• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

خبر كوتاه

وزارت كشور مسوول پاسخگويي عفاف و حجاب دستگاه‌ها نيست

ايسنا| درحالي كه چند روز قبل سخنگوي ناجا اعلام كرده بود كه اين نهاد انتظامي تمايل چنداني براي ورود به مقوله بدحجابي ندارد و تنها به وظيفه قانوني‌اش عمل مي‌كند، ديروز، جانشين رييس بازرسي ستاد مركزي صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي وزارت كشور نيز رسما اعلام كرد كه اين وزارتخانه نيز مسوول پاسخگويي عفاف و حجاب دستگاه‌ها نيست. علي ملازاده گفت: از بين تكاليف مشخص‌شده براي دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب، صداوسيما با 34 بند مصوب ازجمله دستگاه‌هايي به شمار مي‌رود كه بيشترين رسالت را در اين حوزه دارد.


سرباز اسير شده به دست اشرار مسلح در هنگ مرزي ميرجاوه زنده است
خانه ملت| علي كرد، نماينده مردم خاش و ميرجاوه گفت: سرباز اسير شده به دست اشرار مسلح در ارديبهشت ماه زنده بوده و در سلامتي كامل به سر مي‌برد. رايزني‌هايي در آن سوي مرز، توسط علماي كرام و معتمدين و سران طوايف و اقوام دلسوز نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران انجام شده است و ضمن اينكه پرسنل سپاه، وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي به آنچه وظايف ذاتي آنها بوده است در برقراري امنيت و آرامش و اقتدار مرز و هم كوتاه كردن دست تجاوز اشرار مسلح عمل كرده و تلاش كردند كه امروز مرزهاي جنوب شرقي كشور را با وجود شرايط نامساعد آب و هوايي و جغرافيايي، امن نگه دارند. آنچه بنده با اطلاع اعلام مي‌كنم اين است كه سرباز رشيد اسلام در سلامت كامل به سر مي‌برد و حتي جراحتي كه در آن درگيري ديده بود برطرف شده است و شاهد اين هستيم كه به زودي با سلامت كامل توسط عوامل انقلابي و كساني كه تاكنون در برابر دشمن سرخم نكرده و با اقتدار، بازگشت اين سرباز را از دولت پاكستان خواستار بودند، به ايران اسلامي بازگردد تا نگراني خانواده وي و مردم استان و ايران سربلند تبديل به شادي و سرور شود.


وزارت بهداشت: حادثه «آتنا» زنگ خطري براي ارايه آموزش‌ به خانواده‌ها بود
ايسنا| ايرج حريرچي، قائم مقام وزير بهداشت درباره لزوم آموزش‌هاي جنسي گفت: «ماجراي آتنا زنگ خطري را به صدا درآورد و نشان داد كه بايد آموزش‌هاي مختلفي را در سطح خانواده‌ها ارايه دهيم. آنچه كه ما بر آن تاكيد داريم اين است كه آموزش‌هايي متناسب با مباني فرهنگي و ديني در دوره‌هاي مختلف سني ارايه شود و با تاييد مراجع قانوني دنبال شود. بايد توجه كرد كه تعداد قابل توجهي از مهارت‌هاي زندگي پيش از دوره مهد كودك و ابتدايي بايد شروع شود و افرادي كه از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل مي‌شوند بايد اين مهارت‌ها را آموزش ديده باشند. ما نمي‌توانيم صورت مساله برخي از مسائل را پاك كنيم. بايد توجه كرد كه در كشورهاي اروپاي غربي كه آزادي عمل و ارتباط وجود دارد، 25 درصد كودكان دختر در معرض سوءاستفاده‌هاي جنسي قرار مي‌گيرند. در كشور ما وزارت بهداشت آماري در اين زمينه ندارد، اما مواردي مانند آتنا زنگ خطري را در جامعه به صدا در مي‌آورد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون