• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

چهره‌ها- خبرها

تكذيب خبر مرگ بغدادي

مديركل سازمان اطلاعات و مبارزه با تروريسم وزارت كشور عراق در گفت‌وگو با روزنامه الصباح عراق اعلام كرد، ابوبكر بغدادي سركرده داعش زنده است و در خارج از شهر رقه پنهان شده است. به گزارش ايسنا، ابو علي البصري، رييس تيم اطلاعاتي الصقور و مديركل سازمان اطلاعات و مبارزه با تروريسم عراق در وزارت كشور اظهار داشت: براساس گروه‌هاي نظارتي ما كه اطلاعات دقيقي از تحركات ابوبكر بغدادي دارند، خبر مرگ او صحت ندارد. چون تيم اطلاعاتي ما بيش از سازمان‌هاي اطلاعاتي كشورهاي عربي و بين‌المللي تحركات داعش به ويژه ابوبكر بغدادي را تحت كنترل دارد. روسيه، ايران و سوريه هر يك ثابت كرده‌اند كه البغدادي صد در صد مرده است در حالي كه امريكا هنوز موضع نهايي خود را درباره سرنوشت بغدادي اعلام نكرده است و مي‌گويد نمي‌توان اين مساله را تاييد كند. وي اظهار داشت: واقعيت نشان داد كه بعد از آزادسازي موصل داعش ديگر تنها تهديدي عليه عراق و منطقه نيست بلكه به زودي شهرهاي بزرگ جهان را هدف قرار مي‌دهد. البصري اظهار داشت: داعش گروه‌هاي وابسته و نوپاي خود را از سوريه و از خاك تركيه به سراسر جهان فرستاده تا با حمايت مالي تندروها به ايجاد رعب و وحشت بپردازند. رييس تيم اطلاعاتي الصقور افزود: جامعه جهاني بايد داعش را محاصره كرده و راه‌هاي كمك مالي آن را ببندد. برخي كشورهاي حامي تروريسم و حاميان مالي آن را از اين كار باز بدارد. اين كشورها بايد بدانند با آتش بازي مي‌كنند هنوز حمايت مالي و انتقال نيرو به داعش از سوي كشورهاي جهان صورت مي‌گيرد.

 

مذاكرات قريب‌الوقوع روسيه، اسراييل و امريكا

وزير جنگ اسراييل از مذاكرات كارشناسان روسيه، امريكا و اسراييل در وين درباره ايجاد منطقه امن در جنوب غرب سوريه خبر داد اما زمان دقيقي براي اين مذاكرات مشخص نكرد. به گزارش ايسنا، آويگدور ليبرمن، وزير جنگ اسراييل در مصاحبه با روزنامه كامرسانت چاپ روسيه گفت: كارشناسان روسيه، امريكا و اسراييل ضمن ديدار در وين، اوضاع پيرامون منطقه امن در جنوب غرب سوريه را بررسي خواهند كرد. او مدعي شد: اسراييل از هر تلاشي به هدف آرام كردن اوضاع در كل خاك سوريه از جمله در منطقه جنوب غربي حمايت مي‌كند. ليبرمن ادامه داد: فعلا امكان ارزيابي كامل تحولات وجود ندارد زيرا در حال حاضر ما از اطلاعات دقيق و جزييات مهم با خبر نيستيم، مسائلي وجود دارد كه براي ما مناسب‌تر هستند و ما از اين ابتكارها بيشتر استقبال خواهيم كرد. اين مقام اسراييلي مشخص نكرد كه اين ديدار چه زماني برگزار خواهد شد. ليبرمن در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: اسراييل قصد ندارد در امور سوريه دخالت كند. ما فقط زماني دخالت مي‌كنيم كه حاكميت اسراييل نقض شود. ما به هيچ عنوان اجازه تقويت ايران در جنوب سوريه را نخواهيم داد. او گفت: ايران به تدريج سوريه را به پايگاه و سكويي جهت حمله عليه اسراييل تبديل مي‌كند و به همين دليل ما تلاش مي‌كنيم تا ايراني‌ها اصلا در سوريه نباشند و اين يكي از شرايط اصلي ما در مذاكرات است.

 

شرايط فراهم نشود به انگليس نمي‌آيم

دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا براساس گزارش يك رسانه انگليسي به ترزا مي، نخست‌وزير انگليس تصريح كرده تا زماني كه از يك «استقبال گرم» در جريان سفرش به انگليس اطمينان حاصل نكند اين سفر را انجام نخواهد داد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري پرس اسوسيشن، نشريه سان انگليس ديروز (يكشنبه) گزارش داد: دونالد ترامپ، رييس‌جمهور امريكا در گفت‌وگو با ترزا مي، نخست‌وزير انگليس از بابت عدم برخورداري از «پوشش خبري بسيار خوب» از او در ميان رسانه‌هاي انگليسي گلايه كرده و از ترزا مي‌خواسته كه اين وضعيت را براي او «درست كند». ماه گذشته ميلادي گزارش شده بود كه دونالد ترامپ به ترزا مي‌اطلاع داده نمي‌خواهد سفر رسمي خود به انگليس را در صورت مواجه شدن با اعتراضات گسترده عليه خود انجام دهد. نشريه سان گزارش داد: محتواي مكالمه تلفني ترامپ و ترزا مي‌را به دست آورده كه در آن ترامپ گفته است: اخيرا از من پوشش خبري خيلي خوبي در انگليس به عمل نيامد. ترزا مي‌در پاسخ گفت: شما مي‌دانيد كه مطبوعات انگليسي چگونه هستند. ترامپ نيز گفت: من همچنان مي‌خواهم كه به كشورتان بيايم اما عجله‌اي ندارم. اگر شما بتوانيد اين وضعيت را براي من درست كنيد اين باعث آسان‌تر شدن خيلي چيزها خواهد شد. زماني كه من بدانم قرار است از پذيرايي بهتري برخوردار شوم به انگليس خواهم آمد اما قبل از آن خير. اين در حالي است كه براي سفر رسمي دونالد ترامپ به انگليس هنوز تاريخ قطعي تعيين نشده و انتظار مي‌رود كه اين سفر در سال جاري ميلادي انجام شود اما گمانه‌زني‌هايي درباره امكان به تعويق افتادن اين سفر به سال آينده ميلادي مطرح شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون