• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3856 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۶ تير

تلاش براي كسب سهميه المپيك 2020

زهرا درگاهي رييس فدراسيون ژيمناستيك

1- ما تلاش‌مان را براي المپيك 2020 خواهيم داشت، 4 رويداد تا پايان مسابقات كسب سهميه المپيك باقي مانده است، 3 رويداد آن براي كسب امتياز سهميه المپيك اجبار است. ما فرصت‌ها را بررسي مي‌كنيم و مغتنم مي‌دانيم. با توجه به اينكه اردوهاي آمادگي را نداشتيم و شرايط تيم‌ها مطلوب نيست بچه‌ها با غيرت كار مي‌كنند و ما به دنبال خدمات‌رساني براي رسيدن به سكوي المپيك هستيم. ان‌شاءالله بتوانيم تمام توان‌مان را بگذاريم تا سهميه 2020 را كسب كنيم. تا المپيك 2024 زمان زياد است، طرح‌هاي پشتوانه‌سازي را مي‌توانيم در طول زماني كه در اختيار داريم و دست‌مان باز است اجرا كنيم.
2- اردوهاي تيم‌ملي در نخستين فرصت تشكيل مي‌شود  و با  نفراتي كه روي آنها مي‌توانيم حساب كنيم، و كار مي‌كنيم و در مسابقات باقيمانده شركت مي‌كنيم تا سهميه بگيريم. نزديك‌ترين مسابقاتي كه پيش رو داريم مسابقاتي است كه در كشور كانادا برگزار خواهد شد. ما بعد از المپيك آسيايي مسابقاتي را پيش رو داريم. قطعا در كادر فني تغييراتي صورت خواهد گرفت. با توجه به اينكه ما سال‌ها است كه در مسابقات مختلف با تيم‌هاي كامل شركت نكرده‌ايم به همين دليل آخرين رتبه ما در جهان ۳۶ است و اين جايگاه تا سال ۲۰۱۰ به همين شكل بوده است. به خاطر نوع پوشش بانوان ما در مسابقات مختلف، اين شرايط امكان ندارد و به همين دليل بانوان ما نمي‌توانند در مسابقات مختلف شركت كنند. برنامه‌اي كه براي بانوان داريم اين است كه آنها را در مسابقات كشورهاي اسلامي و همجوار شركت دهيم تا انگيزه مضاعفي براي آنها باشد.
3- در دو مقوله بايد به استعداديابي نگاه كنيم. پايگاه استعداديابي در وزارت ورزش و جوانان به دنبال اين اهداف است. بحث آموزش و مهارت جزيي از برنامه‌ها است. در مورد فرسوده بودن وسايل؛ درد مشترك تمام كشور و استان‌ها است. در برخي از مركز استان‌ها امكانات ابتدايي و پيش‌پاافتاده وجود دارد، رويكرد ما اين است كه به اين موضوع ورود و وسايل جديد و استاندارد روز را مهيا كنيم. لوازمي كه براي افزايش ايمني ورزشكار نياز است را بايد مهيا كنيم. آمار قطع نخاعي در اين رشته زياد نيست اما آمار شكستگي دست و پا را اگر بخواهيم با كشورهاي ديگر مقايسه كنيم آمار ما يك مقدار بيشتر است. يك بخش آن بر مي‌گردد به وسايلي كه ايمن نيستند، ما روي جذب اسپانسر كار مي‌كنيم تا بتوانيم همه شرايط را آماده كنيم.
4- تيم ملي يك سرمايه ملي براي كشورمان است همان طور كه ميانگين سني بالا است و نيازمند جايگزيني و پشتيباني است ما هم براي اين موضوع برنامه‌اي داريم. آنهايي كه بتوانند ركوردهاي خود را حفظ كنند مي‌مانند، در رده‌هاي ديگر به دنبال پشتوانه‌سازي هستيم. موتور فدراسيون روشن شده است، جذابيت افتخارآفريني براي هر ورزشكار اين است كه براي كشور خودش مدال‌آوري كند، همه اين عزيزان خون ايراني در رگ‌شان است و در رگ‌هاي آنها اين خون جاري است. ما تلاش مي‌كنيم همه ورزشكاران و پيشكسوتان را جذب كنيم. ما تلاش و استقبال مي‌كنيم تا دوباره همه آنها كنار تيم ملي ما و مربيان تيم ملي باشند. درهاي فدراسيون به روي همه پيشكسوتان و ورزشكاران باز است. ژيمناستيك به‌شدت محدوديت تجهيزات دارد. در بحث نرم‌افزاري نيازمند ارتقا است. تجهيزات ژيمناستيك تخصصي، گران‌قيمت و وارداتي است. ما براي پوشش دادن شهرستان‌هاي كوچك مشكل داريم و نمي‌توانيم قول بدهيم چرا كه اگر قول بدهيم ضمانت اجرايي ندارد اما تلاش مي‌كنيم از پايگاه‌هاي استعداديابي اين مهم را شروع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون