندار خوزستان در جلسه كارگروه حفاظت كيفي ‌رودخانه كارون گفت: دستگاه‌هاي مختلف بايد اين امر را متوجه شوند كه سيستم توليد و جامع مديريت استان را بايد شوراهاي حاكميتي مديريت كند و اگر اين موضوع تبديل به يك كار بخشي شود، يك وضعيت ازهم‌گسيختگي حاصل مي‌شود. كار حفاظت از رودخانه كارون نيز يك كار فرابخشي و فرادستگاهي را مي‌طلبد.
وي با بيان اينكه استانداري وظيفه نظارت بر دستگاه‌هاي اجرايي را دارد، افزود: نيازي نيست كه حتما استاندار وارد كار شود و دستگاه‌هاي اجرايي را مجبور به همكاري كند. اگر در جلسه‌اي مصوبه‌اي تصويب شد، همه دستگاه‌ها لازم‌الاجرا هستند، ولي اين دستگاه‌ها همپايي و همكاري لازم را ندارند.
شريعتي با اشاره به اينكه معاونت عمراني در نظارت بر اجراي دستگاه‌ها كوتاهي كرده است، گفت: معاونت عمراني استاندار بايد مصوبات شوراها را پيگيري كند و بر جهت اجرايي كردن مصوبات نظارت داشته باشد. دانشگاه علوم پزشكي در موضوع حل مشكل تصفيه‌خانه و فاضلاب اهواز و استان، متولي است. با وجود اهتمام دولت به اين موضوع، پيگيري دستگاه‌هاي خوزستان مشاهده نشد. حفظ كيفيت رودخانه كارون يك امر حاكميتي است و تصميم اتخاذشده نبايد تنها روي كاغذ باشد و بعد از برنامه‌ريزي‌هاي لازم توسط كارشناسان، همه دستگاه‌ها بايد كارهاي مربوط را انجام دهند. در بازديد از شادگان با كشاورزاني مواجه شدم كه با وجود نبود آب، محصولات خوبي را از نخيلات برداشت كرده‌اند. اگر به اين محدوده‌ها آبرساني نشود، قطعا خشكسالي، محصولات اين كشاورزان را نابود خواهد كرد. اگر مدافع توليد هستيم؛ بايد توجه داشت كه نخيلات يك توليد سالم است كه اين توليد در حال از بين رفتن است. اين نخيلات سرمايه‌هاي كشور هستند كه مي‌توانند موجب خلق ثروت جديد شوند و در اين بخش، شركت آب و برق، فرمانداران و جهاد كشاورزي مسوول و در صورت عدم ورود مقصر هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون