• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

خبر

ديدار الياس حضرتي با خانواده عزادار «مريم ميرزاخاني»

الياس حضرتي، نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با خانواده عزادار مريم ميرزاخاني،نابغه درگذشته رياضي ايران ديدار كرد و به خانواده او گفت: «امروز همه ايران عزادار نخبه‌اي هستند كه نامش تا ابد ماندگار خواهد بود.» همچنين روز گذشته انجمن دوستي ايران و امريكاي شمالي در بيانيه‌اي درگذشت مريم ميرزاخاني را تسليت گفت. در اين پيام آمده است: «درگذشت اين دانشمند بزرگ و پرآوازه موجب غم و اندوه فراوان شد و خسارتي بزرگ براي عرصه علم، پژوهش و فناوري پديد آورد. مريم ميرزاخاني به عنوان نخستين زن دريافت‌كننده جايزه مهم «فيلدز» نقش مهمي در مطرح كردن نام ايران در عرصه‌هاي علمي در جهان ايفا كرد و نام خودش را براي هميشه در تاريخ علم در جهان ثبت و ضبط كرد و بدون ترديد ميراث علمي آن شخصيت نخبه و با استعداد براي نسل‌هاي بعد باقي خواهد ماند. ما بر اين باوريم كه درخشش علمي ايشان و تلاش خستگي‌ناپذيرش در اين عرصه گامي مهم براي نزديك كردن و تعميق دوستي بين ملت‌ها از گذرگاه علم و انديشه برداشته و نقشي مهم و قابل تقدير ايفا كرده است...»


وزارت كشور ادعاي عدم حمايت دولت از متروي تهران را رد كرد
اعتماد| مركز اطلاع‌رساني و اموربين‌الملل وزارت كشور در يك يادداشت رسانه‌اي با رد برخي اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌هاي خاص با تيتر «دولت مترو را ورشكسته كرد» با مضمون عدم حمايت دولت از متروي تهران با رد ادعاي عدم حمايت دولت از متروي تهران اعلام كرد: از ابتداي شروع طرح احداث متروي تهران تاكنون و بر اساس مبالغ مصوب در بودجه‌هاي سنواتي با عنوان طرح‌هاي تملك دارايي سرمايه‌اي، دولت به تعهدات خود عمل كرده و مبلغ 092/19 ميليارد ريال به متروي تهران پرداخت كرده است. همچنين شهرداري تهران مبلغ 10000 ميليارد ريال اوراق مشاركت منتشر كرده كه تضمين بازپرداخت 50 درصد اصل و سود آن بر عهده دولت است. به علاوه تامين مالي خط چهار متروي تهران از طريق فاينانس و به مبلغ 965 ميليون دلار انجام شد كه دولت در حال بازپرداخت 50درصد اصل و هزينه‌هاي بالاسري است. در خصوص كمك به شركت بهره‌برداري، در حال حاضر اقدامات لازم براي تامين و خريد 630 دستگاه واگن مترويي به ارزش 630 ميليون يورو توسط دولت در حال انجام است. همچنين طبق مصوبه اخير شوراي اقتصاد به شماره 1193526 مورخ 8-3-96 مبلغ 9/8 سنت براي هر سفر مترويي و در كل مبلغ 000/500/421/1 دلار سهم متروي تهران در نظر گرفته شده كه طي سال‌هاي بهره‌برداري از طرف دولت پرداخت خواهد شد.


زوج‌هاي بدون فرزند، كودك معلول را به فرزندخواندگي نمي‌پذيرند
ايرنا| اصغر باقري؛ مديركل بهزيستي استان تهران گفت: «زوج‌هاي بدون فرزند، متاسفانه فرزندان بيمار و معلول مراكز بهزيستي را به فرزندخواندگي نمي‌پذيرند و ترجيح مي‌دهند كودك سالم را فرزند خوانده كنند. اين در حالي است كه در كشورهاي پيشرفته كه زوج‌هاي بدون فرزند براي پذيرفتن سرپرستي كودك ثبت نام مي‌كنند، هر كودكي را به فرزندخواندگي مي‌پذيرند. برخي مهمانان اروپايي ما از اينكه فرزند شيرخوار بيمار و معلول در شيرخوارگاه‌هاي ما باقي مانده اما براي فرزندخواندگي، بسياري از زوج‌ها پشت نوبت هستند، اظهار تعجب مي‌كنند كه مردم ما فقط فرزندان زيبا و سالم مي‌خواهند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون