• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

عددنوشت

درآمد دولت از شماره‌گذاري خودروها

درآمد دولت از محل ماليات شماره‌گذاري خودرو در سال گذشته بالغ بر ۹۰۰ ميليارد تومان بوده است. به گزارش ايسنا، بانك مركزي اخيرا گزارش درآمدها و مخارج دولت در بودجه سال ۱۳۹۵ را منتشر كرد كه طبق آن درآمد دولت از محل ماليات شماره‌گذاري خودرو حدود ۹۰۰ ميليارد تومان بوده است. تحقق درآمد ۹۰۰ ميليارد توماني دولت از ماليات شماره‌گذاري خودرو در حالي است كه در بودجه سال ۱۳۹۵ پيش‌بيني شده بود مبلغ ۷۰۰ ميليارد تومان از اين محل كسب شود كه البته رقم تحقق يافته بيشتر از آن بوده است. درآمد دولت از محل شماره‌گذاري خودرو در سال گذشته رشد حدودا ۵۰ درصدي نسبت به سال قبل از آن داشته است به‌گونه‌اي كه درآمد دولت از اين محل در سال ۱۳۹۴ برابر با ۶۰۰ ميليارد تومان بوده است. همچنين در سال گذشته درآمد دولت از ماليات بر نقل و انتقال خودرو حدود ۶۰۰ ميليارد تومان بوده كه نسبت به درآمد ۵۰۰ ميليارد توماني دولت از اين محل در سال ۱۳۹۴ حدود ۲۰درصد رشد نشان مي‌دهد.

 

سرمايه‌گذاري خارجي مصر
وزارت سرمايه‌گذاري مصر اعلام كرد، جذب سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در اين كشور با ۱۲ درصد افزايش به بيش از ۶ ميليارد دلار رسيده است. پايگاه خبري «الاهرام» اعلام كرد، وزارت سرمايه‌گذاري مصر در بيانيه‌اي اعلام كرد: حجم سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در ۹ ماه نخست سال مالي اين كشور كه در بازه زماني سال ۲۰۱۶ و بخشي از سال ۲۰۱۷ ميلادي قرار دارد، در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزايش نشان مي‌دهد.  ميزان سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در مصر در اين مدت به 6/6 ميليارد دلار رسيده كه اين رقم براي مدت مشابه سال قبل از آن 9/5 ميليارد دلار ثبت شده بود.  سال مالي مصر از يكم جولاي آغاز و در سي‌ام ژوئن سال بعد از آن به اتمام مي‌رسد. بر همين اساس، جذب 6/6 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در مصر از ماه جولاي ۲۰۱۶ ميلادي تا مارس ۲۰۱۷ ميلادي انجام گرفته است. يكم ماه گذشته ميلادي، «عبدالفتاح السيسي» رييس‌جمهور مصر لايحه سرمايه‌گذاري را براي بازبيني و اجرايي شدن آن تا پايان ماه آينده ميلادي امضا كرد.

 

آمادگي نيروگاه‌هاي برق
معاون راهبري توليد شركت مادرتخصصي برق حرارتي ميزان آمادگي نيروگاه‌هاي حرارتي كشور براي توليد برق را در مرز 5/99 درصد اعلام كرد كه امروز براي نخستين‌بار در كشور محقق شده است. «عبدالرسول پيشاهنگ» در گفت‌وگو با ايرنا، با اشاره به اينكه آمادگي 5/99 درصدي يك ركورد محسوب مي‌شود و در حد استانداردهاي جهاني است، افزود: هر يك درصد افزايش آمادگي نيروگاه‌ها، معادل 10 هزار ميليارد ريال سرمايه‌گذاري و صرفه‌‌جويي در صنعت برق است. معاون راهبري توليد شركت مادرتخصصي توليد نيروي برق حرارتي اضافه كرد: اين ركوردزني و موفقيت حاصل برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در 9 ماه گذشته در زمينه‌هاي سرويس و نگهداري و پايش دقيق وضعيت نيروگاه‌هاي كشور بوده است. پيشاهنگ گفت: با تلاش تامين‌كنندگان قطعات، گروه‌هاي تعميراتي و صنعتگران بخش توليد و همدلي صنعت و دانشگاه در ساخت داخل در سراسر كشور و همياري همه مسوولان، امروز شاهد آمادگي 5/99 درصدي نيروگاه‌هاي برق حرارتي هستيم.

 

پرداختي دولت به چايكاران
رييس سازمان چاي كشور گفت: به دليل اينكه كشاورزان از زمان برداشت چاي تا رساندن آن به كارخانجات در اضطرار به سر مي‌برند، خريد تضميني چاي دست سودجويان و دلالان را از برگ سبز چاي كوتاه كرده است. محمد ولي روزبهان، رييس سازمان چاي كشور در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: چاي به صورت مرحله‌اي برداشت مي‌شود و بلافاصله پس از برداشت با خريد تضميني توسط دولت خريداري مي‌شود و به كارخانجات مي‌فروشند. ميزان پرداختي به كشاورزان 60 درصد توسط دولت و 40 درصد توسط كارخانجات انجام مي‌شود. در زمان برداشت چاي در ارديبهشت ما 40 درصد از برداشت چاي يك سال كشور را در يك ماه داريم كه قاعدتا امكان فروش براي كل 40 درصد وجود ندارد. اگر فشار غيرمتعارف به كارخانجات داشته باشيم، افت قيمت توليد خواهيم داشت و حاشيه سود كارخانجات كم خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون