• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3857 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۷ تير

مهاجم آينده‌دار تيم‌ملي فوتبال ايران به ايتاليا مي‌رود؟

سردار در لاتزيو

گروه ورزش

هفته اول ليگ دسته‌اول روسيه برگزار شد و روبين‌كازان كه از ابتدا سردار آزمون را روي نيمكت نشانده بود با دو گل تا پايان نيمه اول از حريفش كراسنودار عقب بود. قربان بردي‌اُف در نيمه دوم براي جبران نتيجه، سه تغيير در تركيب روبين كازان انجام داد كه يكي از آنها حضور سردار آزمون از دقيقه 62 به جاي گوكدنيز كارادنيز بود اما كازاني‌ها تنها يك گل در دقيقه 72 توسط ماكسيم لستينه زدند و نخستين مسابقه فصل جديد را 2 بر يك واگذار كردند. اما احتمالا ذهن سردار جاي ديگري بود. سه هفته پيش بود كه سايت lazionews اعلام كرده بود لاتزيو قصد داشته با فروش لوكاس بيليا به ميلان و دريافت پول از اين باشگاه، براي جذب آزمون اقدام كند كه اين اتفاق رخ داده و روسونري‌ها هافبك دفاعي آرژانتيني بيانكو چلستي‌ها را جذب كردند. اين سايت نوشته بود: همان طور كه كوريره دلا اسپورت خبر داده هدف اصلي لاتزيو در نقل و انتقالات سردار آزمون است. بنابر نوشته اين سايت ايتاليايي، لاتزيو مي‌تواند براي خريد ستاره ايراني مبلغ قابل توجه 18 تا 20 ميليون يورو هزينه كند چراكه او تا اين اندازه ارزش‌گذاري شده و قيمت او در روسيه سالانه 3 ميليون يورو است.

گزارش تازه
 ديروز صفحه 16 روزنامه كوريره دلااسپورت تصوير بزرگي از سردار آزمون چاپ كرد كه مربوط به جشن صعود تيم‌ملي فوتبال ايران به جام‌جهاني 2018 روسيه است. سايت ورزش سه با انتشار بخشي از اين گزارش يادآور شده: «سردار آزمون همچنان گزينه اول در ماركتينگ تابستاني باشگاه لاجوردي‌پوش پايتخت ايتاليا قرار دارد تا جايي كه نماينده‌هاي لاتزيو در مذاكراتي كه با مديربرنامه و پدر سردار داشتند پيشنهاد خود را تا سقف 15 ميليون يورو افزايش داده و با گنجاندن بند پاداش سه ميليون يورويي حاضر به پرداخت رقمي گزاف براي كشاندن مهاجم 22 ساله ايراني به رم شدند. لاتزيو بعد از فروش چند بازيكن خود از جمله لوكاس بيليا آرژانتيني به باشگاه ميلان حالا بودجه‌اي كلان در حساب خود براي خريدهاي جديد دارد كه بعد از ورود لوكاس ليوا برزيلي از ليورپول سران لاتزيو روي خريد سردار به عنوان بمب نقل و انتقالاتي خود براي برطرف كردن ضعف گلزني تمركز كرده‌اند و پيش بيني مي‌شود اين پروسه تا يك هفته آينده با پاسخ مثبت آزمون و باشگاه روسي به نتيجه برسد». كوريره دلااسپورت يكي از معروف‌ترين و پرتيراژترين روزنامه‌هاي ورزشي كشور ايتاليا محسوب مي‌شود كه فوتبالدوستان اين كشور صبح خود را با خواندن اين روزنامه آغاز مي‌كنند و قرار گرفتن سردار آزمون در بين سوژه‌هاي داغ نقل و انتقالاتي تابستان 2017 سري A باعث شده فوتبال ايران بيش از هر زمان ديگري مورد توجه ايتاليايي‌ها و طرفداران دومين تيم بزرگ پايتخت قرار بگيرد؛ بازيكني كه با توجه به امضاي قرارداد با روبين كازان در هفته گذشته بر اساس قوانين نقل و انتقالاتي فيفا مي‌تواند در همين تابستان و پنجره نقل و انتقالاتي راهي ايتاليا شود تا پيراهن لاتزيو را به عنوان گران‌ترين بازيكن آسيايي اين فصل برتن كند و ايران دوباره در سري A نماينده‌اي داشته باشد.

بازار سرد فوتبال ايران
پس از جام ملت‌هاي آسيا 1996 در امارات كه با كسب مقام سوم و درخشش بازيكناني چون علي دايي، مهرداد ميناوند، خداداد عزيزي، كريم باقري، عليرضا منصوريان، نيما نكيسا و... همراه شد، باشگاه‌هاي اروپايي به فوتبال ايران چراغ سبز نشان دادند. جام جهاني 1998، مقدماتي جام جهاني 2002 و حتي جام جهاني 2006 نيز محلي بود تا جوانان با استعداد فوتبال ايران چون مهدي مهدوي كيا، علي كريمي و وحيد هاشميان كه در باشگاه‌هاي ايراني بازي مي‌كردند، مسير فوتبال اروپا و به خصوص آلمان را در پيش بگيرند و در باشگاه‌هايي چون هامبورگ، بايرن مونيخ و بوخوم تاثيرگذار باشند. آن روزها فوتبال اروپا و به خصوص بوندس‌ليگاي آلمان براي مردم ايران حال و هواي خاصي داشت، چرا كه همه در انتظار هنرنمايي لژيونرهاي فوتبال ايران در سرزمين ژرمن‌ها بودند. حتي پس از آن نيز حضور درخشان جواد نكونام و مسعود شجاعي در اوساسوناي اسپانيا و آندرانيك تيموريان در ليگ برتر انگليس اميد را براي حضور فوتباليست‌هاي كشورمان در ليگ‌هاي مختلف افزايش داد. توليدي فوتبال ايران گويي به بن‌بست رسيده است. محصولات فوتبال ايران سال‌هاست جايي در سطح اول فوتبال جهان ندارند. در حالي كه كشورهايي نظير كره، ژاپن، استراليا و حتي چين بازيكنان‌شان را به بهترين ليگ‌هاي اروپايي مي‌فرستند، فوتبال ايران در بهترين شرايط بازيكنانش در ليگ هلند به ميدان مي‌روند. حضور ستاره‌هاي ايراني در ليگ‌هاي درجه دو و سه همچون ليگ برتر روسيه (آزمون، عزت الهي، محمدي، شكاري و...) هلند (قوچان نژاد و جهانبخش) بلژيك (رضاييان و رضايي) يونان (انصاري فرد، شجاعي، حاج صفي) قطر (پورعلي گنجي، رفيعي) كرواسي (كريمي) و... در نگاه اول چندان بد نيست اما سطح اول فوتبال اروپا كجا و حضور در اين باشگاه‌ها كجا؟ انتقال سردار آزمون از آن جهت مهم است كه راه را براي حضور ايران فراهم مي‌كند. البته اشكال اصلي جايي ديگر است. كشوري مثل چين به مدد قدرت اسپانسرها و توان مالي بالاي خود است كه مي‌تواند لابي و معامله كند و استعدادهايش را به بهترين باشگاه‌ها بفروشد. ژنگ مهاجم 20 ساله چيني‌ها با پيوستن به وردربرمن تحت هدايت آلكساندر نوري چين را در تورنمنتي مثل بوندس ليگا صاحب نماينده كرد در حالي كه انتظار مي‌رفت مربي ايراني‌الاصل حداقل زمينه حضور يكي از هم وطن‌هاي خود را در اين تيم فراهم كند اما راه براي ما هموار نيست.

انتقال جذاب
سردار آزمون يكي از هيجان‌انگيز‌ترين مهاجمان شاغل حال حاضر در فوتبال اروپا است. با وجود جواني، از تجربه بالايي برخوردار است و بيش از سه سال در سطح اول فوتبال روسيه بازي كرده و سابقه بازي در ليگ اروپا و ليگ قهرمانان اروپا را نيز دارد. او غريزه توپ ربايي بالايي دارد و با اين وجود، در تمامي رقابت‌ها طي ۵۵ بازي با روستوف، ۱۷ گل به ثمر رسانده بود. بازي براي ضعيف‌ترين تيم گروه در ليگ قهرمانان اروپا كه شامل تيم‌هاي اتلتيكو مادريد، بايرن مونيخ و پي‌اس‌وي آيندهوون است آسان نيست، اما آزمون نشان داده كه شم بالاي گلزني دارد و تلاش تحسين برانگيزي درون زمين دارد و به نظر مي‌رسد منبع بي‌پايان انرژي و خستگي ناپذير است. كي‌روش در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه‌اي كه با ESPN FC داشت، گفت: «او تمام ويژگي‌هاي لازم براي موفقيت در بالاترين سطح را دارد. او همواره در حال پيشرفت است. آزمون نبايد مغرور شود و بايد سخت تلاش كرده و تصميمات درستي اتخاذ كند. اگر اين طور باشد، مي‌تواند ستاره واقعي فوتبال ايران و آسيا در سال‌هاي پيش رو باشد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون