• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3852 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۱ تير

اندوه مردم پارس آباد به دليل قتل دختر 7 ساله

«آتنا» به خانه بازنگشت

اعتماد| آن روز ظهر آتنا دختربچه 7 ساله پارس‌آبادي كنار بساط دستفروشي پدر در خيابان پزشكان شهرستان پارس‌آباد مشغول بازي بود. از آنجا كه مادر براي انجام كاري مجبور بود چند ساعت را بيرون از خانه باشد آتنا را پيش پدرش گذاشت. پدر پشت وانت در كنار بساطش ايستاده بود و در همان حال حواسش به آتنا بود تا از او دور نشود. اما ناگهان در چند ثانيه آتنا غيبش زد. پدر تمام خيابان پزشكان شهر را تا ميدان اصلي دويد و اسم دخترش را صدا زد. آدم‌ها، خيابان‌ها، مغازه‌ها از همه سراغ دخترش را گرفت اما خبري نبود كه نبود. آنها خبر گم شدن دختربچه‌شان را به پليس دادند تا در پيدا كردن فرزندشان به آنها كمك كند. اما حال پريشان مادر و پدر آتنا 23 روز طول كشيد. خبر گم شدن آتنا در شهر پيچيد و تمامي ارگان‌ها و سازمان‌هاي مربوطه اعم از پليس آگاهي، هلال احمر و... پاي كار آمدند. پليس در اين مدت تعدادي از مظنون‌هاي پرونده را دستگير و از آنها بازجويي كرد. كارآگاهان دايره جنايي پارس‌آباد در نخستين قدم دوربين‌هاي مداربسته را مورد بررسي قرار دادند اما به خاطر سد معبر در خيابان محل گم شدن آتنا موفق به يافتن سرنخي نشدند.
تلاش اكيپ‌هاي هلال احمر نيز به صورت همه‌جانبه و با كمك سگ‌هاي امداد و نجات ادامه داشت و حتي عمليات جست‌وجو به خارج از شهر نيز كشيده شد اما نيروهاي امداد و نجات نيز نتوانستند اثري از آتناي هفت ساله پيدا كنند. هرچه بيشتر از گم شدن آتنا مي‌گذشت، اهالي پارس‌آباد نيز نگران‌تر مي‌شدند. در فضاي مجازي نيز مردم منطقه به گمشدن آتنا با هشتگ‌هاي گوناگون مانند آتنا جان «سرعين هم چشم انتظار توست» و «آتنا جان شهري چشم‌انتظار توست» واكنش نشان دادند و براي پيدا شدن آتنا ابراز اميدواري كردند. سرانجام يكي از مظنون‌هاي دستگير شده روز دوشنبه به اين قتل اعتراف كرد.
دادستان پارس آباد در گفت‌وگو با خبرنگار سايت محلي آران مغان درباره اين پرونده گفت: بعد از اينكه طي يك سلسله اقدامات قضايي جسد آتنا اصلاني پيدا شد بلافاصله پليس آگاهي و پزشك قانوني وارد عمل شده و ضمن شناسايي و اطمينان از اينكه جسد كشف شده متعلق به اين كودك بوده آن را به پزشك قانوني منتقل كردند. دادستان شهرستان پارس‌آباد گفت: در ادامه طي يك بازجويي فشرده توسط بازپرس پرونده در حضور دادستان، حوالي ساعت 2 نيمه شب راز نحوه قتل فاش و فرد مظنون دستگير شده به قتل آتنا اعتراف كرد. اقدامات ميداني و تطبيق اظهارات با واقعيات خارجي در همان لحظات اوليه شب در ساعت 3 نيمه شب توسط بازپرس در حضور دادستان و ماموران آگاهي بررسي و در ادامه اقرار با واقعيات بيروني تطبيق شد. وي در خصوص اينكه اين قتل توسط يك مجرم انجام شده يا مجرمان ديگري در كار اين قتل دست داشتند، گفت: تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد و با توجه به اينكه اين موضوع يك كار فني و تخصصي است اقدامات قضايي روي اين پرونده همچنان ادامه دارد.
برخورد با قاتل يا قاتلان دختربچه 7 ساله
اكبر صمدي، فرماندار شهرستان پارس‌آباد نيز درباره اين پرونده گفت: با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته كه در محل نصب بوده و پس از اعتراف يكي از مظنونان دستگير شده در اين پرونده سرانجام جسد اين دختر ۷ ساله در پارس‌آباد كشف شد و مراحل قانوني در اين زمينه در حال انجام است. رييس شوراي تامين شهرستان پارس‌آباد با ابراز همدردي با خانواده آتنا اصلاني گفت: انتظار مي‌رود كه مردم منطقه از هرگونه التهاب‌آفريني خودداري كرده و با حفظ آرامش پيگيري اين پرونده را به مراجع انتظامي و قضايي واگذار كنند تا اشد برخورد با قاتل اين دختر خردسال انجام شود. فرماندار شهرستان پارس‌آباد تصريح كرد: جزييات اين پرونده بعد از بررسي‌هاي لازم اطلاع‌رساني مي‌شود كه به منظور بررسي و برخورد لازم و قاطع با قاتل و عاملان اين حادثه وحشتناك بايد مردم همكاري لازم را داشته و از ايجاد جو ملتهب در شهرستان منطقه جلو‌گيري كنند.
اهالي پارس‌آباد پيگير پرونده آتنا
خيابان‌هاي شهرستان پارس‌آباد از روزي كه مظنون اين قتل به كشتن آتنا اعتراف كرده پر از حضور مردمي است كه هر چه زودتر خواستار مجازات قاتل او هستند. تصاويري در شبكه‌هاي مجازي منتشر شده كه نشان مي‌دهد بعد از اعتراف يكي از مظنونان مردم به مغازه او رفتند و قصد به آتش كشيدن آنجا را داشتند. سرانجام براي حفظ آرامش منطقه دادستان به ميان مردم آمد و آنها را به صبر و آرامش دعوت كرد و به مردم پارس آباد قول داد عامل اين قتل به زودي مجازات خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون